ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Pääseehän sitä pankissakin maksamaan...
    No nykyaikana se ehkä on helpompaa maksaa netin kautta kuin käteisellä pankkiin.
     
  2. umpio

    umpio 3rd gear

    Ainakin halvempaa netin kautta...
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No ei sitä pankkiin tarvi mennä. Maksuautomaatilla mä asiani oon aina hoitanut.
    Niin kun varmaan tekin ennen pankkitunnuksia. Ei ne nyt niin hirveän kauan ole käytössä olleet.
    Vai kävittekö te ennen pankissa käteisellä lakunne maksamassa? :D
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Välillä niinkin... En edes muistanut moisia automaatteja olevan jäljellä :D

    No mutta se nyt ei ollut se pääasia, ehkei toi just 18 täyttänyt märkäkorvakaan moisista automaateista tietänyt.


    Asuukos joku muuten Kurikassa?
     
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Ennevanhaan kävin tiskillä notkumassa ja laskut maksamassa, sitten maksuautomaatilla; nythän ne onkin täällä hävitetty (kai), pankkitunnukset on kyllä kätevät, ei voi valittaa.
     
  6. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear


    Asuu..
     
  7. opelmanta-71

    opelmanta-71 1st gear

    Ihan taatusti... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  8. tarzan2

    tarzan2 1st gear

    Juha mieto ainaki.
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    14 185 Mietaan lisäksi ( Wikipedian XII/2014 mukaan )
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ei oo taas helppoa tämä muutaman satasen auton myynti, en taas ihmettele yhtään että jotkut työntää mieluummin paaliin tällaset kuin yrittää myydä...
    Tiedän, että yleisesti ottaen on ihan ajanhukkaa vastata "ostajalle" joka tarjoaa puolet pyyntihinnasta, mutta välillä näitten kanssa on ihan mukava vääntää ajankuluksi :rotfl:

    Minulla siis myynnissä '95 NG900 Saabi, siisti ja toimiva peli, mutta leima kylmänä ja vikalista olemassa, kilvet palautettu, yhdet renkaat aluvantein.

    Tuosta kilpien palautuksesta / rek.katsastuksen tarpeesta en ollut varma, joten varmistin asian A-Katsastuksen asiakaspalvelusta, ja autoa ei siis tarvitse rekisteröintikatsastaa.

    Seuraavassa sähköpostikeskustelu tältä päivää, M = minä, O = ostaja.

    O: Hei olisi voitu tehdä kauppaa tuosta saabista mutta olet ehtinyt kilvet viemään pois.se on uusinta rekisteröinti ja tulee hintaa ja viat vie oman osan korjaamolla. saat siitä 200e ota jos kelpaa. sen se siitä poistaa kun noita vikoja ja kilvet poistettu.

    M: Moi.

    Kilpien palautus ei vaikuta tilanteeseen, kilvet saa takaisin konttorilta hakemalla (tai tilaamalla jos haluaa saman tunnuksen kuin mikä on aiemmin ollut) ja vuosikatsastus riittää, ei tarvitse rekisteröintikatsastusta tehdä. Näin ollen tämä seikka ei vaikuta auton hintaan.

    Vikoja toki on, ja ne on huomioitu hinnassa, 200 eurolla ei kauppoja tule, osina myymällä tuosta saa helposti enemmänkin kuin tuon 350e mutta en jaksaisi alkaa autoa pilkkomaan, sen vuoksi se on vielä kokonaisena myynnissä toistaiseksi.

    - Anssi

    O: Joo myy sitten osina jos kerran haluat mutta tuon hinnan siitä olisit saanut.ei siitä purkaamokaan maksa yhtään enempää.eikä niitä kilpiä noin vain haeta se on ensin katsastettava ja vikoja on useamman sadan euron edestä saat toki pitää sen.mutta tarjous voimassa sunnuntaihin saakka.

    M: Osinahan minä tuon myyn jos kokonaisena ei mene, ei siitä montaa osaa tarvitse vanteiden lisäksi myydä niin on 200e kasassa ja loput on pelkkää plussaa...
    Jos tuot omat pyörät mukanasi ja jätän nuo alumiinivanteet itselleni, niin saat auton sillä 200eurolla.
    Vikoja toki on ja tiedän varaosien hinnat, jos tämä ehjä ja katsastettu auto olisi niin silloin puhuttaisiinkin ihan eri hinnasta kuin tuosta 350e pyyntihinnasta.

    - Anssi

    O: En omista saabin pyöriä. pojalle siitä ajattelin autoa.taisit ottaa vittulusta koko homman eikö miehessä ole miestä kestää puhetta.en minä kenellekkään päätäni auvo sanoin vaan niin kuin asia on ja 95 saabi 20 vuotta vanha ja 350 katsastamaton ja yli 300 tuhatta ajettu mieti vähän. niin kuin sanoin saat saabisi pitää.en arvosta sinun kirjoitteluasi miksikään alumiini vanteinesi ym kaikki turhan olisit saanut karsia pois.onhan siihen varmaan ollu kesärenkaat ja niihin vanteetkin jossain.....? aika kummallista auto kauppaa kun omat renkaat olisi oltava matkassa. halusit tästä näköjään riitaa asian ettei tarvii kauppaa tehdä.

    M: En suinkaan ottanut tarjoustasi vittuiluna, vaikka joku sen vittuiluna voisi ottaakin kun tarjoat n. puolet pyyntihinnasta.
    Renkaista/vanteista tekemäni tarjous taas oli ihan neuvottelua, koska vanteiden hinnalla en koko autosta luovu. En tunne sinua, enkä tiennyt mihin käyttöön autoa meinasit, arvelin vain tehdä tarjouksen jos sinulla sattuisi olemaan Saabin pyörät olemassa, silloin olisit auton saanut sillä 200eurolla.

    Toivottavasti et nyt mieltäsi pahoittanut, tehdään nyt kuitenkin niin että minä pidän Saabini.

    Hyvää illan jatkoa.

    - Anssi

    O: Tehdään niin.
     
  11. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Ostin mustalaiselta jenkkiauton. Hän laski hintaa pyytämättä. Maksoin kolmanneksen kauppahinnasta varausmaksua. Kauppaan luvattiin ajokelvottoman auton kotiinkuljetus 50 km päähän noin viikon kuluttua. Arvatkaa onnistuiko. Kyllä onnistui, aivan pilkulleen.
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tekstiviestittelyä. kopion lähes sanasta sanaan tähän.

    ostaja: moi. haluan ostaa sen auton sulta. soittele.

    minä: moro. minkä auton ajattelit ostaa kun en ole mitään virallisesti myymässä. luulen että sinulla on väärä numero.

    ostaja: no sen hondan mistä viime viikolla juteltiin.

    minä: en ole jutellut kenenkään kanssa mistään auton myynnistä viime viikolla. minulla ei edes ole hondaa. joten luulen että sinulla on väärä puhelinnumero edelleen.

    ostaja: jaa. anteeksi.

    ---kaksi päivää myöhemmin kello 6.30 aamulla..

    ostaja: moi. miksi et vastaa puheluihini? odotan täällä abc:n asemalla niinkuin sovittiin. olet 30min myöhässä.

    minä: terve taas. viime viikolla tekstittelit tähän numeroon ja minä en ole vieläkään autoani myymässä. tarkista numero johon soitat ja lähetät viestejä. T: henkilö joka haluaisi oikeasti nukkua tähän aikaan.

    ostaja: odotan vielä vartin ja sitten lähden pois.

    ostaja: anteeksi taas väärä numero. ja pyydän anteeksi herätyksestä. ei pitänyt häiritä.

    neljä tuntia myöhemmin vastasin.
    minä: selvä. poista nyt minun numero kiitos.

    ostaja: poistan. ja anteeksi vielä kerran. ps. myyjä ei koskaan tullut paikalle eikä vastaa puheluihin eikä tekstiviesteihin (oikeaan numeroon lähetettyihin)

    -----------------
    oli siis hieman erikoinen ostaja ja myös se myyjä tuntui erikoiselta.
    -----------------

    kkoskinen.. minkäs auton ostit kun noin hyvän kauppiaan löysit.. ihan ramblerin vai jonkun uudemman?
     
  13. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ostakaapa pv-mopon osia pikkukölveiltä, tiedätte mitä on kaupan teko.
    ...en tinkaa, en lähetä, en mee suihkuun, en syö salaattia, en tee mitään niiqu...
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Pari mikroauton/crossipyörän kuristettua kaasaria myin huuto.netissä ja nousivat ihan käsittämättömiin hintoihin. Oletan että mopopojille menivät.
     
  15. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Mopojen viritysosat on siinä mielessä harmaata aluetta, että niitähän mopokaupatkin myyvät ihan avoimesti ja ostoskanavatyyliin kuvailevat miten nostaa 15% tehoja ja niin pois päin. Vaikka mopojen virittäminen sinänsä onkin laitonta.
     
  16. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Kyllä ne myydään merkinnällä ei tieliikennekäyttöön, tai no kymmenen vuotta sitten vielä.
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu ei virittäminen laitonta ole, tieliikenteessä ajaminen viritetyllä mopolla on. Ihan sama juttu kuin vaikkapa "liian" tehokkaat lisävalot autossa.
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kuinka nuo lontoonnikerialaiset jaksaa. taas oli herra jotain, valokuvaajan identiteetin oli keksiny netistä imaista; ensin kysyi ekan kysymyksen suomeksi nerokkaasti "onko auto myytävänä" ja seuraavat viestit olikin jo sitä normihuttua lontooksi; i have check the terms and condition and arrange a pick up but please let me know your name and paypal..."

    just joo. sittehän sitä rahaa muka olisi lähetetty paypal liitetiedoston mukaan mutta tilillä ei mitään näkyisi. näitähän on nähty.
    CARS ARE SOLD IN CASH IN EUROS IN SITE.
    että kyrsii nuo mainiot yritteliäät etelänpoijjaat
     
  19. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Kävi ihmeellinen ostaja hakemassa auton...pari viikkoa sitten tämä ukko tuli hakemaan erääseen autoonsa osia ja samalla vilkaistiin minun kalustoa ja yhdestä mainitsin, että tuo olisi kaupan...auto oli hämärässä tallissa ja tavaraa oli sen päällä, ukko kuitenkin totesi ettei tuollainen kiinnosta, vilkaisi kuitenkin auton sisään ikkunasta ja vähän myös toista kylkeä ja heitti yllättäen tarjouksen, joka oli 900€ vähemmän kuin minun pyynti...lyötiin kättä ja ukko maksoi etumaksua melkein puolet kauppasummasta...tänään tuli hakemaan ja heti kun näki auton ulkona, niin alkoi itkeminen että auto onkin paljon huonompi kuin hän luuli, siis luuli, eihän kauppoja luulon varassa tehdä :eek: ...olis perkele katsonut tarkemmin...kyseessä kuitenkin yli 40 vuotta vanha Saksalainen entisöimätön auto, joka on säilynyt poikkeuksellisen hyvin ja ollut liikenteestä poissa yli 10 vuotta...alkoi sitten tinkimään, vaikka hinta oli sovittu...pakko oli vielä 400€ antaa alennusta ja lisää uutta osaa mukaan että oli tyytyväinen...itse en kyllä taas ole ollenkan tyytyväinen näihin kauppoihin, vituttaa niin että savu nousee korvista....olen aivan varma että tämä ei jäänyt tähän, vaan aivan varmasti ukkeli tulee vielä ottamaan yhteyttä valituksen merkeissä...en aio kylläkään vastata sen pässin puheluihin...todella todella ihmeellinen ostaja :mad: :mad:
     
  20. musta78

    musta78 Gearhead

    Ite olisin antanut jo maksetut rahat takas.Sen jälkeen käteni osoittamaan suuntaan,mars mars!Aikaa kaks sekuntia.
    Tälläisistä kaupoista kannattais aina tehä paperit mitä/mistä/missä kunnossa ym.ym on maksettu ja kuka on maksanut.Ei suostu ni kaupat jää tekemättä.
     

Kerro tästä muillekin!