scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Autohommissa mitkään hommat ei taida olla nyt arvossa , toiset hommat saattaa jopa tuottaa kuskin kanssakin.
    Ilman pätevyyttä ei saa ajaa ammattimaisesti!
    Kaikki ennen 1.5.2006 rekisteröidyt ovat analogisella piirturilla, mikäli joku Urpo ei ole vaihtanut digiin
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ei tikipiirturissakaan mitään ongelmaa pitäs olla työnteon kannalta. muut on makuasioita.
     
  3. Kale Cosword

    Kale Cosword 1st gear



    Heh kyllä mä sen tiedän ettei saa ajaa ilman pätevyyttä, mietin vaa et ottaisiko joku toihin ilman ja suorittas sen "ns" firmanpiikkiin?
    ja ton piirturihommankin tiesin aattelin vaa, et vielkö liikkuu paljo vaihtolavavehkeitä vanhempia ku 2005?
     
  4. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Niinpä.
     
  5. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    jos meinaat, että yrittäminen on kiinni siitä että pitäs vielä saada pätevyys (liikenneluvat on?), niin voithan käydä kurssit ja pyytää kuitit firmas nimelle vaikkei oliskaan vielä toimintaa. nää sai ainakin joskus pistettyä kirjanpitoon. ja mitä noi 5 päivää maksaa, ehkä 500e? taitaa olla suolarahoja muihin kuluihin verrattuna. kurssipäivät saa varmasti käytyä 2 viikossa kun on valmis käymään useemmalla paikkakunnalla "lusimassa", jos ei löydy pakettia mikä olis sen 5 kurssia/5pv
     
  6. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Joensuussa näkyy vielä ajelevan siistikuntoinen oranssi 111, telillinen ja vihreä lava oli sekä nosturi hytin takana. Tosin oli pimeää niin ei väri niin hyvin erotu.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tilaa digikortti, käy tarvittavat kurssit(35h) saadaksesi ammattipätevyys, suorita varmuudeksi ADR-kurssi ja mene sen jälkeen kyselemään, niin voi olla jonkinlainen mahdollisuus saada hommia, kun on edes perusvaatimukset kunnossa.
    Kontti ja irtoperähommissa ajetaan pitkälti kilometri/keikka palkalla...jos auto ei liiku, niin eipä tule palkkaakaan, harva isäntä maksaa kummoisia seisomisesta, mutta silti on koko ajan tuli hännän alla.

    Erikoishommat on erikseen, mutta niihin pääseminen on oma lukunsa ja ne ns. paremmat hommat menee suhteilla ja tuttavan kauppana, ei niitä missään hakuun laiteta.

    Digikortti ei itsessään ole mikään kauhistus, päin vastoin, se on ihan hyvä juttu ja saadaan "keinottelijat" kuriin, jotka ajaa laittomasti.
    Uudet digipiirturit säästää ajoaikaa verrattuna ensimmäisiin, jotka hukkas sitä ihan älyttömästi.
    Typerin juttu on tuo taukojen määrääminen niin, että aina pitää olla 15min ensin ja sitten se 30min tai kerralla koko 45min.
    Ennen sait ite päättää miten ne pidät tarpeen mukaan, vaikka 15min + 15min + 15min tai 30min + 15min, kunhan niitä oli se 45min/4,5h...nykyään menee pakosta kikkailuksi ja joutuu ajamaan välillä vaikka haluaisi pitää tauon.
    Tähän kun sotketaan kuljetusfirmojen asettamat aikataulut ja digitaaliset palkanmaksu systeemit, niin soppa on valmis... :wc:

    Kuljetusala ei ole todellakaan mikään kultakaivos, ei edes kunnon savikuoppa, sillä tiilitehdaskin kannattaa paremmin...pitää olla kutsumus ja paljon päässä vikaa joka tälle alalle enää lähtee :lol:
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    itse en edes haluis enää paperipiirturia,nyt on ekaa kertaa digipiirturi ja paljon helpompi kun kiekko! näyttää aina koska minuutit käy vähiin ja näyttää myös tauon pituuden,eikä tarvi enää leikkii niiden kiekkojen kanssa.pitkää päivää tulee välillä ja kertaakaan ei ajoaika ole loppunut.
     
  9. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Joskus täällä ennenkin kertomastani 145 entisöintiprojektista. On juuri menossa alusta puhallukseen ja kaipaisin ideoita maaleihin ja väreihin. Pohjalle ajattelin epoksia mutta olisiko museoautoon parempi pintaväri uretaani vai epoksi. Jommassakummassa oli ongelmaa liituuntumisessa ainakin joskus.
    Väriksi en haluaisi alkuperäistä pun tai vaal harmaata. Ennrmmin joku tumma harmaa niin sopisi noiden vaunujen kanssa paremmin. Ral koodeja kehiin kiitos.
    projekti on ollut tekeillä vasta 19 v.
     
  10. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Re: scania v8 nosturi kuhmosta tuusulaan tai edes lähemmäksi

     
  11. onre

    onre 3rd gear

    Re: scania v8 nosturi kuhmosta tuusulaan tai edes lähemmäksi

    Oli kuvat jotenkin rikki, lainauksessa kuitenkin näkyi niin pistän tähän. Nämä siis nuo ROD-32 auton kuvat.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. signet

    signet Gearhead

    ^Hiljakseen hyvä tulee Andy!Viimeisessä kuvassa pilkistää kulmassa tuttu Kaania R112E 6x4.Legendaarinen siksi että Vaimoke opetteli sillä ajamaan ja ajoikin pari vuotta,kunnes myytiin v.2001 ja hankittiin eka kolmossarjainen,joka oli niin hyvä että se on meillä vieläkin.
     
  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

    kyllä tuo kolmossarja taitaa olla parasta mitä scania on tehnyt. oma työauto on pari milliä ajettu -90 113 6x2 rekkaveturi nosturilla, ja on tällä hetkellä pumppu- ja turborempassa. on kai nekin hyvä välillä korjata/huoltaa? ei meinaan kymmenee vuoteen ole mitään vikaa ollut. joka aamu töihin ja kertaakaan ei ole hinurin koukussa työpäivä päättynyt :D saa nähdä jos nyt tuon jälkeen sais vähän uutta väriä ja lisää valoja, nyt kun nosturinkin 10v katsastus on suoritettu.
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Scanian asentajaa lainatakseni : "Kolmossarja oli viimeinen auto jota pystyi korjaamaan, 4-sarjaa saattoi yrittää, mutta uudemman kohdalla ostetaan aina uusi auto kun jotain hajoaa."

    Uusien Volvojen kohdalla auto viettää suurimman osan tehokkaasta työajasta korjaamolla muiden Volvojen seurassa ja käy aina välillä ulkoilemassa :pinup:
     
  15. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Nyt on myyty firman kustannus tehokkain Kanikka uuteen kotiin. Jäi vielä onneksi suomeen ja jokapäiväseen ajoon.

    [​IMG]

    Tää oli kyl hauska tapaus, tuttu kaveri soitti et nyt on Kanikka kehävehon vaihtoauto rivissä.... Ja eiku reissukassi, petivehkeet, työkalupakki kantoon ja liikennelupa takataskuu ja Espooseen. Pienen väännön jälkeen myyjän kanssa suoraan Vuosaareen ( vehon myyjien suuresti hämmästellessä ) kärry perään ja keikalle... Siis torstaina aamupäivällä reissuun viikoloppu kotona ja seuraavan viikon tiistaina Äänekosken kohalla oli Kanikka ekan kerran maksanu ittesä takasin.........
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mikäs tuo tuossa kuvassakin näkyvä Scanian sininen hytti on tuolla takana perävaunun päällä, joku varaosahytti...ollut/oli ainakin viime kesän siinä :eek:

    Monesti katsellut sitä ohi ajaessani Lahden Cruisinkiin.
     
  17. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Se on menossa 142:sen päälle kuha kerkeen laittaa......
     
  18. signet

    signet Gearhead

    Pistettiin paloiksi yksi omassa ajossa ollut(meillä vuodesta-06) R113 6x2,josta olis paljon hyviä osia ylimääräisenä,mm. hyvä R-päivähytti.Lisäksi aiemmin purettu 143-89.
     
  19. RB-440

    RB-440 1st gear

    Vaihteeksi vähän vastinetta YLE verolle, eli Yle Areenassa Norjalais-Ruotsalainen tunnelmakuvaus mobiili-ikäisten Scanioiden seikkailusta Norjassa:

    http://areena.yle.fi/tv/1661998

    Enemmän kuuluu kuutosen louskutusta, mutta onpahan muutama V8 joukossa myös, ettei meni ihan offtopic :D
     
  20. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Oli kyllä mahtavat maisemat ja tiet missä ajelivat 8)
     

Kerro tästä muillekin!