Kummoinen paperisota tekniikan vaihtoon??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Chevyman113, 13.5.2015.

  1. Chevyman113

    Chevyman113 1st gear

    Juu eli aikaisemmassa topicissa kyselin siitä fleetside chevyn madaltamisesta, niin se asia alkaa olemaan hoidossa. Mutta et ei pääsis tekeminen loppumaan, niin nyt pitäis napata 4,3 V6 ylös ja istuttaa siihen tilalle 305cid pikkulohko, niin kummoinen paperisota mahtaa olla katsastusasemalla? Inssiltä kun kävin kyselemässä, niin sanoi että tarvitaan jotain luotettavaa paperimatskua, missä on kerrottu jotain faktoja tekniikan eroista, alustan osista yms. Jos joltain löytyy jotain faktamatskua, niin voisin ottaa mielelläni ihan vaikka kopiot rahaa vastaan tietenkin. Kun ei oikein tiedä mistä lähtis ettimään kun tietokoneet ei oikein oo niitä mun juttuja ja nä tekniikan vaihdot ihan uutta ittelle. On päikseen vaihdettu mut en oo leimannut isommalle tekniikalle. Kiitos kiitos :pinup:
     
  2. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    US center Rautakummulta ite tilasin tarvittavat paperit, maksoi muistaakseni 80,-
    Eri auto, mutta kuitenkin. On tehnyt vastaavia todistuksia ennenkin.
     
  3. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Tuohan on "mallisarjan sisäinen muutos". Tulostat
    (tai pyydät kaverin kaivamaan ja tulostamaan) vaikka
    wikipediasta ko. vuosimallin auton tiedot ja menet
    paperin kanssa konttorille. Tai sitten vaan menet sellaiselle
    konttorille joka ymmärtää usa-autoja.
     
  4. Batman

    Batman Gearhead

  5. Chevyman113

    Chevyman113 1st gear

    Kiitokset, luulis noilla pärjäävän, mahtaakohan ne vaatia jotain teholappuja moottorista, jotain dynolappuja tai muita dokumentteja. Hohhoh tätä paperibyrokratian maata...
     
  6. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Ei tarvii teholappuja. Moottorin alkuperä ja teho täytyy vaan todistaa.
     
  7. Chevyman113

    Chevyman113 1st gear

    Juu, no sen tehon saa kun ottaasen moottorin tyyppinumeron lohkosta niin tiedot löyty netistä, mut voihan siellä olla sisuskaluina vaikka mitä palikkaa, pattimäntää, dekkiä laskettu, nokkaa vaihdettu yms niin riittääkö sinne vaan ne paperilla olevat tiedot kyseisestä motista. Sori tämä vaiva mut hyvä ottaa varman päälle. :odroll:
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta. Miten tuo moottorin alkuperä pitää kertoa? Jos se on jostain paperittomasta romuautosta tai jopa pelkän moottorin ilman autoa käynyt hakemassa? Tiedän toki itse mikä moottori, mutta mimmosta dokumentaatiota leimasetä haluaa?
     
  9. Chevyman113

    Chevyman113 1st gear

    No siis mä voisin kuvitella, et se menis jotenkin niin, et pitää olla faktat, että mitä eri variaatioita esim nyt tost mun cheyennesta on saanut tehtaalta ja samaan sit jos on eroja alustan, eli jarrujen ja jousituksen suhteen eri tekniikalla ollessa, sit kun oot sen sun konees sinne tiputtanut, niin lohkosta vasemman kannen takaatase valunumero, se nettiin niin sieltä löytyy aika hyvin tekniikan tiedot, kuten moottorin tilavuus, hevosvoimat, libsit yms..
     
  10. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Sekin kelpaa selvitykseksi että kertoo sen olevan purkuautosta.
    Se myös halutaan varmistaa ettei ole mistään kähvelletty.
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Jaa niin se kannen valunumero. Mielestäni sen katsoin/kuvasin kun kone oli irti. En nyt löydäkään sitä kuvaa. Täytyy kaivella se numero uudestaan esille.

    Noh, eiköhän tuo selvinne mitä tarttee lisää, kun tässä kuussa, viimeistään ens kuussa, olisi tarkoitus leimalle mennä tuota autoa näyttämään.
     
  12. Formula400

    Formula400 1st gear

    Ostin aikoinaan us partsista jenkkiautojen alustanosien kirjan mistä näkee alustan osat eri kokoisille moottoreille automerkeittäin ja siitä otetut kopiot on kelvannut muutoskatsastuksiin kun moottoreita on vaihdettu isommiksi.
     
  13. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Ei kannata panikoida tai vetää hyperventilaatiota. Jos koneessa on
    normaalit kaasarit, imusarjat, jakajat, pakosarjat, yms., tuskinpa
    ne on pätkääkään kiinnostuneita viritysasteista. Olettaen että
    moottori toimii kuten tehtaalta lähtiessään. Konttorille vaan rohkeasti!
     
  14. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kaverilla kun oli baijerilaisen kone kasattu yhdestä lohkosta ja toisesta kannesta, käski leimamies vain näyttämään autodatasta, että mitä konetta vastaa. Eli käytäntöjä lie niin monta, kuin katsuriakin.
     
  15. maddis

    maddis Gearhead

    Sen verran itsellä tuo tilanne muuttunut, että koneena on TBI eli ruisku kun alkujaan Caminoa saanut vain kaasuttimella. Teholappuja tuosta en ole ottanut joten laskevat kai sitten sen 20%(vai oliko se 25%) lisää tehoa, mutta sehän on edelleen rajoissa joilla selviää pelkällä muutoskatsastuksella.
     
  16. Rissanen

    Rissanen 1st gear

    kyselivätkö koneen painoista mitään?
    täällä pitäis esittää koneitten v6 ja v8 painoerot muutoskatsastuksessa...?
    malibussa kuiten ollu v8:sia ja etujouset laitettiin v8
     
  17. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Kyllähän caminoa on saanu ruiskulla.
    305 v8 ja 3,8 v6
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

    Joo, mutta ei oo saanut 5.7l V8 ruiskulla tietääkseni. 5.7l V8 kaasuttimella on kyllä saanut. Jos taas vaihtaa kaasuttimen ruiskuun eikä ole näyttää teholappua niin muistaakseni laskevat tehon kasvuksi automaattisesti sen 20% (tai 25% en muista kumpi).

    En ole käynyt vielä leimalla Caminon kanssa, mutta uhrasin euroja ja otin maahantuojalta lapun jossa kerrottiin mitä täytyy muuttaa tuossa V6 -> V8 vaihdossa. Ainoa asia oli 2mm paksumpi vakaaja eteen. Muuten on jarrut/jouset/etc. samat.

    Edessä on nyt kuitenkin uudet (tod.näk. myös jäykemmät) jouset, kun tuli auton mukana.

    Edit. korjataan että se olikin vain 10% "Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %. "
     
  19. plagu

    plagu Gearhead

    ruiskun katsotaan lisäävän tehoa 10%
     
  20. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ei suoraan tähän, mutta miten menee noi %-hommat jos meinaa "korinvaihtoa" org. riisselitekniikkaiselle rungolle johon on aikojen saatossa laitettu bensakonetta ja taas riisseliä jne..ei kai jokaisesta vaihdosta mene prossat?
     

Kerro tästä muillekin!