Dodge Ram Van B250 '86 bensamittari ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja KajS, 14.2.2015.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Mun hienon Dodgen bensamittari ei toimi. Näyttää tosityhjää, vaikka tankkasin 30 litraa tankkiin, jossa oli joku 10 l pohjalla. No, ei ole mittari mun aikana toiminut.

    Seuraavaa on tehty: mitattu yleismittarilla sending unitin plussan ja maan välistä ja saadaan arvoksi 83 ohm. Tankin sendin unit saa hyvin maata. Kun kytkee sendin unitin plussajohdon suoraan maihin, bensamittari herää ja näyttää ylitäyttä. Siis mittari ja johdotus toimii.

    Joudunko hankkimaan uuden sending unitin vai onko vielä jotain piha-asennusniksejä tarjolla?
     
  2. JayJay

    JayJay 3rd gear

    Oisko sulla se anturin koho puhki, ja siks täynnä bensaa (=ei kellu). Itselle ainaskin sattunut muutama toimimaton Moparin bensamittari kohdalle ja vikana on ollu just tuo...
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Joutunee pudottamaan tankin, jotta saa sen anturin ulos...

    Mulla oli muinoin Opel Corsa, joka näytti tyhjää tankkia, kunnes pohjalla oli jokunen litra. Sitten näyttämä kertoi totuuden.

    Päätelmä: Kaikki autot muuttuvat vanhetessaan ooppeleiksi.
     

Kerro tästä muillekin!