Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No see pieni heilunta ei haita, jos jännite laskee joksekiin 45V ja alle, sit on onkelma siinnä. Miten kuvailet sitä huono startti. Lupaileks see vai pitaa sahaa pitempaa. Ooks auto seisonu välil pitempaa.
     
  2. markv

    markv 3rd gear

    startatessa en mitannut tuota jännitettä. saa sahata pitkään ja sitten vähän lupailee. ja saattaa pyrähtää käymään muutamalla pytyllä ja sammuu. monen yrityksen jälkeen sen saa käymään. ja vähitellen alkaa käymään kaikilla. lämpimänä käynnistyy ihan normaalisti. hehkutulpat mittasin liittimestä kaikki näytti samaa arvoa.
     
  3. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Itellä kans tuollanen -05 foordi pihaan tuli.Huomenna odotellaan diagnoosia kansi rempasta.Painetta tekee paisariin,pulputtaa kun avaa korkkia,ei tuu lämmintä kabiiniin ja nesteet haisee pakokaasulle..oireet nyt aika selvät toinen vika mikä on nykiminen kylmänä pahempi ja lämpösenä tuntuu et välil rajotin ottais ennen aikojaan mut eipä rajottimen poisto paljoa auttanut. korjaamolta sellasta 6-7 tonttua puhuivat mut onneksi autoliike vielä takana kun viikko sitten kaupat tehty.Kansi remppa sisältää venttiilityöt ja suuttimet samalla ois hyvä käyttää testissä onkos jotain muita ongelma kohtia porukalla tullut vastaan tuosta F350 6.0diisuli koneesta.
     
  4. markv

    markv 3rd gear

    Mitttasin ficm yksikön uudelleen .nyt fluken mittarilla. kun hehkun valo sammuu.niin mittari seilaa 47.9-48.2v kun aloin startata niin jännite putosi 45v 26v ja lopulta taisi mennä 0 tuollaiset lukemat ehdin näkemään.
     
  5. markv

    markv 3rd gear

    tattoo84 paljonko sun autolla ajettu.
     
  6. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    siit on ruuvattu pois ku on suomeen tullu se on tiedos mut jos nyt oikeen muistan nii siin 400000km.
     
  7. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    tarkka oli 360tkm
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Noi lukemat ei oo kyl hyviä, oot varma että akut on kunnossa ja lataa kunnola. Huonosti lataava laturi on yksi syy FICM kärventumisen. Solenoidi jännite on olelinen osa, kun sille ohjataan ruiskujen toiminta, jos jännite putoa liika see ei jaksa enä toimia. Sita pystyy korjama, vika ei vältämat ole konkis. Siinä voi ol muitaakin ns kylmäjuodoksia. Mut jol ei oo tehny sellaisia? Sit on paha antaa neuvoja ja sokeasti paikkoja juodoskolvila läpi käyttä... siinnä voi tehä enemmän vahinkoa. Niist saa erikseen vaihta sen jänniteen puolen ei tarvi osta koko yksikoa. Mut täs nyt voi olla monta vikaa samassa. 05 mootoreis on olnu onkelmana myös toi korkeapainen öljypumpun liitos. Mut toi FICM jännitemuutos tuntuu olema nyt ainakiin yksi syy huonon kylmästartin. Kato esimerkiks EBAy t, tai Rockauto sivuillakiin oli niitä. Sun autos pitais ol see ns 4 pin versio.TATTOOlle toi nykiminen ei oo vältämät ruiskuijen vika on aika kestaavat jutut. Lähtisin öljyn korkeapainen puolen ohivuodoja etsimä ja tarkast ICP ja IPRn. PA syöttöpaine
     
  9. markv

    markv 3rd gear

    kun moottori käy niin akkujen jännite nousee 14v paikkeille eli laturi toimii.tämä vika tuli mulle auton mukana 2 viikkoa sitten, entinen omistaja on uusinut akut jossain kohtaa,
    onko todennäköistä että vain tuo jännite puolen kortti on viallinen.
    niitähän saa suomestakin parilla huntilla.
     
  10. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Tuollaisia uutisia sit sai....
    DIAGNOOSI MOOTTORIN KUNNOSTA : KANSITIIVISTE VUOTAA, MOLEMPIEN KANSITIIVISTEIDEN VAIHTO,
    HINTA-ARVIO 6000-7000 EUROA. TÄMÄ EI SISÄLLÄ MAHDOLLISIA ESIIN TULEVIA NORMAALIIN KANSI-
    TIIVISTEIDEN VAIHTOON KUULUMATTOMIA SEIKKOJA, ESIM: HALJENNUT SYLINTERINKANSI
    - LISÄKSI HAVAITTIIN KOEAJOLLA, ETTÄ SYLINTERIEN TASAPAINO EI OLE BALANSSISSA. VOI JOHTUA
    KANSITIIVISTEVUODOISTA TAI SUUTTIMISTA. SUUTTIMIEN TOIMINNASSA NÄKYI HÄIRIÖITÄ TESTERILLÄ
    KATSOTTAESSA. SUUTTIMET KANNATTAISI EHDOTTOMASTI AJAA KOEPENKISSÄ KUNNON
    TARKASTAMISEKSI
    TARKASTUS MAKSAA 40,00 KPL. SUUTTIMIEN IRROTUS JA
    ASENNUS KUULUU KANSITIIVISTEIDEN VAIHTOPAKETTIIN. VAIHTOSUUTTIMEN HINTA ON 350,00 KPL.
    - LISÄKSI TESTAUKSESSA HAVAITTIIN MUISTISSA OLEVIA VIKAKOODEJA EGR-VENTTIILILLÄ JA ABS-
    JARRUJÄRJESTELMÄSSÄ. LISÄKSI SEURAAVAT VIKAKOODIT MUISTISSA, NÄITÄ EI TUTKITTU TARKEMMIN,
    KOSKA AUTO TULI KANSITIIVISTE VIAN TAKIA AJOKELVOTTOMAKSI (P1832, P1876, B1369, B1483, C1700,
    C1703, C1704 JA P0405-60)
    - AUTOSTA IRTOSI JÄÄHDYTYSJÄRJESTELMÄN PAINEEN TAKIA VESILETKU KOEAJOLLA.
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Huh, huh, eipä paljon herätä hilpeyttä tuollaisen lukeminen. Eikös kuitenkin ollut niin, että myyjäliike tulee ainakin jossain määrin vastaan? Rempan yhteydessä ainakin ARP:n kansipultit ja EGR hevon kuuseen, mitähän vielä...?
     
  12. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    kyl täs saa taas kiveksiä nippailla kun ihmettelee..joo se tulee puolella vastaan noissa kansitöissä ja siihen sisältyy tietenkin noi venttiili työt..suuttimista sovittiin että minä maksan penkissä käynnin ja jos jotain vieä niistä löytyy niin kulut menee niistäkin puoliksi..ei olisi muuten suostunut tuohon ja pakko ne on käyttää kun kerran muutenkin tollanen projekti tehään ja tuo egr saa lähteä siinä samassa sit selvii et onkos nykiminen ollu kiinni kansista,suuttimista vai tuleekos se vika jostain muualta vikakoodit on vanhoja peruja paitsi tuo mikä on herjannut egrstä.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mika merkisella testerilla diagnoosi on tehty? Tuntuu hieman olevanas "toleranssi". Mista meinaat löytä niiten ruiskujen tarkastuspaikan. Saata ol hieman murheliset naamat kun viet ne pöydalle. Pystyks niitä sit täl korjama. Yksinäisten ruiskujen vaihtaminen jos muut on sit mita on. Ei vältämät hyvä tule. Testeril pitais näky prosentuaalisest niiten toimivus. Mut jos meinat että on huonot, kannata harkit ns vaihto korjaus, eli tilat jenkistä uudet ja palautat vanhat ja saat rahat takais. Tulee ruiskun hinnaks ehkkä jotenkiin sinne 150.- kantimin. accuratediesel.com esimerkiks. Noh kun kattele niiten tiivistesarjojen hintoja uusinein pulttinein... Tiety jos kannet tarvitse työstö.
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mä olisin vaatinut kaupanpurun tuollaisesta kiesistä minkä tattoo84 sai.
    Omalla katiskalla ei oo tuupattu kuin 110 t mailia ja niistäkin tuolla uudella koneella 40t mailia.
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jo kuulosta pahalta ja remppaarvio kuulosta vähä rasvaselta. Mut kun ei tuntee asian tausta. Ite tien päällä ei pääse kattoma, mita noi muut vikakootit esitelevat. Mut ton ABS vikakoodin löydyminen viittaa johonkiin erikoiseen testerin. Kanmata mahdollisesti harkit ton rempan tekemist noilla hinnoila. Ja kiinosta kyl mika firma pysty testama niitä ruiskuja penkissa. Jospa itelkiin ois joskus tarvetta moiseem
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä minäkin vaatisin kaupan purkua. Vedoten hirveisiin kuluihin ja myyjän ehdottamaan osakorvaukseen. Kokemuksesta kerron että vastaava kansipahviremppa kansien kunnostuksen kanssa ilman suutinremppaa ja kunnollisilla osilla tehtynä on 10t€ tienoilla.
     
  17. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Remmiveto koitin sulle soittaakin täs tällä viikolla mut piippas pari kertaa ja sit meni varatuks.
    Juu kyllä tuolla on kunnon testeri vikakoodit viittaavat abssään ja nelivedosta muutama herja mut pitäis olla vanhoja vikoja eivaan nollattu.
    Turussa sellanen kun diisel huolto häkkinen testaa 40ekpl korjaamolta lähettävät sinne.
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ johtuu siitä että olen jenkeissä käymässä. Palaan ens viikon ke töihin.
    Hyvä jos jollain on Suomessa tietoa ja laitteet testata tämän tyylin suuttimia.
     
  19. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Hhyvää lomaa 8)
     
  20. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    No niin maanantaina sit lähtis auto työn alle ja muutama viikko siinä sit menis saatiin se nyt aika luonnekkaasti sovittua että kyl siin puolet tulee nyt mulle mut tuleepa sit tehtyä täytyy kattoo mikä seuraavaks sit narahtaa.Alakerta vissiin on aikast kestävä ja nyt kun kannet,venttiilit ja suuttimet siitä kursitaan niin kuulemma sit ei enää vaihdeta ku kuluvia osia..:)
     

Kerro tästä muillekin!