Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä se lukko etupäässä voi tehä terä tietyis olosuhteis, kun duallyn etupyörat ei piirta ihan suora jälkeä takakpyörille. Noh ikäänkuin toiset raivaa itele tietä esimerkiks lumessa tai kurassa. Mut ite en laitais mitä automaatijuttja. ARP lukon puolesta aika moni asiantuntia on puhunut. Miten vetareille kävi siinnä rytäkässä.
     
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kyl mä siihen lukon laitan, Tosta True-tracistä on ollu useilla käyttäjillä jenkeissä positiivisiä kokemuksia. Nyppää sen alipainehässäkän pois päältä, niin ei ole auto-tilassa lukot vahingossakaan päällä. Sitten kun tarttee, niin käy navoista kääntämässä päälle. Koko satsin hinta posteineen noin 1200 taalaa. Tilauksen pistän sisään viikonloppuna tai alkuviikosta.

    Duallystä saa ihan siistin siloposken Bushwackerin levikkeillä. Ei ne nakit kuitenkaan mahdu lokareiden alle. :) Vai meneekö normi F250 kiesiin 285/16 patiinit lokareiden sisään?
     
  3. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    En toki tiedä miten fordin duallyssä levikkeet on kiinnitetty lavaan, mutta 2 gen dodgessa levikkeet on kiinnitetty n 35:llä pultilla levikkeen ulkoreunoja mukaillen lavan kyljen läpi. Eli ilman dually levikkeitä lavan kylki on kuin konekivääri sarjan jäljiltä. Sen vuoksi itse vaihdoin koko lavan kun muutin yksikköpyörälliseksi oman ramin.

    Jos en väärin muista, niin Tammisaaressa Jr centerin pihassa on kaksi fordin srw lavaa päällekkäin. Ne on just jotain 2000-2006 vuotisen lavoja, sitä en muista onko 6 vai 8 ft lavoja. Ei myöskään tietoa onko edes myynnissä. Mutta jos olet yksikköpyörälliseksi muuttamassa ja päädyt kuitenkin lavan vaihtoon niin sieltä vois ainakin tiedustella lavaa.
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kiitoksia vinkistä.
    Ei tossa muistaakseni niitä kiinnityspultteja älyttömästi ollu. Itte laitoin noi levikkeet kiinni kun merikonttiin oli laitetu ilman levikkeitä kun ei mahtunut niiden kanssa. Tossa on 8ft lava.
     
  5. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    Kaverin kaverilla on kans pari lavaa niin voin kans kysellä minkä pitusia ja värisiä jos on tarve.

    Laitoin muuten t-haaralla paisuntasäiliöltä mittarin hyttiin ja nyt sai varmuuden siihenkin että saa alkaa valmistautua kannentiivisteremonttiin.
     
  6. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    YV:llä voi laittaa hintoja, jos jollain on infoa. Väri mulla on tuo metallin harmaa.
    No voi perkule. Samaan syssyyn kannattaa laitaa kaikki modit, joihin on varaa.
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Pitkän jahkailun ja tuumailun jälkeen laitoin osat tilaukseen Summitilta.
    Eaton Detroit True Trac lukko, USA Standard ring & pinion, Master overhaul kit, akselin laakerit ja tiivisteet, kasa filttereitä emännän Subbariin.
    Veroineen ja rahteineen 1500 euroa kotipihaan. Kotomaasta toi sama setti olis maksanut lähes tuplat. Kyllä taas luottokortii kiittää.
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Millaisia paineita see esitele normaali ajos lämpösellä konella? Ja mista hommasit T haaran?
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Korkin pitäs pitää 16psi eli pikkusen yli kilo. T-haaran saa vaik Etrasta. Nyloninen Norma.
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    No voi hevon hiton humppa. Akselin laakerit tulee Summitille vasta joskus maaliskuun 6. ja paketti lähtee sitten vasta tännepäin. No ei auta itku markkinoilla. :(
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Saiks sen lämpparin kunnol toimima? Jos tempuile sit tarkast toi pieni vesiletku, mika tulee syylärin yläsäiliöstä paisuntasäiliön, että ei ois tukossa. Saata kehitä vääransuuntaisen painen järjestelmän ja jatkuvan ilmalukon lämparin kennon.
     
  12. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    Eipä ole hetkeen kerennyt kirjoittelemaan eikä paljon rassailemaankaan. Mailejakaan ei ole paljon mittariin ilmestynyt.

    Kyllä siellä vesi kiertää ja äänistä päätellen välillä ilmaakin. T-haara löyty hallista.
    Ei sillä montaa sataa metriä tarvi täyskaasulla kiihdyttää niin paineet nousee jo 0,5bar. Siitä ajotavan mukaan kipuaa siihen korkin sallimaan 1,1 bariin Eli aika selvä kannentiivistevika. Talviloma tulee varmaan aika hyvin käytettyä kun nappaa hytin pois päältä ja laittaa räikän soimaan.
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Otahan projektikuvia. ;)
    Tässä hyvä ohje kuinka testata kannentivarit 6.0 PSD:stä:
    https://www.youtube.com/watch?v=8WsXUXUBb0c
    Juutuubissa on hyviä videoita, kuinka kannet otetaan irti ilman että koppa nostetaan rungolta.

    Tuleeko sulta putkesta valkoista haikua?
     
  14. Fluntti

    Fluntti 1st gear


    Samanlainen mittaussysteemi mullakin mutta vähän pienempi letku niin sopii hyttiin overaosta.
    Taidan kuitenkin nostaa hytin pois kun on nosturi hallissa ja simpukkakin on helppo vaihtaa siinä samassa. Aikoinaan korotetun HJ60:n kannen kanssa jumppailin niin se tuntui vähän epämukavalta.

    Putkesta ei tule valkoista eikä edes mustaa savua (vielä) :)

    Aamulla kun meinasin lähteä välillä fordilla töihin niin laturin valo syttyi. Täytyy sitäkin jossain välissä tutkiskella
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eikä välttämättä tulekkaan jos ei voida sylinteriin. Voihan egr-cooleri vuotaa.
     
  16. Fluntti

    Fluntti 1st gear

    Valkoista ei luultavasti tuu näkymään kun egr heivattu mäkeen jo aikoja sitten, mutta mustaa toivottavasti joskus kun saa ensin kunnon kannenpultit ja uudet tiivisteet.
     
  17. markv

    markv 3rd gear

    kysymys,f 350 05 käynnistyy kylmänä huonosti,vaikka nyt muutama aste lämmintä,koneen ollessa lämmin (ajonjälkeen)lähtee ihan normaalisti,onko se vaan niin että hehkutulpat vaihtoon,onko jollain kokemusta tästä,
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    tarkast alustavast FICM yksikön solenoidin jännite, pitaa ol vähintä 48V kylmänä ja pysyä vakaana. Ei sais myös startaessa muuttu. Ja siihen liitena akkujen kunto ja lataus. https://www.youtube.com/watch?v=eNrMiYLZ5jw
     
  19. markv

    markv 3rd gear

    mittari seilasi jatkuvasti. 47.7-48V välillä. pysähtymättä.onko nyt siis melko varmaa
    että vika on ficm yksikössä.
     
  20. markv

    markv 3rd gear

    irrotin ficm yksikön.ja juottelin konkat.mutta edelleen mittari seilaa 47.7-48v välilla.akut on kunnossa ja virtaa on. mistä noita piirikortteja voisi kysellä ja korjaako niitä joku.
     

Kerro tästä muillekin!