Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllähän tuon vielä syliin koppasee(EI TODELLAKAAN AUTON ALLA!!), mutta ei sitä juurikaan kanniskella viitti.. :eek: 254lbs. näkyy paino olevan ilmoitettu pelkkä loota KUIVANA.
    Eli 115kiloa. :eek: :poff: :wc:

    Ton painon täytyy olla turbaanin kanssa.. :eek:
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    En tiedä mutta perkeleen painavan oloinen nostella. :D
     
  4. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Nyt menee taas ovet napista lukkoon. Jenkkiosat.com toimitti releen seuraavaks päiväks, 55e.

    Inssi ku konttorilla innostu polkeen jarruu että erot tasaantu niin tuli toisest takajarrust tosi äkäne.

    Pari tuntii koitin betonilla maaten löysätä kenkii ja hakata rumpuu pois kunnes luovutin. Nosturilla kun pääsi kunnolla näkeen niin hokas että toisesta reiästä pitää työntää lukitustappia niin johan helpottu kenkien löysäys. Liukuvasaralla rumpu irtos sen jälkeen melko helposti.

    Tässä pari kuvaa kun en ainakaan haulla löytänyt
    [​IMG]

    [​IMG]

    Miten paljon noissa kenkissä on uutena pintaa?
    Sylinteriki on hieman tihkunu et sellanenki pitänee kattella.
     
  5. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Ai niin mites absin anturit sai testattuu?
     
  6. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.Äsken kävin hallilla ihmettelemässä etuvaloja ja tietysti kun oli virrat kauan päällä niin piti auto apuvirralla laittaa käyntiin.Auto on 6,5 silverado.No nyt kun ajelin kotiinpäin niin ainoa vaihde eteenpäin tuntuu olevan kolmonen.Pakki toimii ja keppi liikkuu normaalisti ,muttei vaihteet vaihdu.Missä vika?
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuo ABS näyttää olevan aika vaikea kartoittaa.Mun autoa on tutkittu 3v aikana muistaakseeni kolmella vehkeellä ja ei miltään niistä saa absesista tietoja ulos.Nyt on oma joku scanneri muta en ole ehtinyt katsomaan antaaako tietoja jarruista.Tämä siis on obd2.
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kuullostaa limp modelta eli vikatilassa. Laatikossa toimii vaan kakkonen ja pakki. Lataappa akut täyteen ja huomenna uus yritys, itellä meni juurikin vastaava tavalla vikatilaan kun akut oli aivan finaalissa, justjust jakso lähteä käyntiin. Kuukauden päivät tuli pelleiltyä, tosin ei ollu työmatka kuin 4km ja sekin kaupunkia :rotfl: . "Vika" poistui kun laitto uudet akut, jakso muutes pyörittääkkin ihan erilailla :D
     
  9. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Jotain tollasta mä vähän osasin kuvitellakin.Noissa on kuitenkin niin järeät laatikot ettei sen luulisi kyrvähtävän ilman mitään varoituksia.Meenkin heti laittamaan ylläpitolaturin kiinni.Jos vaikka olisi vika yön aikana poistunut.Noi optimat ei ole ehkä ihan vielä tiensä päässä joten lataan ne nyt ekaksi ja toivon parasta.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    jos sulla on myös oikea akkulaturi niin lataa sillä,et sä sillä tyhjiä akkuja täyteen saa aamuksi,mutta suosittelen kaikille tuota ylläpitolaturia.Kyllä riittää akuissa poweria ja akkujen ikä paranee.Mulla oli ennen vartan akut 1,5v vuotta ja hyydähti totaalisesti ja sitten ostin tranen akut ja aika säännöllisesti ylläpidossa ja kyllä pyörittää konetta hienosti.Toisessa autosssa(v70) myös tranen akku enkä muuta akkumerkkiä edes mieti.Akut on nykyään helvetin lyhytikäisiä.
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jännite käy niin alhaalla kun starttaa, auton tietämyskoneessa menee bitti jumiin. Eiköhän se akkujen latauksella korjaannu...
     
  12. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Näyttää ainakin kuvassa nuo jarrukengät vähän nestettä saaneilta.. Tuskin jarrujen äkäisyys häviää ennen kuin vaihdat uudetkengät ja sylinterit.
     
  13. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Ei mulla ole kuin toi c-tekki tähän hätään.Noi optiman akut on vähän sellasia ettei niistä huomaa millon jännite on alhainen kun on tottunut siihen ,että se lähtee laiskasti käymään. Se vaan virta loppuu kuin seinään niissä.Ja ei mullakaan ole kuin 4 km suuntaansa toi työmatka niin virtaa kuluu enemmän kuin tulee lisää.Nyt kun aloin kyselemään niin jatketaan pikkasen näistä virtahommista.Mulla on myös 6,5 litranen vani joka purkaa akkuja tosi tehokkaasti. Kaksi päivää kun auto seisoo niin akut on kaput.Akut vaihdoin joulukuussa ja laturi tuottaa yli 14 volttia käydessä. Onko näissä jotain tyypillistä juttua joka sitä virtaa kuluttaa kun auto seisoo?kun toisesta akusta ottaa maan irti ja laittaa yleismittarin siihen väliin niin se näyttää ensin 4 milliamppeeria ja nousee pikkuhiljaa aina sinne 20 milliamppeerin korville.Autoon on laitettu 2 päätevahvistinta joiden virtapiuhan otin varmuudeksi irti eliminoidakseni sen joka on ilmeisintä eli omat viritykset .Miten tällaista asiaa pitäisi alkaa tutkimaan?Ainakin lukema putoaa kun ottaa sulakkeen jonka takana on se avain lukossa summeri pois ,mutta niin kai sen vähän kuuluukin kun summeri vaimenee.Mä myönnän ,että olen aavistuksen kätilö sähkö probleemissa.
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    "Autoon on laitettu 2 päätevahvistinta joiden virtapiuhan otin varmuudeksi irti eliminoidakseni sen joka on ilmeisintä eli omat viritykset"

    Siis otit irti sen kahden päivän seisonnan ajaksi vai mittauksen ajaksi?

    Sun pitää ottaa molemmasta akusta maa irti ja sit se mittari väliin että kaikki virta menee sen kautta. Huomioi mittarin virrankesto (yleensä n. 200mA "pienellä puolella" ja 10A isolla puolella). Eli jos lyöt virrat (=hehkut) päälle niin tulee mittarista savut ulos.

    20mA ei pitäs akkua tyhjentää mutta mittaapa uudestaan että tulee oikeat lukemat. Jos näyttää isoja lukemia niin sitten aina yks sulake pois että muuttuuko lukema huomattavasti.
     
  15. KippariKulle

    KippariKulle 1st gear

    No nin, turbo sano "hilinät", kone ryntäilyt ja öljyn paineet hävisi/kone sammui. Joten taitaapi olla ainakin ahtimen etsintä edessä... Löytyisikö keneltäkään 6.5/-94 käypää ahdinta tai korjaussarjaa asevelihintaan? Olisikohan käynyt oljymäärä jossain elon vaiheessa alhaalla ja turbon laakerit kulahtaneet silloin kun mittarin mukaan maileja on vaan niukahkosti eli alle 190ton.. Ensin tuli hilinät-ääni seuraavaksi moottorin ryntäily kun sai ölkyt turbosta... lähti liikennevaloista punaisilla niin voimalla että jarrupoljin tuntui aika köykäiseltä, Herralle kiitos ettei ollut ketään muita edessä eikä risteävällä kadulla liikennettä ja sit sammuminen, joten eipä tuohon paljon arvailtavaa jäänyt vian suhteen... Toivottavasti ei ehtinyt tulla surempaa itse koneelle. Nilkuttelu-ajoa sopivalle parkkipaikalle öljyn lisäyksen jälkeen. No mutta tämähän on ihan normaalia.... :lol: :lol: :lol:
     
  16. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Jos on täysin varmaa ettei ahtimen porsimisen jälkeen koneeseen ole kulkeutunut mitään ylimääräisiä metallinpaloja, niin sitten voi pelkkä ahtimen vaihto riittää. Muussa tapauksessa suosittelen purkamaan kannet irti, tarkistamaan sylinterit ja männät silmämääräisesti ja käyttämään kannet koneistamolla. Luulen että se vituttaa ihan ensteks paljon jos nyt länttäät uuden ahtimen paikalleen ja se päästää kans kilinät pihalle ku käynnistyksen jälkeen koneesta kulkeutuu joku epämääräinen raudankappale ahtimeen. Öljymäärään on paha mitään sanoa, mutta jos alkuperäinen ahdin, niin kyllä 20 vuotta rallia on sellaselle aika paljon.
     
  17. Pahkis81

    Pahkis81 1st gear

    Laitetaan nyt viestiä vielä tännekin, eli ongelmana on että avain menee avain pesään mutta se ei käänny! Ja tästä syystä ei myöskään autoa saa käyntiin..

    Nopealla guuglauksella diaknisoin että avain on liian kulunut pesään ja se ei poista sitä lukitusta lukko sylinteristä minkä seurauksena myöskään lukko sylinteri ei käänny.

    Tilasin jo uuden lukkosylinterin ja sen saan huomiseksi, mutta miten ihmeessä saan vanhan pois? Netistä löysin ohjeet että pitää kääntää virrat päälle ja painaa lukitus pois ja tämän jälkeen sylinterin saa pois, mutta kun ei saa virtoja päälle!!

    Mikä avuksi?
     
  18. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Niin siis mittauksen ajaksi otin sen pois. Mutta täytyy vielä mitata niin ettei toisesssa akussa ole miinusnapa kiinni.
     
  19. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    94 ja 95 malleissa saa ABSin koodit ulos paperiklemmarilla.

    Miulla on aina ABSin valon syttyminen merkinny etupyörännavan vaihtoo.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin yleensä mullakin,mutta kerran sain valon sammumaan putsaamalla abs boxilta liittimet.
     

Kerro tästä muillekin!