Sähköinen takakontin avaus + kaukosäädin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Karpov, 18.5.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiinan keskuslukon kauko-ohjauksen asentelin 93 corsicaan tänään.


    Siinä on kaukosäätimessä myös nappi takakontin avaukselle.

    Ainoa ongelma on että ohjeenkin mukaan antaa - merkkistä wirtaa tämä sininen piuha mikä on tarkoitettu takakontin avaukselle.

    Eli kun painan takakontin avausnappia niin maita katkoo tuo johto.


    Kontille on perinteisesti nappi keskikonsolissa nappi missä jatkuva plussavirta ja painamalla sitten yhdistää.

    Rele löytyy koelaudan alta mutta siinäkin virtoja vaan liikutellaan eli tuota ei voi siihen pistää.


    Mikä ois yksinkertaisin ratkaisu tehdä tuosta toimiva?


    Mitään muuta mahdollisuutta tuolle kontin avaukselle ei ohjainlaitteessa ole.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Releellä.
     
  3. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Kuten Mikkis jo sanoi, niin laitat siihen releen rinnalle, jota ohjataan tuolla kaukosäädön miinuksella.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Katkaiset kummatkin katkaisijalle menevät piuhat.
    Haaroitat jatkuvan virran releen nastoille 30 sekä 85.
    Kontin solenoidille menevän haaroitat 87 nastalle.
    Kaukosäätimen syöttämän maadoituksen kytket 85:seen.
    Kytke vielä ne johdot takaisin orkkiskatkaisijalle.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yritin vaan en ymmärtnyt. Mulla nyt käytetävissä ylimääränen rele.


    Alkup rele. 85 puuhaan kun antaa sähköä niin starttaa moottoria. 30 ja 86 tulee aukaisinapilta eli nappia painaessa niihin virta. 87 kontin solenoidi johon virta siirtyy nappia painaessa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt toimii, iso kiitos mikkis!
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli tolla mikkiksen neuvolla toimi täytellisesti, en vaan heti tajunnut että vaatii pidemmän painalluksen kontin avaukseen.
     

Kerro tästä muillekin!