Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Joo ei se smarty huono ole, mulla nyt puukotetaan tuo ecu ja tehdään siihen suoraan ohjelmointia varten liitin.

    ARP pultit kiinnostaisi itseäkin, tuumailussa on että jos löis kansipultit jotain vakion ja arp väliltä, pahviksi sitten vaikka cometic tai ihan victor renz vht copperilla liimattuna..
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Niinkuin jenkki sanois "Cummins OEM MLS gasket and ARP 625´s and call it a day"

    http://www.cumminsforum.com/forum/3rd-g ... ket-2.html

    Noi 625 pultit maksaa vaan yli tonnin ja halvemmat mallit n. puolet siitä.
     
  3. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Tuli "pieni" takaisku projektissa kun käytin suuttimet mitattavana, nyt vuosi ja 3kk sitten tehdyissä suuttimissa joilla ajettu pauttiarallaa 20tkm niin kolmessa ohivuotoa. MIttauksen tehnyt yritys suosittelee kaikkien kuuden täysremonttia hintaan 3000e. Yritys jossa remontti tehty sanoi että takuu loppu yli vuosi on mennyt.. :D

    Saako meiltä suomesta noin paskaa dieseliä?
     
  4. rötkö

    rötkö Gearhead

    Voi olla sössitty vaan kunnolla rempassa. Moni varotellu muutenkin remanufactured suutinten ostamisesta.. Oliko se Panze nimimerkki täällä jolla on jotain toimiviksi todettuja hyllyssäkin. Tai sit vaan virijuttuja tilaamaan, mutta lukenu jenkkien keskusteluja että voi olla nekin paskoja valmiiksi :poff:
     
  5. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Saatto ihan käydä mielessä tuo että oisko tekijöissä vika? Milläs todennat? takuu loppu ja NESTE myy paskaa naftaa.:D Mullapa on yksi suhde tonne kilpilahteen niin täytyy ihan kysyä haluaisko se tutkia tuon polttoaineen mitä vehkeessä on..Ei taida uusia suuttimia edes helpolla saada kun maahantuojakin myy remanufactured mallia.. Panzen suuntaan täytyy varmaan turvautua jos ei tuohon järjellistä lopputulemaa saada..
     
  6. rötkö

    rötkö Gearhead

    http://www.xtremediesel.com/DDP-325-XX- ... t-New.aspx

    Oiskohan noista iloa jos meinaa muutenkin hintalappu nousta 3k€ 8)
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Taisi olla nää peruskorjatut niitä pestyjä missä on uudet solenoidit päällä :D

    Dodgen omat on peruskorjattuja myös.

    Uusia ajamattomia tekee edelleen bosch ja niitä saa mm.exergyltä. Niiltä saa myös hieman edullisemmin boschin peruskorjaamia sekä boschin omia virisuuttimia. Itse laittaisin rahat niihin ennenkuin korjaisin jo niitä valmiiks rikkinäisiä, lähettää vaikka ne takas jenkkeihin niin ei mee runkoveloitusta.

    tässäkin taitaa olla uusia

    http://www.bigrigpowerproducts.com/p-10 ... mmins.aspx
     
  8. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    SupeR, oliks sulla perus naftasuodatin vai lisäsuodatin systeemillä? Oliks tää edellinen omistaja sit pelkästään tankannu nesteellä, vai mihin perustuu toi nesteen paska laatu? Itehän meinasin tankkailla nesteellä tuolla itänaapurissa...
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kuiva polttoaine lienee suurin perussynti ainakin vanhemmissa koneissa eli seassa biodieseliäjotakinseostavaraa=kuivaa. CR-koneet on jo jollain tapaa suunniteltu niitä ongelmia vastaan? Mutta mikä niitäkin sitten rikkoo, huono laatu? Viritys?
     
  10. simu_l

    simu_l Gearhead

    Veikkaan että CR koneissa suurin syy suutinrikkoille on huonot/halvat suodattimet ja huonot varaosat, eihän se sitä tarkota että auton nykynen omistaja kaltoin kohtelisi kun sillä on voinut olla ties kuinka monta edellistä omistajaa.
     
  11. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Ja jos oon yhtään oikein ymmärtäny ni huonon suodatuksen lisäksi toinen syyllinen löytyy Smartysta tai muista viribokseista. Niissähän tehoa lisätään osittain nostamalla rail-painetta joka huonon suodatuksen lisänä hakkaa kyllä perussuuttimet paskaksi. Näin ainakin mulle on kerrottu. Itellä pari vuotta myös suutinremontista ja alkaa olla tiensä päässä käyntiäänistä päätellen. Ameriikan Joelta pitää kokeilla tilata viriviriä ni jos vaikka alkais kestään
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Karala kuulemma virittää dieselit ensin tutkimalla auton oman ecun ja miten se on ajan saatossa reagoinut koneen käytökseen. Eli tietää paremmin mitä arvoa parantaa ja mitä edes uskaltaa muuttaa välttääkseen konerikkoa. Näin oon kuullut ja toimii ainakin vag-konsernin riisseleissä. Noi tehonlisäysboksithan käytännössä on niinkö suoria kopioita toisistaan kertaa pari-kolme sataa tuhatta, ja kaikki autot on kuitenkin yksilöitä (suuttimien kunto, miten on rääkätty, anturien arvot ym) ni sielä oikeasti tapahtuu sekunnin murto-osan aikana paljon tuhoa jos lisäysboksit antaa mitä haluaa.

    Räätälöidyn boksin hinta vaan lienee melko huikea, jaa mutta tekeehän ne päivityksiä isoihin kutos- ja v8- dieseleihinkin, miksei siis myös 6BT:hin(vai mikä CR-Cumminssin tunnus onkaan)
     
  13. wellu

    wellu 1st gear

    Ram Dually

    Asiasta heinäpaaliin, onko joku tehnyt duallyn etunavoille joskus jotain muutosta että sinne sais jotku järkevän näklset offsetti vanteet?
     
  14. Luke86

    Luke86 1st gear

    Minkäkokokoinen on jakolaatikon kepin kuula siinä hytin lattian kolossa?
    Jos jollain sattusi olemaan irrallaan, niin ei tarvisi irrottaa omasta.
    Pitänee uusi keppi tehdä, kun taitaa taas olla poikki, vaikka sen jo kertaalleen Hitsasin kasaan.
     
  15. rammeri

    rammeri 1st gear

    Mikä on etupyörän jousittamaton paino? Tai mitä Dana 60 painaa? Mieli tekee custom iskareita....
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    Re: Ram Dually

    ei kai siinä muuta ku ottaa ne spacerit pois?
     
  17. SuperR

    SuperR 2nd gear


    Perus suodatin, ei kannata ihan tosissaan tota neste juttua ottaa, viittasin lähinnä siihen kun diesel huolto sanoo syyksi huonon polttoaineen että mahtaako meiltä suomesta niin huonoa ainetta edes saada että voisi siitä johtua..
     
  18. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Aika kuraa saattaa olla täälläkin..edesmenneellä jet:illä kun tankkasin, niin meni baijerilaisesta suuttimet tukkoon...mutta joo, menee jo offtopicin puoleen....
     
  19. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Nyt täytyy kyllä suuresti nostaa hattua ja kehua nimimerkki Panzen toimintaa, osia iso liuta tilaukseen ja kilpailee ihan täysin amerikan putiikkien kanssa noisa hinnossa!!! Joskus voi näköjään näihin ameriikan raatoihinkin ostaa osia suomesta!
     
  20. rötkö

    rötkö Gearhead

    Hieno homma :) Joko muute oot nostanut hattua lohkon päältä?
     

Kerro tästä muillekin!