Dodge Charger -68

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JuhoS, 16.1.2015.

  1. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Juu kokeilin joskus sellaista nestemäistä joutosainetta, mutta tuo pasta on parempaa kun sen polttaa siihen pintaan ku siitä jää sellanen tina pinnote mihin sitten tina tarttuu hyvin. Tosin kyllähän sekin valahtaa lattialle jos sitä liikaa on tai pinta on liian kuuma.

    Noista tinoista en sitten osaa sanoa mikä on hyvää tai mikä ei.
    Pitää alkaa rajan takaa ostamaan jotain vanhanliiton tinaa vissiin :D
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Vieläkös mätänetistä saa tinaa? Ite jokunen vuosi sit kokeilin kans tota tinailua, ja kyl se oma taiteenlajinsa on. Mut kyllä mä sen pintaan sain jäämään. Toki mulla helpotti ku osa (lokasuoja) oli pöydällä. Juotospastaa käytin kans pohjusteena, ja ihan keittiökäyttöön tarkoitetulla puulastalla vetelin menemään. Lastaa taisin uittaa muistaakseni ihan moottoriöljyssä?
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mielenkiintoista seurata tätä projektia.
    Miten nuo pellit saa suojattua takapuolelta, niistä kohtaa minne ei pääse käsiksi?
    Normi ruostesuojamenetelmällä ruiskulla vai?
     
  4. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Kaikissa paloissa on tuota happopohjamaalia joka ei pala helposti pois.
    Helmoihin tehtiin pohjaan pari reikää joista saa ruiskutettua ruostesuojat niihin paikkoihin mihin ei sisältä pääse käsiksi.
    Kynnyslistojen allekkin vois tehdä pari reikää ni sieltäkin saa lisää tavaraa helmoihin
     
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Tuossa on ihan pätevänoloinen ohje tuohon tinaamiseen. Tai mistäs minä tiedän, kun en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta tuolla menetelmällä olisi tarkoitus Impalan kylki tinailla kunhan saan korjauspalat hitsailtua paikalleen... http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1022.0

    Itse projektihan vaikuttaa mielenkiintoiselta!
     
  6. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Kiitos ohjeista.
    Noin mä sen teinkin joten eiköste se siinä pysy.
    Ainoa on et jos en saanu tota pohjustusaineen kuonaa poistettua saumasta ni se voi ruostua läpi
     
  7. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Tinailut senkus jatkuu.

    Tällä kertaa otin kuvat eri työnvaiheista jos jotain sattuu kiinnostamaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tietenki kaasu loppu polttimesta ni en saanu tinattua loppuun tuota takapään alaosan saumaan minkä amerikan joe on tehnyt joskus. :mad:
    No huomenna jatkuu taas.

    Jälki ei välttämättä ole kaikkein parasta mutta eiköste se siitä ku harjottelee :)
     
  8. faffeli

    faffeli Gearhead

    hienoa tekemisen meininkiä....:)
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Ei pahalla mutta ei oikeen hyvälläkään,niin miksi nuinki repaleinen ja no ainaki minun silmään huonon näkönen hitsisauma tinan alle? lisää virtaa mikkiin,niin loppuu tuommonen räiskiminen.
     
  10. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Hyvä että joku arvostelee jälkeä lyödäämpä ensi kerralla lisää virtaa koneeseen.
    Pitää sitä aina hiukan jättää varaa parantamiseen :D
    Niin kuin sanoin tekemällä oppii
     
  11. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Tänä viikonloppuna saatin hanttarin kylki oikaistua ja hitsattua ylimääräset reijjät umpeen. Parit saumat tuli tinattua ja sitten kittiä,hiomista, kittiä ja lisään hiomista :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    pirun nättiä jälkeä ja kun auto on saatu kasaan niin saman moista rytyytystä kun roadkill:issä. :D Noei hyvältä tosiaan näyttää, kaipa tuo koritina ois kätevä läline noissa paikkaushommissa. itse olen pintapelleissä vetänyt sauman ihan hitsillä ja hionu ja lisänny reikäkohtiin ja kittiä. kyllä kiinnostais kokeilla tuon toimivuutta, onko toi miten kovaa sitten hioa vaiko suurinpiirtein samaa luokkaa kun valutinat?
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kyl toi tina on lähes yhtä helppoa hiottavaa ku pakkelikin.
     
  14. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    General Mayhem :D Olen kans seurannu Roadkilliä.
    Yhtä helppoa kuin kitin hionta.
    Tinaamisella saa hyvin tiivistettyä saumat ja pienet huokoset. Eikä ime kosteutta niinkuin kitti
     
  15. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Onko pidennetty hiihtoloma... :odroll:
     
  16. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Ei valitettavasti tosin ei sitä ole ryyppäämään ehtinyt kummiski sitä meinasit :p Olin tuossa reilun viikon ruotsissa töissä ja sitten viime viikon talvilomalla ja tallissahan sekin viikko meni.

    Talviloman aikana tuli asennettua ovet taas takasin paikoilleen ja saranoihin vaihdettiin tapit ja uudet holkit myös ala saranoihin tuli holkit laitettua niitähän alkuperäisesti ei ole mutta korjaussarjan mukana oli sellaiset.

    Konehuoneesta purettu kaikki ylimääränen ja putsasin sen samallla vanhasta maalista jonka alta paljastui auton alkuperäinen väri.

    Kaveri lupautui auttamaan koneen kanssa ja se on purettu atomeiks.
    Kannet on koneistamolla niistä otetaan hiukan pois ja vaihdetaan ohjurin kumit.
    Sitten tulee hiukan jyrkempää nokka ja uusi säädettävä jakopää. Tietenki uudet tiivisteet ja myös uusi vesipumppu (ottanu hiukan osumaa siitä viime kesäsestä ku otti flekti kiinni syyläriin) :rotfl:

    Maskusta tuli Eerolta haettua takapään "eviin" listat joilla erotetaan vinyylikatto korista tosin vinyylikattoa ei ole tulossa.

    Laatikon otin pois ja pitää tutkia mistä se vuotaa öljyä.
    Painaa muuten ihan kivasti toi laatikko mahan päällä piti sitäkin sit yksin rupee punnertamaan irti :D

    Pohjien teko on meneillään.
    Tavoite olisi että ensi viikonloppuna saataisiin koriin epoxi maalit vedettyä.

    Tuosta pohjien tekemisestä en ole jaksanut mitään laittaa joten siksi ollut hiljaista. Turha sitä joka päivä on laittaa kuvia että laitoin kittiä ja hion sen taas pois.

    Parit kuvatukset missä mennään.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. faffeli

    faffeli Gearhead

    tätä on ilo seurata....:)
     
  18. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Aiheuttaa lievää positiivista kateutta.Minun mielestä on paljon tyylikkäämpi ilman niitä vinyylikaton listoja.
     
  19. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Hyvä hyvä!

    Ajattelinki että ei tää tähän jääny :D

    Tässähän on nuorella virtaa kinttaissa olevalla miehellä vielä aikaa saada keksintö Vapuksi liikkeelle!?
     
  20. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    ei voi kuin ihailla , on "nuorella-äijällä" tekemisen meininki ja tilaa missä rällätä , hienoa että jotkut jaksaa , itse ei niin mitään virtaa talvisin , ei kyllä kunnon mestaakaan (ikää liikaa ja "kylmä-pikkuhalli")
     

Kerro tästä muillekin!