Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Dealextremestähän noita löytyy vaikka millä mitalla.

    dx.com
     
  2. Scitso

    Scitso 1st gear

    Itellä Elm sovitin ja dashcommand androidille maksettuna näkee kaikkiviat ku ostaa gm koodit makso yhteesä 20e luokkaa softa ja 20e elm obd2 sovitin
     
  3. Webbi

    Webbi 1st gear

    Pieni epäilys maadotuisongelmasta. Polttoainemittari ei toimi. Johdothan pohjaan tulevan lattian läpi. Onko kellään tietoa missä on polttoainepuolen maadoituspisteitä, voisi sieltä tutkailla ensialkuun.

    Yritän ensi viikolla päästä käsiksi polttoainesuodattimeen, meikäläisen kunnolla ja ilman monttua/nosturia hieman hankalaa. Mutta jos saisi selville tuleeko bensaa suodattimelle ja lähteekö siitä eteenpäin.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Eikös siellä koneen luona oo huoltoliitintä, siitähän näkee, tuleeko bensaa?? Ja kuulehan sen pumpun surinan ja jos pumppu surisee, saa se anturikin maata... Samalla maajohdolla ne on maadoitettu...

    Btw, mulla olis tehtaan korjaamokirjat vuosimallille 1998, onkos kukaan kiinnostunu?? Kolme paksua kirjaa...
     
  5. Webbi

    Webbi 1st gear

    Missä kohtaan on huoltoliitin konessa?

    PCV-liitin oli irti, laitoin takaisin, tosin nyt voi olla jälleen virrat vähissä. Pitää vaihtaa tuo ylläpitolaturi kunnoliseen laturiin, kun ei montaa käynnistyskertaa kestä.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos siellä on sellainen, se on yleensä fuel railissa, korkin alla...
     
  7. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Vaiha nyt ensimmäisenä se akku, jos aina virta vähissä niin luultavasti jo aika loppu.

    Polttoaineen paineen mittausnippa oli muistaaksenti kuskin puolella moottorin takaosan puolella ja selvä korkki näkyy päässä.
     
  8. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Kato nyt ensiksi se keskimmäisen penkkirivin kohdalla pohjassa oleva liitin. Siinä on todennäköisin syy tankkimittarin toimimattomuuteen ja polttoainepumpun ongelmiin. Omassa meni talvella liitin täyteen vettä ja meno tyssäsi polttoaineen loppumiseen vaikka mittari näytti puolta tankkia
     
  9. Webbi

    Webbi 1st gear

    Liitintä ruiskuteltiin crc:llä, samalla kun vaihdettiin äänenvaimennin, ei lähtenyt polttoainemittari toimimaan. Polttoainemittari lopetti toimintansa polttoainepumpun vaihdon jälkeen ...

    Täytyy kokeilla pääsenkö käsiksi sinne pohjaan liittimeen ja polttoainesuodattimeen, kaverin monttu olisi sadan kilsan päässä Nastolassa, ei ihan viitsi hinata ;)
     
  10. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Pöh.. takailmastoinnin putki puhki sivuoven kohdalta. Iloisesti vuotaa tommosta vihertävää litkua. Onkos ton korjaamiseen mitä vaihtoehtoja, kuitenkin niin ettei takailmastointia poisteta käytöstä. Kellään hyviä ideoita?
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jatkopala tilalle, mulla on tulossa tuumanen jatkossarja jossain välissä, kun omaan Jeep Commanderiin tarviin kun siinä on takailmastoinnissa sama ongelma!! Jos se on millisellä putkella, ainakin Hellalla on sarja siihen, tosin koko sarjan ostaminen ei kannata, maksaa yli tonnin se sarja...
     
  12. PAPH

    PAPH Gearhead

    Pitäisi miettiä varaosa-auton hävittämistä. Autossa olisi siistikuntoinen ammattitaitoisesti ruostekorjattu (takapyörän kotelot, kynnykset, etuvilkkujen kiinnikkeet yms.) kori, paperit ilman verorästejä jne. Tuulilasi ja kaikenlaista pikkuosaa tuosta on jo purettu joten tuosta auton rakentaminen ei ehkä enää kannata.

    Onkohan tuollaiselle korille mitään markkinoita vai onko vain parempi irrottaa tekniikka yms. hilppeet rälläkällä ja laittaa kori paaliin? Korissa olisi kiinni hyväkuntoinen laatikko ja ilkivaltaisesti(hiekkaa imusarjaan?) rikottu kone. Auto seisoo vuokrapaikalla hallissa ja tuosta paikasta pitäisi päästä kesän aikana eroon. Tuosta lähtisi nyt halvalla koko läjä jos on tarvetta osille...
     
  13. Webbi

    Webbi 1st gear

    Nyt ei suostu enää edes starttaamaan, naksahtaa kun yrittää startata. Vaihdoin akunnapaan adapterin, oli päässyt väljäksi kun tuumakoko (3/8") oli korvattu 10 mm pultilla.

    Huomenna olisi aika tilattu polttoainesuodattimen vaihdolle, mutta jos kosketusongelmia virta- tai maadotuspuolella, voi tulla turhan tyyriksi korjaamolla.

    Voihan akkukin olla entinen, kun tuntuu pari käynnistyskertaa tyhjäävän, vaikka ei edes pyöritä. tai sitten vetää mahin jostain kunnolla.
     
  14. Webbi

    Webbi 1st gear

    Polttoainesuodatin ja akku vaihdettu nyt pelittää ... tosin tyhjäkäynti vaeltelee, mutta voinee johtua ettei ehtinyt lämpenemään vielä tarpeeksi.

    löytyi netistä kirjoittamani koeajo mallista viime vuosituhannelta ... täytyykin siirtää uudelle sivustolle

    http://www.phnet.fi/public/janyk1/webbinet/autoweb/autot/trsport.htm
     
  15. Webbi

    Webbi 1st gear

    Ilmaiskareiden kompressori käynnistyy lyhyeksi aikaa silloin tällöin, jos seisoo pidempää ei akku välttämättä tykkää. Onko kukaan vaihtanut syöttä niin että toimisi vain kun virrat päällä. Vaihdanko syötön ryöstäjäää sulakrasia takaa vai onko jossain liitin ilmaiskareiden sulakkeelle tulevalle virralle jonka vaihtaisi helposti jatkuvasta virrat päällä olevaksi?
     
  16. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Tuollainen 2000 Montana kyseessä. Ongelmana on pyöriä kääntäessä kuuluva rutina, jota en ole pystynyt paikallistamaan. Kuuluu parhaiten paikallaan pyörittäessä. Samoin jarruttaessa rutisee/kolahtelee. Iskarin kääntölaakerin vaihdoin toiselle puolelle, mutta ei auttanut. Välyksiä en ole löytänyt poislukien vetarin pitkittäisvälys. Voisko tuo sen aiheuttaa?

    Onko jollain ollu samaa vaivaa ja miten korjattiin?
     
  17. Webbi

    Webbi 1st gear

    Minulla myös rutisee välillä, leimalla ei löydetty väljyyksiä. Aivan kuin olisi jotain kuivana.

    Ilmastoinnin kompressori entinen (akselista vuotaa), mistä uusi/käytetty järkevimmin. Jollain varaosasivulla tarjoaa kompressoria joka käy moneen muuhunkin merkkiin.
     
  18. Webbi

    Webbi 1st gear

    Takanurkan sähköikkunat ei toimi, kuski puoli jäänyt jopa hieman raolleen.
    Takana sähkömoottorille (vasen) tulee molempiin piuhoihin maa.
    Katkasijalle katossa (liitin irti katkasijasta):
    - ei virrat päällä: maa-tyhjä-tyhjä-maa-maa
    - virrat päällä: virta-tyhjä-tyhjä-maa-maa

    Onko vika katkaisijassa vai piuhoituksessa, tuskin ikkunoiden sähkömoottoreissa kun ei kumpikaan toimi ...
     
  19. Webbi

    Webbi 1st gear

    Olisi mahdollisuus ottaa osia talteen paaliin menevästä autosta. Mitä osia kannattaa ottaa talteen?
     
  20. wilburi

    wilburi Gearhead

    En aiempaa vastaavaa vikaa löytäny täältä ja apu ois tarpeen -00 3.4 autom transu nypyttää n 60-70 km vauhdissa ja saattaa sammua tyhjäkäynniltä yhtäkkiä risteyksessä ,lähtee kyl heti avaimest taas käyntiin .
    Vika koodit oli
    P0137 lambdatunnistimen jännite 2 alhainen jännite
    P1811 vaihto aika switching time too long

    Elikkäs mistä tätä alottas korjaamaan ei tuo emäntä pitkälle uskalla lähtee ajelee ja tarve olis
     

Kerro tästä muillekin!