Hot Rod & Rock Show Tampere 2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja SPORT TRUCK, 20.4.2015.

  1. BBC

    BBC Guest

    Tre palkittavat näkyy heidän sivuillaan.
    Erittäin oikein näytti menevän ja kyllä ainakin näissä ryhmissä; hot rod, street rod ja kustom oli Ruotsin vehkeet aivan ylivoimaisia tyyliltään, harvinaisuudeltaan tai viimeistelyltään.

    ah
     
  2. ata

    ata Gearhead

    Joku raja siinä melussakin. Pitäisi olla jotkut ihan eri tapahtumat noille melutasoille. Ihan oikeasti.

    Toki tämä on näitä "pappa kertoo, nuoret ei usko"-juttuja, itse luukutin nuorempana aika paljon sen aikaisilla vehkeillä ja olen soittanut bändeissä, toiminut myös keikoilla miksaajana ja kokemusta tuosta audiomelusta on aika paljonkin. Enkä uskonut nuorena itsekään. Nykyään kun on tuo jatkuva tinnitus, niin sitä toivoo, että olisi uskonut. Uskokaa, se EI ole kivaa. Samaten uskokaa myös se, että tuo meteli pahentaa sitä ja minä en halua että tinnitus pahenisi tästä, se on jo aika paha.

    Kyltissä luki, että normaalia kovempi melutaso, mutta tuo taso jota sillä hetkellä siellä soitettiin kun siellä oltiin, kaverillani oli vielä 2-vuotias pikkulapsi mukana oli joitain ihan järjetöntä.

    Aiempina vuosina olen itsekin ollut näyttelyssä vastaavassa hallissa ja kironnut viimeiseen kannonkoloon nuo kaiuttimien huudattajat (en kutsu niitä hifilaitteiksi, koska niitä ne eivät ole) ja itse olen hifiharrastaja, ja autohifiäkin olen harrastanut aiemmin. En tuota järjetöntä melutasoa vain sulata enkä hyväksy. Oli ihan mikä vain.

    Kommentti, että "mene sitten jonnekin muualle" tai "älä tule tänne näyttelyyn, tämä on tätä huudatusta varten" ei myöskään mene itselläni läpi.

    Veikkaan, että niitä jotka tulevat Tampereen Hot Rod & Rock Showhun nimenomaan kuuntelemaan näitä äänenpaineautojen luukutuksia sisätiloissa on murto-osa näyttelyn yleisöstä. Ja että niitä joita ne häiritsevät on enemmän. Ja jonkun verran niitä joille se tuottaa fyysistä kipua (kuten itse). Niitä autoja kuitenkin mieluusti katsoisin ilman terveyden menetyksen pelkoa. Siitä ei ollut selkeitä infoja ovella, että melu tapahtuu aina tasalta ja puolelta viiden minuutin ajan, jolloin olisi ehkä voinut välttää sitä ajankohtaa, toisaalta se olisi tarkoittanut myös sitä, että olisi pitänyt katsoa koko halli 25 minuutissa, joka sekin olisi ollut ikävää.

    Harmi, että jotkut katsovat oikeudekseen haitata toisten näyttelystä nauttimista. Tästä on tosiaan aiemminkin kommentoitu, asia ei vain mihinkään katoa. Ja sitten kun olette luukuttajat itse lähemmäs viisikymppisiä ja korvissa soi jatkuva PIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!! voi olla se omakin mielipide toinen. Näin itsellänikin. Ja kun itse nykyään tiedän faktat paremmin, enkä enää luule tyhmiä, katson oikeudekseni yrittää valistaa myös niitä jotka eivät asiaa ymmärrä vielä tai katso sitä tärkeäksi.

    Ei ravintoloissakaan saa tuollaisia äänenpainetasoja olla edes hetkellisesti. Tai oikeastaan missään.

    Itse olen käynyt tuolla Tampereen Hot Rod & Rock Showssa 80-luvun alusta lähtien (joskus myös osastolla näytteilleasettajan roolissa) joten katson omaavani hieman kokemusta myös kyseisen näyttelyn historiasta.
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Oliko edes korvatulppia vapaasti saatavilla? Itsellä kanssa lievä tinnitys (taisi tulla kesätöissä kartonkitehtaalla kun en uskonut että ne kuulosuojaimet eivät ole turhia vaikka kuumissa oloissa hiostivatkin).
    Kuvista päätellen näyttely on ollut tutun laadukas ja monipuolinen.
     
  4. Caideman

    Caideman 1st gear

    Njooh. Itse olin siinä jumputi-mpv:n naapurissa 2 pv. Alkoi tänään korpeamaan, kun ne luukutti koko päivän, eikä ollut enää siitä lauantain rajoituksesta tietoakaan.

    Kävin puoli 4n aikaan sanomassa, että josko olisivat edes 10 minuuttia hiljaa, että sais korvat levätä. Sen verran ottaa kuulon päälle. Vastaus oli, "niin meilläkin". Tokaisin vaan, että laittakaa ne vehkeet nyt vähäksi aikaa kiinni, ei kestä kuunnella. Tasan 10 min myöhemmin mökä jatkui. Seuraavaksi vastaavassa tilanteessa ne laitteet hiljenee sitten totaalisesti, jos ei pysy järki päässä.
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Sais nuo jumputi-pumputi hommelit jäädä kokonaan pois tuolta.Ei jaksa kuunnella sekuntiakaan tuota paskaa.
     
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Hienoa näyttelykalustoa oli kyllä paikalla. Etenkin Ruotsalaiset Rodit ja Customit säväytti sekä myös Volvo Hemizon, mutta ehkä kumminkin eniten säväytti Amerikan Raudan osastolla ollut '58 Ford Custom...Mielettömän hieno laite jota tuli kuolattua kunnolla. 8)

    Tuolla on kuvia näyttelystä sekä iltabileistä: http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2015/Hot+Rod+&+Rock+Show+25.-26.4.2015/

    Erittäin hyvin sanottu, mä olen samaa mieltä. Vaikka tuo meidänkin kilpuri olisi näyttelytasoinen, niin ei sitä tuonne voisi viedä, tuossa mölyssä ei mitenkään pystyisi nimittäin koko viikonloppua viettämään... :odroll:

    Ja olin itseasiassa siinä ATA:n lähettyvillä kun tuo järjetön meteli käynnistyi. Kyllä siinä meinasi tehdä kipeää ihan oikeasti etenkin, kun hetkeä ennemmin hallissa oli vielä hiljaista niin ei ollut "valmistautunut" siihen että kohta lähtee, noista puolentunnin välein tapahtuneista metelöinneistä kun ei sanottu mitään.

    Mutta kokonaisuudessaan hieno näyttely ja illan Cruising oli hyvä lisä. Iltabileissäkin oli huippubändejä ja etenkin The Greasers hiveli korvia.

    Kotimatkalla oli hieman huono näkyvyys kun vettä satoi ja Letukan valot eivät ole ihan parasta A-Luokkaa. Pitkillä toki näki, mutta eihän niitäkään voi kokoaikaa pitää päällä. Loppumatkasta tosin helpotti, kun aamu alkoi jo valkenemaan. :lol:
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei tainnut olla suojaimia vapaasti saatavilla.
    Tarvitseeko niitä olla? Kukaan kaiketi ei pakottanut siellä olemaan.

    Itselle tulisi mieleen varautua kuulosuojaimilla jos korvat ovat herkät äänille...
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Kyllä oli kova kattaus, eipä ole tainnut koskaan ennen ollut kotimaan kamaralla perseet vastakkain ´72 H/O & ´71 W-30 Oldseja.
    Amazon-gasseri oli kanssa hieno.

    Kuvia: http://makejalava.kuvat.fi/kuvat/HRRS+2015/
     
  9. Caideman

    Caideman 1st gear

    Niin, eihän siellä olisi ollut pakko olla. Toki olisi voinut kerätä kilpurin kasaan, veivata 8x8 kuorkki autojen välistä ja lähteä pois keskeltä hallia kesken näyttelyn... Eikä välttämättä nyt kotona tullut mieleen, että osasto on sijoitettu tuollaiseen paikkaan ja sunnuntaina revitetään niitä ämyreitä koko päivä, välittämättä mistään tai kenestäkään. Lauantai nyt oli vielä ihan ookoo, kun se melu kesti vain lyhyen aikaa kerrallaan.

    Tässä ehkä kuuluttaisin myös järjestäjien suuntaan siitä meluvalvonnasta, ottaen huomioon, että joidenkin pitää päivystää osastoillaan koko näyttelyn ajan.
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Hifimiehillä edelleenkin lapsellinen tarve näyttää mölyn tehoa ,ettei kukaan niinkuin usko että sitä ääntä lähtee ja lujaa. Lapsellista ja turhaa.Panostaisi edes niihin autojen ulkonäköön,hommaa pari näppärää likkaa siihen jne. Siinä se resepti jolla niitä finninaamoja saa liimattua siihen auton viereen. Muuten jees näyttely,hienoja autoja. Vaikka kyllä tälläi ammattilaisen silmin muutamassa oli hieman sanomista ovien/lokasuojien yms istuvuudessa.. Maalauksissa näkyi pilveilyjä jne..

    Eikä kai autonäyttelyyn pidä viedä omia kuulosuojaimia mukanaan?! Haloo?! :wc:
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Olipahan taas kerrassaan loistava ja tasokas näyttely.

    Kiitokset vaan järjestäjille ja kaikille ajopelinsä näytille tuoneille 8)

    PS. Erityiset kiitokset Camaro Club:lle :wink:
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Minusta näyttelyn säväyttävimmät laitokset olivat seuraavat:
    Volvo Amazon gasseri:
    [​IMG]

    Mallina sinänsä tylsä pikkari, mutta esillepano oli erityisen hauska:
    [​IMG]

    Elorannan billetistä jyrsitty Toyotan kone:
    [​IMG]

    Tämä Nova:
    [​IMG]

    Fleikkifoordi:
    [​IMG]

    W-30 fyra-fyra-tvåan (sori tuo termi, jäänyt vain päälle tuo ruotsinkielinen lausuntatavaksi 4-4-2:sille kun kuulin sen jostain ruotsalaisesta tv-ohjelmasta kerran):
    [​IMG]

    Hurst/Olds:
    [​IMG]

    Ja tämä 63 Impala, joka olisi voinut olla Troy Trepanierin tekemä ja olisi voinut olla edukseen vaikka Detroit Autorama-näyttelyssä vaikka Ridler-palkinnon great 8:ssa...
    [​IMG]

    Ja moni muukin säväytti, mutta joko olin nähnyt auton jo aiemmin tai sitten vain nämä säväyttivät enemmän... :)
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead

    Tosi ok näyttely. Paukkasin paikalle niin myöhään lauantaina, että lipunmyynti oli jo kiinni ja päästivät ilmatteeks (säälistä?) sisään. Ihan hyvin kerkes jenkit kattoo. Hienoja vehkeitä, tottamooses.

    Tuninkjumppujumppu-puolelle en mennyt, ei kuulunut sieltä mitään, "no harm done". En vähättele heidän vekottimiaan tai harrastamistaan. Tulevaisuus taitaa olla siellä kuurojen lapsien parissa, hyvässä ja pahassa. Ite kynnän kuitenkin mieluummin V8-kivikaudella näiden meidän dinosaurusvehkeiden seassa, hymy huulilla.

    Näyttely oli siis erikiva, mutta viikonlopun parasta antia oli kahden illan kuskinpesti kaverin ´69 Chargerilla ISOLOHKO, TIETTY :) https://www.flickr.com/photos/124162858 ... 2134127816
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Siinäpä se onkin, kun se E-halli ei ollut mikään tuning-osasto, vaan vain osa siellä oli niitä jumputtajia. Samassa hallissa kun oli kilpureita, nippeliosasto ym.
    Esim tällaista "tuningjumppujumppu"-kalustoa oli siellä E-hallissa, jotka kuitenkin muistuttavat mielestäni hieman niitä V8-laitteita:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Enkä minä tätäkään tuning-autoksi sanoisi vaikkei jenkki olekaan:[​IMG]

    Enkä edes tätä:
    [​IMG]
     
  15. lauhde

    lauhde Gearhead

  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^^hyvä tarkennus ata:lta. Kiitos.

    Oikeuden ja kohtuuden nimissä kisakalustolle olis mun mielestä annettava lupa räjäyttää avoimien putkien padat käyntiin ja raapasta rajottajaan heti, kun ykskin nakkikattilajumppujumppu alkaa avata niitä poppikoneämyreitään. Kisamiehille järjestäjä maksaisi tietysti polttoaineet ja tapporah.... eikun starttirahaa jne. Meinaan, että tervettä kisakasin kutsuhuutoa osaisi tämmöinen wanhan koulukunnan jääräkin seurata heti?

    Hymyssä suin kävelisin siinä kisabensan, metanolin ja muiden kevään sulotuoksujen seassa, Peltorit päässä tai ei.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tosi on että se saman biisin huudatus on perseestä.
    Lauantai tosiaan oli melko hiljainen, sunnuntaina ääni kasvoi.

    Järjestäjille voisi antaa palautetta että mökä voisi olla pari kertaa päivässä.
     
  18. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Itse jätin koko näyttelyn väliin kun ottaa kirjaimellisesti aivoon se melusaaste. Eikö ne voisi olla ulkona jossain omassa nurkkauksessaan?
     
  20. akrapu

    akrapu 1st gear

    Tampereella tuli sitten pyörähdettyä lauantaina. Hieno reissu ja hienoja autoja & moottoripyöriä oli näytillä. Tuuninkihallissa en edes käynyt. Aurinko paistoi, jälkikasvukin viihtyi ja Buikki pelitti mainiosti kaikki 450 km. Ja bonuksena kevään ensimmäinen katto alhaalla ajelu :).
     

Kerro tästä muillekin!