Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    tulipellin ja lämppärinkotelon välistä. Alkuperäinen tiivistemössö on vuosikymmenien kuluessa kovettunut, tippunut matkalle tms. Pahimmillaan joskus joku yrittänyt parantaa tiivistystä etikkahappopohjaisella kylppärisilikonilla ja pääset hitsaamaan tulipeltiä... nimim. kokemusta on
     
  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Täytyypä tutkia erityisesti tuo tiivistemössön olemassaolo, jäähdytysnestettä ei ole hukkunut ja tuon määrän pitäisi jo näkyä jos puuttuisi.
     
  3. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Mulla on -87vm. Olds 307 ja siinä ei ole lambdaa, ilmeisesti apparinpuolen pakosarjassa kuuluisi olla? Ainakin jonkin sortin tulppa löytyy ja sen näkönen et on siinä jonkin aikaa ollut. Löysin kerran täältä keskustelun missä oli joku väittännyt et tuon vuosimallin vehkeessä jos on metroauton tuoma ni ei kuuluisi ees olla. Pitääkö tämä paikkansa? Jos tuohon semmoinen kuuluu niin minkälainen liitin pitäisi löytyä tuolta konehuoneesta mihin se liitetään?
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    hieno pyllerö :D
     
  5. MatoFako

    MatoFako 1st gear

    Kyllähän sieltä polttimo löytyi ja sen vaihtamalla ehjään löytyi myös valo.
    5min operaatio, suosittelen. Ei tarvii enää arpoa pimeessä mihin suuntaan puhallus/lämpö/kylmä menee.
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Juu puhaltimen kopan ja tulipellin välinen tiiviste on mahdollisesti ollut vuotava, yläreunaa oli jo tärkätty jollain kivettyneellä aineella joka oli halkeillut muruiksi. Samalla tuli siivottua kopasta mullat pois ja auottua vesireiät sen pohjalta. Seuraillaan että vuotaako kun saa pihalle vesiletkun vedettyä ja pestyä ton vehkeen.
     
  7. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    Puikki on ollu mulla nyt yli 7 vuotta jotta oliskohan tälle kesää hyvä ottaa ajoon edes vähäks aikaa taas. 8)
     
  8. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Kiitoksia. Ja näin viikon ajon jälkeen yhä tyytyväinen ;)
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Käyttöön vaan 8)

    Tuossa justiinsa mietin että pitäisköhän jo alkaa tolla töissäkin kulkemaan, pienen lenkin ajelin lauantaina kun oli sopivasti joutoaikaa ja kelit kunnossa.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt olis just leimattu 3+3+6.2d pontikka tarjolla :rotfl: .
     
  11. hekustom

    hekustom 1st gear

    [​IMG]

    Talviteloilta herätelty ja katsastus edessä
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Täälläpä taas on jatkettu jenkkifarkkujen kanssa, kun oldsi puuttu niin nyt on sellanen pari kuukautta sitten ostettua. Ainahan noita "hyvin pelaavina" ja juuri katsastettuna myydään, no ei tässä ole juurikaan päästy ajelemaan.

    Eka meni startti, sen kun vaihtoi ehjään niin alkoipa noi startin johdotuksen hirvittämään, tuli uusittua nekin. Fusible linkit lähti helvettiin ja autoon tuli ihan kunnon pääsulake startin ja akun välille.

    Nythän sen pitäs toimia? no, kerkesi sitä pari päivää ajamaan kunnes meni lämppärin kenno, toisesta farkusta purkamaan ehjää kennoa, no ei se ehjä ollut siinäkään, vaikka ilman väkivaltaa sen sai irroitettua, uspartsille viestiä ja uutta tulemaan, no väärä kennohan sieltä tuli. Laitoin vitutuksissa sen sitten kiinni, on hyvä. ei puhalla minkäänlaista lämpöä.

    Nyt kun on auto tavallaan taas ajokunnossa, niin olihan se ihana kuunnella hihnojen perineistä vikinää, kiriminen ei tullut kysymykseen, edellinen omistaja laittanut liian pitkän hihnan.
    Sen voi arvata, lähtikö vikinät vaiko ei.
    Testissä oli 10mm, 11.9 ja 13mm hihnat, ei toivottua tulosta. Luistaa ja luistaa. 13mm pitää kuitenkin parhaiten. Uspartsilta tuli tilattua uusi tehostimen hihnapyörä, se odottaa asennusta. Jos se ei auta niin uusi laturikin odottaa laatikossa.

    Ja takaisin tienpäälle, toimiikohan tuo takalasi oikein? napista alas, kyllä. Auton ainoa sähkövaruste toimii, ei se kyllä ylös enää suostunut menemään. Takapahvi irti ja crc huuhtelu niin tokeni.

    Aamuiset kylmäkäynnistelytaistelut olivat jo saaneet hien pintaan, joten oli aika ostaa ryyppyvaijeri ja laittaa ryyppy kuntoon, se toimii sentään niin hyvin että hörähtää heti käyntiin, ei käy kaikilla. Pikkuhiljaa onneksi tokenee ja ajamaan kykenee.
    Tulipa kuitenkin uusittua jakajan kansi+pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat. Tulpat oli ihan järkyttävät. Bensaa meni 30+litraa satkulle. Ei onneksi enää kuin noin puolet tuosta.

    Nyt hävisi ohjaustehostin, taisin selvitä halvalla. Putkikin tuosta mätäni muuten pois, joutuu tekemään senkin.

    Ei yläkerran herraa ole olemassa.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kertaan vielä: Hihna tulisi olla tuumainen, sillä millisen profiili on erilainen, ja pilaa siivapyörät.

    Hantta
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    paljos muilla on akselipainot chevyn pitkäkatossa vm.90, pensapadalla?
     
  15. vanilla

    vanilla Gearhead

    Juuri ottesta lunttasin,mulla Chevrolet Caprice Stw vm 1990
    Oldsmobile 307 / TH 200 R4

    1. Akseli 1090 kg 2. akseli 1630 kg

    omamassa 2000kg, kokonaismassa 2720 kg. Autossa kaikki saastelaite himmelit+ilmastointi ja orggis vehkeet kiinni.
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    ok, ihmettelin tota etuakselin painoa ku oli niin outo luku vrt. muihin kippoihin mitä pihapiiristä löytyy :eek: samat nrot löytyy meiltäkin siis, kiitos :D
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Onko kenelläkään tietoa minne kojelaudan sähköt on maadoitettu? Jos nyt taas koittais peuhata noitten sähköjen kanssa ja selvittää tota pitkien valojen ja pyyhkimien suhdetta.
     
  18. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    kojetaulun takaa ei muistaakseni löydy kuin kuvan mukaisesti maa piuhat. eikä sitten mitään ideaa mitä maadoittavat. noi on siinä ratio/lämppärin säätimien aukon takana ja toi ruosteinen rauta on pultilla koriin kiinni. viisaammat korjatkoon jos siellä on lisää maa pisteitä.
    konehuoneen puolella on jokunen maa piuha lokarin kyljessä kiinni.
    [​IMG]

    näin 80 luvun stw buikissa, liekkö sisarmalleissa kuin eroja tiedä häntä.

    ja asiasta kolmanteen, samainen kosla kyseessä ja tunnistamaton musta laatikko, ehkä jälkiasennettu, kuskin puolella kojelaudan alla, tähän oli kytketty painonappi.
    mikähän lie, oiskohan hälyytin?

    [​IMG]
     
  19. ktech

    ktech 3rd gear

    mikähän mahtaa nypyttää capricea. nyt kun nopeusrajotukset nousi taas kesälukemiin niin vanha ongelmakin palasi, eli ärsyttävä täristys ja nypytys +100km/h nopeudessa. ei taida johtua renkaista, kun ratti ei tärise ja vatkaa, penkki ja koko muu auto kylläkin. tekee samaa myös kesärenkailla, ehkä vähän lievempänä tosin (koko sama 235/75, mutta talvirenkaat jonkin verran raskaammat). tuntus että tärinät tulee takaa, mutta mistä.

    kuoppien ja töyssyjen yli ajettaessa täräyttää myös välillä aika kovasti.

    (taka)iskareita epäilin ensimmäisenä mutta ehjiltä vaikuttivat käsissä pyöriteltynä. muutenkin silmämääräisesti kaikki ehjää, alatukivarsien puslat vähän pehmeän oloiset mutta kuuluu kait ollakin?
     
  20. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Jos muut on tutkittu,niin kardaanin taaempi ristinivel ? Siinähän on rasvanippa....
     

Kerro tästä muillekin!