Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo kokeilin vähän hätäsesti ruuvipenkissä asetelma irrallaan että olis ollu ok mutta onhan tuossa vähän klappia kun pyörästä heiluttaa.
     
  2. mixa80

    mixa80 1st gear

    Niihän siinä kävi kun pahemmassa paikassa ajoin neliveto päällä ja tuli vääntöä niin alko vain kurina käydä ja tuli kaks vetoinen suburban. Mistähän liene paukahtanut. Onko kokemuksia?
     
  3. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Etukardaani veikkaa mä...
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    niin määkin
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Kellään ei pienintä aavistustakaan? :eek:
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Tuolta saattaa löytyä infoa. Tosin 1999 lähtien. Googlettamalla kenties vanhempiin. Minullakin on 90-luvun mallien pdf tiedosto jossain tallessa, mutta en nyt löydä....

    https://www.gmupfitter.com/pages/body-builder-manuals
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jonkun perimätiedon mukaan 2500/3500 runko on paksumpaa tavaraa kuin 1500:n runko, ja saattaapa olla myös takana erilainen profiili. Taka-akseli käynee semmoisenaan, etuakseliston kiinnityksessä voi olla eroavaisuuksia mutta tuskin mitään ylitsepääsemätöntä.

    Ihan mielenkiinnosta, miksi runko pitää vaihtaa ? Mätä vai mutkalla?
     
  9. Kalzuu

    Kalzuu 1st gear

    Näitä on ollu varmaa kymmenillä eri moottoreilla mutta soitin yhesta GMC pickupista ja sano että kone vaihdettu kestävempään kun vanhasta menny joku ala kerran laakeri? Kyseessä vm90 ja 6,5l kiisseli. Sano että uudessa koneessa on (joku) 4 pultilla kiinni ja vanhassa vaan 2 ja oli siksi heikompi mistäköhän mahtaa olla kyse?
     
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    Veikkaisin runkolaakeripukkeja. 6.2:set on kai 2pulttisella alakerralla ja 6.5:set ymmärtääkseni nelipulttisella(joku daisuleihin vihkiytynyt varmaan osaa kertoa onko 6.5:sia myös 2pulttisella lohkolla).
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Ei oo 6.2:siakaan.
     
  12. jake81

    jake81 Gearhead

    Onko 6.2:setkin kaikki 4pulttisella alakerralla?
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

    Mutkalla. Oikastua tietysti saa, mutta sekään ei aivan itsestään tapahdu. Oikasun mahdollisen suorittajan tuomio oli että hytti ja tekniikka pitää joka tapauksessa riipasta pois tieltä. Se taas pistää miettimään vaihtoehtoja..
    Tomason linkin takaa löyty hyvät kuvat jonka mukaan ko. rungot on täsmälleen samat. GM:n heritage centerin kautta aiemmin koitin kaivella jotain vastaavaa vanhempikoppaseen mutta ei löytyny. Siitä tuskin haittaa on jos vanhemmissa sattuu 2500:ssa olemaan 1500:sta paksumpaa matskua. Googlella ei noitten eroista mitään silmille pompannu, samoin SW-Traden tiskillä ei eroavaisuuksia oltu havaittu. Tältä pohjalta uskon että rungot on vaihtokelpoisia keskenään. Keis kloust. Kiitos ja kumarrus osallistuneille. :D
     
  14. E_N

    E_N 3rd gear

    Ei onnistu. 8 pulttisen alustan eturipustukset ei sovi lähellekkään 6 pulttisilla olleeseen runkoon. Esimerkiksi ylätukivarren kiinnikkeet on yli 7cm leveemmällä kuin pienemmässä. Ylä- ja alavarren väli on myös monta senttiä suurempi.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ihan kaikki 6.2/6.5 kikkarat on 4-pulttisia.
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

    No perkele, taas tuli uutta tietoa daisuleista.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ajoikos kukaan täällä kirjottanut metallinvihreellä subella Kajaanin ohi puolenpäivän aikoihin?Lisätuntomerkkeinä musta suksiboxi ja carco ovien saranat oli taivasta ja maata kohden:)
     
  18. B 50

    B 50 Gearhead

    Just ku.. :cry: Juu, niin näyttäis Rockauton kuvissakin ylätukivarret ihan erinäkösiltä.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Edelleen olis kovasti tarve tiedolle ton -94 ja -95 jakolaatikon sähköjen eroista? Se yks anturi on nyt se ongelma koska vanha oli 2napainen ja uudessa on 3napainen??
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    no voisikos kokeilla sitä vanhan jakiksen anturia siihen vaihtojakikseen?
     

Kerro tästä muillekin!