G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Grand National saa aina aikaan pienen henkisen tömähdyksen pääkopassa.
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    Otin 79 Malibuni liikenteeseen tänään. On se vaan kiva taas päristellä!
     
  3. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Lämmittää kovasti kun on harrastaja "pelastunut" ja
    päässyt Natikan rattiin 8)..... Onnittelut.
     
  4. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Onpas hieno Buick, onnittelut!
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    "Ei tää polta!"

    Viddu että on hieno buikula, karkkia silmille ja korville!
     
  6. pataatti

    pataatti Gearhead

    Hetken aikaa pelleiltyäni noiden takailmaiskarien kanssa näyttäis äkkiseltään auto olevan takaata samalla korkeudella. Näinköhän siellä on ollut jossain joku jumi.
     
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    joku häikkä on autossa.. avaimesta kun kääntää ei tapahdu mitään muuta kuin mittariston valot syttyy. ei mitään ääntä bendiksin tai starttimoottorin suunnalta. ajovalot eivät himmene kun avaimesta yrittää kääntää eli ei ole jumissa siellä mikään.

    sen parikymmentä kertaa kun kokeilee niin joku kerta yhtäkkiä käynnistyikin. pari yritystä ja kaikki tuntuisi olevan ok. ja sitten taas ei tapahdu yhtään mitään varttiin kun avaimesta vääntelee. sitten vitutti ja piti tunnin tauon. ja ei, ei toimi vieläkään.. kääntelee avainta monta kertaa ja manaa. paitsi että joku yritys yhtäkkiä herättää startin eloon taas.

    vaihdevipua kun sheikkaa ja siirtelee.. ei tunnu myöskään olevan mitään tekemistä käynnistymisen tai ei käynnistymisen kanssa. ei auta vaikka vääntelee sitä eri asentoihin kun avaimesta kääntää.

    sillä silloin kun ei starttaa, niin auto ei starttaa kummallakaan, ei P:llä eikä N:llä. mutta avain kyllä lukittuu r,d ja numeroilla ihan niinkuin pitää, ettei voi käynnistää vaihde päällä.

    mikähän tälläinen mystinen vika voi olla? jotenkin sähköiseltä ongelmalta tuntuisi. että välillä ottaa kontaktia ja sitten pitkään aikaan se ei otakkaan. neutral safety switch?

    suihkutin kontakticleanersprayta nyt yöksi jokaisesta mahdollisesta lävestä jonka löysin rattiputkesta ja renklasin niitä kaikkia hieman sinne sun tänne niitä kastellessani. (avain, vilkku, cruise, vaihdevipu, ratin keskiö, ja siitä putken saumastakin.) niin paljon suihkuttelin että lattialle valui lätäkkö kontaktikliineriä.
     
  8. laakkius

    laakkius Gearhead

    Onks sulla akun miinuskengässä sellanen vihree juttu jolla saa virrat poikki? Mulla sellanen aiheutti vastaavia oireita...eli saako akku kunnolla maita?
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voihan ne liitokset olla startiltakin likaiset. Tai virtalukon pohja paskana. Hapettunut talven aikana.
     
  10. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    http://i1285.photobucket.com/albums/a593/johnnyvfour/V8/WP_20150508_001_zps5bishpyf.jpg
    Tuossa oma El Camino tällä hetkellä.

    Tarkoitus olis laittaa lasit kiinni seuraavaksi, mutta miten ne Caminossa oikea oppisesti laitetaan? Piti vaan liimata "jollakin" liimalla, mutta hiukan kun asiaan tutustui, niin lasiliimojahan on monenlaisia. Tuuli- ja takalasi oli kiinni kovilla kamoilla ja vaikka käytössä oli oikeeta lasien sahaamiseen käytettävää lankaa, niin tovi siinä meni. Pienet sivuikkunat oli pehmeellä ja sotkevalla bitumimassa tyylisellä kamalla. Karmit on maalauksen jäljiltä nyt täysin puhtaat ja uudessa tuulilasissa kiertää mustat reunat koko lasin ympäri. Ilmeisesti silläkin oli joku merkitys.
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ei oo virrankatkaisijaa akun navassa (tulossa kyllä joku jossain vaiheessa)

    tarkistin akun liitokset kyllä kun mittasin että akussa on varmasti myös virtaa ennenkuin lähden liikkeelle. (oli myös laturissa sitä ennen). yhden maapiuhan, akulta etupalkkiin menevän, vaihdoinkin jo viime vuonna ihan varmuuden vuoksi.

    se startti on kyllä hyvässä piilossa tuolla auton alla.. saa tehdä töitä että ylettäisi lähellekään ilman nosturia. huomenna yritän päästä kaverin tallille nosturille sitä starttia katsomaan, mittailemaan ja puhdistelemaan liitokset sieltä päästä ainakin. (jos tuo siis starttaisi jollain yrityksellä vielä) siinä kun pääseen startin napojen lähelle saa paremmin varmuuden että onko siellä vikaa vai pitääkö etsiä tosiaan rattiputken suunnalta.

    -ja jos startti ja bendix ovat ok. niin harkinnassa on jos saisi asennettua väliaikaisesti jonkun lisä starttinappulan autoon (jos on joku virtalukon pohja tms osa rikki sieltä ja ei anna kipinää eteenpäin kuin joskus harvoin) saisi sen auton ainakin käyntiin kun tarvitsee, kunnes saa oikean vian löydettyä ja sopivan varaosan saatua jostain.

    jotenkin uskoisinkin hapettumaan tällä hetkellä eniten.. koska vika tosiaan tuli talviseisonnan jälkeen.. (oisko ollut kuitenkin jo 10s starttaus ulos siirron jälkeen kun ekan kerran temppuili, eikä eka). sitten toimi ihan ok muutaman kerran.. sitten oli pari kertaa toimimatta.. ja taas toimi muutaman kerran ongelmitta.. nyt vasta perjantaina tosiaan se oli pidemmän aikaa toimimatta. aiemmilla kerroilla riitti muutama yritys kunnes pyöritti konetta normaalisti.
     
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    testailtu. ei napojen yhdistäminen hyppypiuhalla eikä meisselillä auttanut lainkaan. kytki ja pyöritti vain silloin tällöin. ja kotiin lähtiessä vain startin lyöminen auttoi käynnistyksessä. eli startissa tai luultavammin solenoidissa löytyy vika. onhan tuo kai helpompi ja yksinkertaisempi korjata kuin joku rattiputken purkaminen ja sinne kuuluvien osien testaus ja metsästys.

    ja kyllä oli kätevä siellä kaverin nosturilla samalla myös ruiskia hieman massaa auton pohjaan (yli kaksi purkkia meni). huomattavasti kivemman näköinen mustalla massalla nyt

    puhaltimen moottorikopan pohjan läppää/veden poistoa yritin myös ronkkia auki moskasta jos vaikka siinä olisi ollut syypää miksi vettä valuu kabiinin puolella.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko suuri muutos kulkupuoleen jos vaihtaa vällärin 3.08sta->3.42:een?

    En haluaisi hukata hyviä matkakierroksia (1500rpm 80:ssä), 3,73:lla alkaa olla jo 1850-1900 kiekkaa, 3,42:lla kierrokset olis siinä 1650rpm:ssä.

    Mietin vaan että kannattaako vaan säästää rahat tän vällärin hankkimisesta ja panostaa tuohon koneeseen että poistuu tuolla harvemmallakin välityksellä :)
     
  14. pataatti

    pataatti Gearhead

    Pas(i)kiainen pongattu eilen lahti cruisingissa. Koitin tulla juttusille,mut ei mies osunu autonsa viereen niin että olis tienny minkä näköselle ukkolle menee huutelee :)
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ehämmää ny omaa autooni lahteen tullu kattelee :D Kyllä mäkin sun auton bongasin :) Hieno peli :p

    G20:n Camino oli kyllä myös pirun upea! En muista oonko nähnyt ennen livenä, mut ai että on hieno laite, tuli sitäkin kuolattua.

    Kirjoitteleeko tänne se tyyppi, jolla on se valkoinen Cutlass, kiertää noita kiihytyskisoja? Se on kyllä tosi hieno auto kanssa.
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Startista hiilet loppu.
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jos hiilet loppu niin luulisi kuitenkin bendiksin/solenoidin naksahtavan kun avaimesta kääntää?

    ----
    tilasin näemmä yöllä jo uspartsilta jonkun halvan ministartin.
    ----
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    samaa sotkua se sivuklaseissa kaiketi on jolla tilkitään tiiivistelasitkin,
    ite kyllä laitoin tavan butyylikumimassaa kun sellasta sattu olemaan käden ulottuvilla.
     
  19. pataatti

    pataatti Gearhead

    Meinaatko Pas(i)kiainen sitä missä on laakkosen teksti kyljessä? Sillä ajelee elky. Kirjotteleehan se tänne.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Just se, se on kans perkeleen hieno.

    Kiristelin tiltin pultit, oli ne vähän löysällä mutta ei silti tiltin väljyys lähtenyt mihinkään? Olisko se nivel sitten väljä? No, ei se paha ole mut vähän harmittaa.

    Rupes rötäämään pienellä kaasulla, afr pyöri 17-18, eli toiminut ollenkaan (ylläri) tänään, no reippaana poikana katoin et onko neulassa paskaa, no ei ollut, niin enkö sit kantta kiristäessä miettinyt jotain syntyjä syviä niin napsautin sen snadin ruuvin poikki sinne kaasariin. Vittu että vituttaa :D

    No, on ainakin syy ottaa taas carteri pöydälle.

    Menee kyllä vahvasti. Kuukaudessa päässy ajaa ehkä 500 kilsaa kun saanu taistella kokoajan. Tällä kertaa toki omaa tyhmyyttä täysin.
     

Kerro tästä muillekin!