Oldsin jakaja jumissa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 4d slammer, 20.7.2015.

  1. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    307:n virranjakaja istuu kun tauti kiinni lohkossa.
    Jakajan runkokin jo katkesi,kun yritin sitä kääntää...
    Nyt kaivataan kuumia vinkkejä!
    millä sen saa irti?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Nyt vähän haastetta, kun autoa ei saa ennää käyntiin?
    Moottorin, kun olisi käyttänyt mahdollisimman kuumaksi, niin olisi ollut paremmat mahdollisuudet!
    Jollakin lämpöä lohkoon reilusti ja jakajan runkoon kylmäsprayta, tai jos on olemassa vanha hiilidioksiidisammutin, niin häähdyttelee sillä!
    Muutama toisto lämpöä ja kylmää, niin pitäs irrota.
    Toinen konsti on, että kaatelet ruosteenirrotinta siihen rajapintaan ja odottelet, kaatelet, odottelet ja lopputulos ei ole varmaa...
    Auttaa myös, jos sitä rungonpätkää pääsee kopistelemaan, niin tärinä ehkä löysää sitä hapettumaa sieltä..
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    kerro sitten kun saat irti,
    itellä yhessä projektikolmenollaseiskassa sama ongelma sillä erotuksella etten vielä ole vääntänyt sitä poikki.
     
  4. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Lämpöä sellasella pienellä pietzo toholla sinne juureen, nimenomaan lämmitä lohkoa. Viilennä jollain, vaikka märällä rätillä jakajan runkoa. Nitkuta irti.
    Joskus oon jotain jumiutuneita irrottanut niin että kuumaksi lämmitys, toisen osan viilennys ja öljyä tms ruosteen irrotinta perään. Pyyhintä.
    Odottelua ja viel uusiks jos tarttee.
    Toi kuuman osan öljyyminen perustuu siihen että kun lämmittäessä saadaan ulompi osa laajenemaan, menee sinne irroitusöljy herkemmin. Käryttävää hommaa toki ja kannattaa varoa ettei polta koko autoa kun konehuoneessa tollasia touhuaa..
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mun projekti 403ssa oli kans jakaja jumissa ja edellinen omistaja poikassutkin.

    Napakkaa lyöntiä siihen jakajan runkoon, mahd lähelle sitä lohkon liitoskohtaa. Crc:tä uittaa ja nitkuttaa.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oliskohan tässä se ATF ja asetoniseos 50/50 suhteessa toimivaa liotusainetta? Varmaan ne lämmittämiset ja koputtelut auttaa tuonkin aineen tunkeutumiseen ja aika.
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

    Pontiacin rakennuskirjassa suositellaan jarrucleanerilla laittaa sinne jalkaan ja sit 2 minuutin päästä yrittää irrottaa, moneen kertaan toistaa. Tosin siinä kyllä vissiin käsitellään sellasta joka nousee vähän mutta jää varresta kiinni.
     
  8. 4d slammer

    4d slammer Gearhead

    No niin! Nyt on uusi jakaja paikallaan -ja
    auto jopa toimii!
    Paljon meni Irrotusöljyä,butaanikaasua,Nobelaneria - ja vähän Koffiakin.
    Loppujen lopuksi se irtosi paineilmataltalla -neljässä palassa...
     

Kerro tästä muillekin!