Chevy II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mopar freak, 16.12.2003.

  1. Haba83

    Haba83 1st gear

    Jaahas täytyypäs itsekkin ilmottautua tähän joukkoon tummaan. Tallissa jo jokusen vuoden seissyt (odotellut motivaatiota) 64 nova. Aika raakalla kädellä joskus muutettu perä jostain muusta vehkeestä. Nyt kumminkin jo maalarilla asti (jopa vihdoin). Täytyypä joskus muistaa kaivaa joku kuva. Kiinnostas tietää kuka on noin villin vision joskus mahtanut toteuttaa.
     
  2. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Hoi, oiskos kellään ylimääräistä tuulettimen hihnapyörää? Tai omia tarpeita - mullon kaikenlaista chevy 2 -osaa ittellä jemmassa...?
     
  3. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    Iltaa. Kesäloma alkaa perjantaina ja lähden hakemaan sen kunniaksi uutta projektia muiden joukkoon. Chevy II on aina mielyttänyt silmääni enkä voi tämän kauniin yksilön antaa maatua enempää. Paperit ja avaimet on jo :)

    Lisää kuvia tulee kun hottentotti on tontilla

    [​IMG]

    Muistaako kukaan tästä mitään? mä en tiedä.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hieno löytö! Skuupit ja spoilerit ja kaikki...! Liekö päässyt kovin rapeaksi? Laitahan lisää kuvaa kun aarre on tontilla!
     
  5. mörkö

    mörkö Gearhead

    Pengoin romuvaloja ja löytyi pari 63/65 mallin etuvalon pohjia.. Hinta nimellinen,jos joku kaipaa moisia. Oon niitä joskus ite yrittänyt muotoilla sopiviksi 63, joten eivät ihan vakiot...
     
  6. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    löytyis pikkukakkoseen 5 pulttiset etupää rojut, jos 80€ + rahdit sais. O4oO 977497
     
  7. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    Noniin chevy haettiin tontille maanantaina. Koneena 194cid + manuaali.
    Kuten näette ed. kuvasta auto on maannut noin ilman pyöriä vuodesta 91. Oletin, että pohjaa ei ole ja taka-aksila jää maahan nostaessa, mutta kuinkas kävikään sieltä nousi ehjän oloinen ja ryhdikäs pikkukakkonen yhdessä osassa.

    Mä oon ihan äimän käkenä tän auton kanssa. ainoot hitsattavat on takakontin pohja, takakaarien ja helman taitos sekä oikea "munapussi" miten voi olla mahdollista, 24vuotta ilman renkaita maanneen auton pohja on maalissaan? ja tankki ihan ehjä!

    Toinen mysteeri on jarrut, Okei palat oli sulautunut rumpuihin, Mutta kun hakkasin takaa jarrut irti jopa sylinterit liikkuu. Edessa pelkkä koputtelu avasi jarrut ja ne toimii! Toki mä tähän tilasin kaiken uusiksi paitsi rummut. Ne mä kävin jo sorvauttamassa. Nääkin rummut sai kaivaa lapiolla maasta! Okei vas takajarrukilpi on mätä. Ei kellään sattuisi löytyyn sellasta.

    Tän jälkeen en enään jaksanut yllättyä siitä että kone starttasi omillaan kun vaihto katkojan kärjet. Vitut tää on kyllä jotain ihan käsittämätöntä.

    Sisustakin näyttää hyvälle. Ovipahveissa on sanomista ja Pellien maalit hilseilee.

    To do list.
    -Hitsaukset
    -Jarrut täysin
    -Pakoputki
    -Sähköt
    -Kytkin Jumissa

    Tehty.
    -Haku
    -Vaihdettu koneen sähköjärjestelmä
    -Vaihdettu öljyt + suti


    Pistetääs kuvia
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    [​IMG]
    Autosta löydetyt.


    Mutta laittakaahan viestiä jos löytys se kilpi!
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Harmi kun nyt tuli se tarve jarrukilvelle, just viime syksynä pilkoin tollasen 8.2" kuoren kun tarvin siitä jousikorvat aihioiksi tohon GN-Buickista tulleeseen akseliin. Loput siitä kuoresta heitin tietysti roskiin.


    Hieno pelastus kyllä! Vähän hommia ja ajoon :wink:

    Muuta sälää Chevy II:een on kyllä hyllyssä, jos tulee tarpeita...
     
  10. Dusturecarn

    Dusturecarn 3rd gear

    Tsemiä tälle. Toi ulkoasu on kyllä hieno.
     
  11. menu*

    menu* Gearhead

    Todella kiehtovan näköinen löytö, siinä on kaikki aikakauden elementit kohillaan. Onnea projektille!
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Makeeta! Toivottavasti "entisöit" ton hottentottiasun, on jotenkin niin korni että on hieno! Jopa toi spoileri... Ja hienot peruutusvalot on joku tehnyt! :D Seuraavat kuvat sitten painepesurin jälkeen...? Tai tee oma topikki tonne projektiosioon, olisi mielenkiintoista seurata edistymistä.

    Pitääpä itsekin penkoa olisko yhtään jarrukilpiä, yks kokonainen perä mulla on kyllä mutta ei välttämättä ole viisasta riistää siitä kilpeä... Tongitaan.
     
  13. JK311

    JK311 3rd gear

    https://lh3.googleusercontent.com/6J4VK ... 30-h622-no

    ZOM-35 Historiaa...Laite tuli mulle joskus 80-luvun lopussa (muistaakseni), 6 motilla ja 3 vaihteisella manuaalilla. Hain/sain silloin kekkoslandian aikaan ihan viralliset moottorin vaihtoluvat 350:lle, jolla pelin myös muutoskatsastin (otteessa kaikista merkinnät).Kuvassa himaviritteinen pikkulohko juuri "asennettu" paikoilleen. Zombi jatkoi matkaa muutamien kohtalaisen värikkäiden vaiheiden jälkeen matkaa, tekniikasta osa meni chopattuun -65 Chevy II:n ja kori jo edellämainitulle Kilelle, joka laittoi muistaakseni sen vanhan MS- kilpurin tekniikan ko. laitteesen. Auto tuli mulle frendiltä Tuusulasta, mun ja Kilen aikaan vaikutti Keravalla silloin 80/90 lukujen vaihteessa...
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mielenkiintoista tietoa, kiitos! Laitan sulle yv:n
     
  15. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Oisko vauhtipyörää (194) kellään yli jäänyt...? Liekö samanlainen 250:ssä?
    Aattelin, että jos tota toista konetta joskus koittais vielä käyttää, niin vois paremmin onnata vauhtipyörän kanssa.
     
  16. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Nyt löytyi tietoa tuosta yhteen sopivuudesta:
    "Flywheels interchange on Chevy 6 cyl and V8 (prior to 1986 engines) for the 194,230,250,283,305,307,327,350,396,427 and probably some I missed. They can't be used on externally balanced engines such as 292, 400 small block and 454."

    Eli... löytyykö kellään "jämämoottoria", josta tuon saisi..?
    Vauhtipyörän siis. Jos on koko pata "romumetallina" metsän reunassa, niin "kaikki kiinnostaa"...
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

  18. Impala58

    Impala58 Gearhead

    En tiedä kellä on nyt,oli mulla 90-luvulla pariinkin otteeseen(oli elokuvassa Esa ja Vesa Auringonlaskunratsastajat)
     
  19. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ai toi on se auto...! Viimeeks kun leffa tuli TV:stä mä pohdinkin liekö tallessa vielä. Olis pitänyt arvata että tuokin auto on ollut sulla joskus :lol: Onko sulla se Acadian vielä joka oli Car Showssa joskus näytillä?
     
  20. Impala58

    Impala58 Gearhead

    Ei oo acadiania ollu enää muutamaan vuoteen.
     

Kerro tästä muillekin!