FHRA Nitro Nationals 2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 27.5.2015.

  1. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Hyvät oli kisat, katsomäärä tuntui vähimmältä kymmeneen vuoteen. Screeni oli mahtava lisä.
    ihmetytti yöllä kun musiikkia sai soittaa saatanan kovaa, mutta aggrekaattia ei saanu käyttää, ite en tehny kumpaakaan, mutta paremmmin oosin nukkunu agren pörinässä kuin basson jytkeessä.
     
  2. kapav

    kapav 3rd gear

    BBC 07.07.2015 11:33 (Re: FHRA Nitro Nationals 2015)
    Vakiokävijä, seinäjoki, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 754

    Se on lämpötila ongelma täällä lämpimissä maissa, onneksi ruotsi, amerikka jne ei kärsi näistä "heinäpoudista".


    Olisko muuten mahollista, että olis myös auton säätäjillä osuutta asiaan. Oon kuullu et rapakon takan olis eri kovii jamppoi.
     
  3. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Olihan tuollakin noita amerikan ihmeitä topikoita säätämässä.
     
  4. ammika

    ammika 1st gear

    moiks.
    täältä löytyis kuvia lähinnä pro-ryhmistä, myös yleisräpsyjä varikolta.
     
  5. BBC

    BBC Guest

    Eipä tullut mieleen että ne baanat tosiaan on betonia jenkkilänpäässä (ainakin useat) ja tierpikin tosiaan tehtiin betonivaluna jakuvavalusysteemillä.

    Harmi homma, että tulostaso ei aivan yllä sinne kärkikastiin, sittenhän olisi kisa aivan täydellinen. Pro teameilta kuulin kuinka kitkamittarilla näkivät ongelman ja se on mitä on sitten kisassa.

    Onneksi ei satanut vettä eikä tapahtunut vakavia onnettomuuksia.

    A
     
  6. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Juu, mä olin kuuluttamassa sekä myös Kristjan Veedler ja Esko Raisvuo, lauanataina vierailevana tähtenä Jaakoppi Laukkanen ja sunnuntaina Jaakoppi sekä Jaska Salakari.
    Kiitos vaan kehuista ja palautteesta, kaikki otetaan vastaan!!!
    Ja voitte uskoa, oli myös mulle ikimuistoinen kisa ja kisoihin pääseminen, tuppas harrastelaitteet pikkasen oikuttelemaan...
    -Käkö-
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tuo on muuten jännä asia, että siinä missä joku hiihtäminen ja mäenlasku on kellontarkkaa hommaa kelien ja voiteiden kanssa, niin ei taida olla kylmän kelin ja kuuman kelin liimoja erikseen olemassa?

    Mitään asiasta tiedä muuta kuin että se tarttuu tennariin ja sliksiin, mutta luulisi että tuossa liikkuu sen verran isot rahat että voisi olla jollain intressit kehittää eri litkut esim. 10 asteen välein. No, tietty ne ennusteet on mitä on...

     
  9. S-A

    S-A Gearhead

    [​IMG] [​IMG]

    Aikansa se otti mutta valmistakin tuli.
    Lisäsin osoitteeseen motorsport.kuvat.fi myös perjantaipäivän valokuvat.

    Linkki torstain valokuviin.

    Iso kiitos järjestäjille ja kilpailijoille.
    Nitro nationals on aivan käsittämättömän hieno tapahtuma!

    Kuvia voi tiedustella osoitteesta ampuja(a)gmail.com
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Periaatteessa liimaa lutrataan kerran pari päivässä, ehkä hieman useemmin, eikä se liima oikein sen kumin sulamiseen vaikuta.

    Jos se liimattaisiin muutaman tunnin välein, sitten ehkä voisi olla omiaan, mutta nytkin liimaa sekoitetaan eri suhteissa metskun kanssa, jotta tulee passelia tököttiä.
     
  11. pinola

    pinola Gearhead

    Itseasiassa VP:llä on jo tarjota eri vaihtoehtoja eri olosuhteisiin ja sieltä löytyy "kuumankelinliima" erikseen.

     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Katos vaa, toimiiks ne keskenään, eli kylmänkelin liimaa aamulla ja kuumankelin liimaa iltapäivällä.
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kyllä äänentoisto pätki ja rätisi ainakin vasemmalla puolella sekä torstaina että perjantaina jatkuvasti koko aamupäivän kuin myös lauantaina. Sunnuntainakin Käkön mikki alkoi pätkimään, mutta se huomattiin ja korjattiin minuutissa kahdessa.




    Tästä oli juttua perjantaina S/SS varikolla. Syitä on monia mm. Tierp, Power Meet, laivauksen kalleus... Ruotsalaiset närkästyivät siitä kun yhdessä niistä viimeisistä kisoista missä olivat mukana, kaikkien kaasarit irrotettiin pyödälle tarkastettaviksi ja mitattaviksi. Viimeiset herneet taisivat vetää siitä, kun S/SS varikko siirrettiin ratavarikolle, jossa ei ollut sähköä, mistä ei tieto kulkenut ruotsalaisille, joilla ei siten ollut agrekaatteja mukana... Ruotsissa on ollut Nitronatikoiden kanssa samaan aikaan juuri S/SS ryhmille suunnattuja lentokenttäkisoja. Tänä vuonna lauantaina oli Sundsvallissa S/SS ryhmien ruotsinmestaruuskilpailu ja EDRS osakilpailu, jossa mukana ollut 22 kilpailijaa.
    http://nitroz.se/motorny/resultat/2015/ ... _Stock.gif
    Jos olisi oikeasti halukkaita Alastarolle lähtijöitä - muihinkin kuin Nitroihin- , niin varmaan ajaisivat eri aikaan SM kisansa? Ja hankkisivat tuntuvia ryhmäalennuksia laivamaksuihin niin kuin ennen vanhaan?
     
  14. Uba

    Uba 1st gear

    Muuten aikalailla noin. Paitsi kaasareiden osalta. Tarkistus oli ruotsalaisten oma "tilaus". Katsoivat, että Suomessa on ainoat katsastushenkilöt, joilla riittää pätevyys suorittaa kyseisiä tarkistuksia. Tilaaja siis SSSA yhdistys.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Ok. Ilmankos Ruotsissa ei ole juurikaan tarkastuksia tehty.
     
  16. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Ok,ikävää että kisoja on tietty päällekkäin mut tiesin että taustalla on muutakin :argue: ...koska S&SS ukothan täällä taannoin vieraili sankoin joukoin,eikä pelkästään nitroissa. Eikös finaaleissakin vallan ajettu isolla kaaviolla "maaottelu" meiningillä...sääli sikäli kun kalustoa olis luokkaan vallan penteleesti...no,hyvä kun tuli faktaa :soosoo:
     
  17. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  18. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  19. jknR

    jknR Gearhead

    Olipas mukavat kinkerit taas kerran!

    Selostuksesta 10- (se rata oli vaan niin kuuma et ei olis pitänyt kehua.)
    LineUp baarin sapuskat. (y)
    Kaikki ystävälliset ihmiset.
    Istumakatsomon numeroidut paikat. Ei tarttenu ihmetellä viiden hengen porukalla, et missä istutaan ja onko jonkun paikka menetetty jos käy hakemassa jätskiä. :D
     
  20. enzo

    enzo Gearhead

    Yo. Ma en komppaa radan liukkautta. ei tule mieleen että joskus oisi ollut kokonaisuutena parempi.
    Pro Stock, PM ja TF oli vaan jo sellasta pommitusta ettei siellä kannattanut/uskallettu ottaa rajuja säätöjä esiin kovinkaan nopsaan tahtiin, Pro Modeissa tosin ei jäänyt kaaviosta riskeerauksellakaan eikä nössöilyllä. Kaikki luistatti kytkintä ihan hulluna ja ihan suotta. Ja se kitkamittarointi näytti yleisesti ottaen aika hyvää 420 jo skaban alla, ei missään kohdassa huonoa.
    -Pro Stock heput ja Ahonen tiimeinensä oli dragweek kisassa jo testaamassa. Saivat muuten aikalailla tuota dataa.

    Betoninen "launch pad" tasottaisi kyllä kelit.

    Mutta ens suvena veijarit vetää sitten melkolailla kovaa...
     

Kerro tästä muillekin!