Saako sbc:en kunnollista starttia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja arskatehtaalla, 30.6.2015.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Eli löytyykö kunnollista? Toinen x-raser jo valmis alle vuodessa. Nyt kun on kunnolla puristusta koneessa tuntuu, että kiinari kypsyy viikossa.

    Eli mikä merkki/malli on hyvä? Mulla on se isompi vetolevy 168 hampainen? Ja startti suoralla kiinnityksellä.

    Lohkossa on kyllä ilmeisesti mahis myös vino kiinnitteiseen starttiin..? Kyseessä vm-88 350 nelipultti rullalohko yksiosaisella stefalla.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Xracerit nyt on tunnetusti susipaskoja kaikki, oli mikä tuote tahansa.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Hitachi psl-100,hintaa reilu parisataa.Puolet pienempi ja kevyempi kun vakio ja sietää puristuksia muistaakseni jotain 11-12 nurkille. Noilla 10,5 rutuilla pyöräyttelee oikein komiasti käymään kuumanakin.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos on toistuvia startin rikkoutumisia, niin kannattaa mitata startille tuleva jännite starttauksen aikana ja varmistaa että sytytys ei ole liian aikaisella tai sytytyksen keskipakosäätimet jumittele sytytystä ennakolle kun kone sammutetaan.
    Jännitteen pitää yhden nettisivun mukaan pysyä startin päässä yli 9,5 voltissa ettei startti ala ottamaan liikaa virtaa. Eli akun ja startin välin pitää olla kunnossa plussa ja miinuspuolella.
     
  6. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Kyllä ennakko ja johdot/akku on kunnossa. Mutta kiinalaisten laatu ei ole.. :rotfl:

    Siksi kyselen kun tiedän, että nuo paaaljon raikkaammatkin moottorit väännetään jollain käymään..en vaan tiedä, että millä? :odroll:
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja sitten se että onhan joku sitä mieltä että hyvin lähtee vielä vakiostartillakin kuuman yli kympin puristuksilla...lähteehän se jos tarpeeks on ohivuotoa. Rempattu terve kone lähtee noilla puristuksilla jo aivan helvetin vaikeesti vakiostartilla kuumana.
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja sillä ei kyllä ole mitään väliä missä tuote laitetaan kasaan,valmistuttajan ohjeiden/materiaalien mukaan ne tehdään ja valmistuttaja on aina täydessä vastuussa tuotteen laadusta. Japoneesi hitachikin kasataan kiinassa.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Saiskohan diisselipuolelta jotain osviittaa kunnon starteista. Puristukset kumminkin jotain 17, tilavuutta riittävästi ja romut ei kevyimmästä päästä. Chevan 5.7-6.2-6.5 diisselien starttien sopivuudesta bensakoneisiin suoraan en tiiä kyllä mitään.

    Omissa 7.3 litrasissa diisseleissä OEM startit on mitsubishin tai nippondenson tekemiä, ja viimeisin ostamani (myös ensimmäinen minkä jouduin uusimaan), remanufactured in USA. Mutta kyllä pyörittää totakin konetta kuin sitä tulpatonta mopoa.
     
  10. hlappis

    hlappis Gearhead

    itselläni on jo kolmatta kesää juuri toi hitachin pikkustartti chevyssä.
    tradelta ostin ja ei tainu kovin kalliskaan olla,sitä saa vielä kivasti käänneltyä eri asentoihin jotta ei ota peltisarjoihin kiinni.
     
  11. Caideman

    Caideman 1st gear

    Hitachin puoleen liputtaisin itsekin. Omassa rutut jotain 10.5 ja neljättä vuotta se on tuota autoa käynnistellyt mainiosti. Pitäis löytyä myös Niemensivulta.
     

Kerro tästä muillekin!