Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    :rotfl: :rotfl:
     
  2. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Niin oli mun entinen comettikin ilmestynyt nettiautoon ja kehuttiin ettei ole ollut laulukäytössä,on vanhan pariskunnan kesäauto ja huomautuksitta leimattu. Valehteli vielä että penkit oli vaihdettu isännän selkävian vuoksi :D Ilmotus poistu aika nopeesti kun facebookin eräässä ryhmässä kommentoin ketjua missä se oli esitelly uutta hankintaansa muutama viikko sitten. Autohan on siis viimiset vuotensa ollut nimenomaan laulukäytössä. Kehuttiin vielä että sen kittipallon sais pikkutyöllä museoon.
     
  3. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Tätäkin ketjua jo joskus kommentoineena jos se auto osa tai muu kapine on "oikeasti" myynnissä niin sillä on kyllä HINTA oltava ei ostajan täydy arvuutella mikä sen Reinon tai pikku Petterin päässä liikkuva euromäärä on.

    Ilmoituksessa jos ei ole erikseen kielletty sähköpostilla yhteenottoa niin silloin on myyjän ongelma jos ei viitsi jaksa eikä kykene vastaamaan (tuote jää myymättä) se onnettomampikin maili voi olla sen oikean ostajan yhteydenotto.(samalla saa ilman uuba tuubaa selonteon tuotteesta)

    Tämä on tätä nykyaikaa ja sen joko hyväksyy tai sitten ei sama koskee ostajia ja myyjiäkin molemmilla on parannettavaa mutta sähköposteissakin voi olla kohtelias ja asiallinen (käytöstavat joko osaa tai sitten ei)

    Itse ostanut viime kulkuneuvot ihan maililla ja perusasiat tarkistettua paikanpäälle katsomamaan menolla varmistaen ja rahalla jopa maksaen.
    (joka tuotteella on ollut hinta ja osasta saanut hintaa tingattua mutta perusteltuna ei pelkästä tinkauksen autuudesta)

    Myyjänä se kiva juttu kun ei tarvita kuin se yksi ostaja ja kyllä se löytyy aina mutta voi olla työläs juttu välillä , hintatasohan on helppo selvittää mutta nättiauto täynnä näitä haaveilijoita niin ostajissa kuin myyjissäkin "ei hinnoiteltu" loikataan yli ja ihan siksi että säästää omaakin aikaa.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Aikanaan muutamaan ei hinnoiteltuun soitin ja totesin, ettei niitä kannata ees katella

    Ja nyt jos kattoo aikaleimaa jolloin tätä kirjoitan niin voi miettiä haluaako, et mä soitan autosta "tyhmiä" kyselläkseni tunnin päästä?

    Voi olla pipa aavistuksen kireällä jos vielä on kehno nukahtamaan ja aamusta 5 pitää herätä :odroll:



    Olikos joku täällä kun kirjoitti, et laittoi asiasta sähköpostia ja vastaukseksi tuli et tosi ostaja soittaa, oli sit ennen aamuvuoroon lähtöä soittanut niin haukut saanut, et mitä yöllä soitellaan :poff:
     
  5. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Olin rompetorilla myymässä joutavia rojuja pois ja tarkoitus oli niistä oikeasti päästä eroon.
    Monelle ostajalle sanoin tavaroihin joita kyselivät, että maksa mitä tahdot. Eli ostaja sai päättää mitä haluaa maksaa. Tämä tosin tuntui olevan monelle ylitsepääsemätön este.
    Yksi heppu osti enemmänkin kamaa ja ihmetteli mun myyntityyliä, johon totesin, että tulin myymään, en esittelemään näitä kamoja. Olin kuulemma ihmeellinen myyjä, mutta myös mukava sellainen.
     
  6. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Mä muistan ton auton, kattelin sillä silmällä jos täyttäis vaikka talviauton kriteerit... Eipä ollu onneks lompuukissa poweria.

    Jos näätte entisiä koslianne myynnissä vastaavan kaltasilla sepustuksilla, niin linkittäkää ihmeessä heti tänne myös, ei kaikki seuraa naamakirjaa.

    Sitä mä vaa niimpal ihmettele kui ihmine voi olla nii tyhmä, et lasketteles valhei joista jää heti kiinni? (meniks oikei turkkulaiset :lol: )
     
  7. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    En muista, olenko täällä kertonut tämän mieleenjääneen tositapauksen elävästä elämästä: Itse jokunen vuosi sitten samalla idealla (=tallintyhjäys) liikkeellä (Rompetori, muistaakseni Nurmijärvi, Rajamäki tai vast.) Oli myynti"tiskillä" jonkun särkyvämmän Aarteen pehmikekääreenä rompekuormassa ollut Morris -kumimatto jalkatilaan. Toki uusi/uudenveroinen mutta mulle oli, on ja tulee olemaan tarpeeton. "Ostaja" kysyi hintaa, ja sen kummemmin miettimättä hönkäisin "Saisko pari kymppiä", johon tää kandidaatti teki vastatarjouksn "Vitosen voisin maksaa". Kaupat tuli, mutta jatko oli parasta: Tää "harrastaja" kulki matto pään päällä kailottaen suureen ääneen "HULLU JÄTKÄ! NÄITÄ EI SAA ENÄÄ MISTÄÄN! MYI VITOSELLA! VITOSELLA MYI!!!" Ääni kaikui alueella kauan, ukon jo hävittyä näkyvistä. Ei siinä mitään, hienoa että aasiakas on tyytyväinen roskakuorma-matosta, mutta kiteytyyhän tässä aika hyvin Pussihoususuhtautuminen - tingittävä on löysät pois, ja jos vain mahdollista, saatava vielä myyjä huijatuksi! Vaikka näille tyypeille lupaisit esim. renkaan ilmaiseksi, tulee vastaus "Kai sille parikin löytyy?" tai "Ei käy, jos et väännä vanteelle kans." En yhtään ihmettele Rompetoritapahtumien kärsimää inflaatiota.

    Mutta huom: Kyseisestä(kään) tapauksesta mulle EI jäänyt sen kummempaa sielullista vammaa! :lol:
     
  8. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Tämä on hieno keskustelu. Entiä pitäisikö seuraava tarina liittää ihmeellisiä ostajia vai myyjiä keskusteluun? Anygay; näin se menee

    Ostaja ilmoitti netissä tarvitsevansa Volvoon ruosteettomia ovia
    Ilmoitin omistvani lähes ruosteettomia ovia
    +Ostaja soittaa antamaani numeroon (HUOM!, soittaa!, tapahtuuko tälläista enää?)
    Kerroin ovista ja sovimme kaupanteko paikasta ja ajasta
    +Ostaja on paikalla sovittuun aikaan
    Aikamme selattua kolmen eri Volvon ovia ostaja löytää mieleisensä
    Lisäksi mukaan sattuu varapyörä, joku lista ja orkkis kaiuttimet

    Hinta, minä: sano itse joku hinta, älä tarjoa liikaa
    Ostaja: Öö...100e...80e?
    Minä: Pakko tinkiä vähän, 60e?
    Deal!

    Eli myyjänä tingin itse hintaa alaspäin :eek:
    Hävisinkö? -No en, molemmat sai enemmän kuin halusivat:
    +Minä sain täysin tarpeettomista osista 10 enemmän kuin odotin
    +Ostaja maksoi tarpeellisista osista 20e vähemmän kuin odotti
    WinWinSituation
    Kaikkea ei näköjään tarvitse aina paalata...
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Volvon ovista tuli mieleen... Kerran poikkesin pihaan kurkkaamaan, kun tielle näkyi 244 hylsy. Kysäsin, että olisiko ovia myydä. Omassa projektissa olin just hitsaamassa ruosteita. Olihan ne ruosteettomat ovet tallessa. Hintaa kysyin... ei osannut sanoa, kun ei ollut ajatellut myydä niitä. Lupasin 100 mk neljästä, ettei tarvitse niitä kuskata mihinkään romulavaan. Sillä lähti kyytiin. Kaupantekijäistä sain vielä nokkapellinkin. Peräluukku ei mahtunut enää mukaan...

    Olinko ihmeellinen ostaja vai oliko hän ilmeellinen myyjä?

    Ai niin hylsystä tuli polttopuukärri Verkun perään...
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Harmittaa ku myin 50e llä sachsin mootorin savvoon.. naapurin ogland oli konetta vailla mut ei kelvannu orggismallinen ku oli tunskan koneelle modattu kiinnikkeet. Ois tullu se mopo vaihtokaupois mutku ei o enää sitä konetta siihen. Molempia harmitti yhtäpaljo
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Eikös tuossa tapauksessa yleensä ole maininta "myydään asiakkaan lukuun" tms.
    Jatkan ihmettelyä aiheesta: maanantaina sain viestin Pirkanmaalla liikkeessä olevasta autosta ihan hinnan kanssa. Tänään sama auto samassa liikkeessä näkyy olevan "Ei hinnoiteltu". Siltikin sitä kaupataan "Rahoitus ilman käsirahaa !"
    Ehkä oon vaan tyhmä kun en ymmärrä :odroll:
     
  12. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Ei kai se sen kummempaa ole, kuin osoittaa liikkeen ammattitaidottomuuden.
     
  13. No H2O

    No H2O Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Taisin olla ihmeellinen myyjä, myin huomiota herättävää kapistusta, soittoja ja maileja tuli monia päivässä.

    Eka kaveri joka tuli paikalle, tutki kapistuksen teki aikalailla kovan (alakanttiin) tarjouksen autosta... hetki väännettiin kättä ja kaupat tuli :)

    Loppujen lopuksi tuli hyvä fiilis, sain vähemmän mutta kun tuntui kapistus menevän oikeaan osoitteeseen niin mikäs sen parempaa ja sain rahaakin vielä jolla osa rahoitan uuden hankinnan
     
  14. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Tässä kun nyt on autokuumeessa Nettiautoa selattu, niin on alkanut entistä enemmän hämmästyttämään auton katsastamisen vaikeus ja siihen menevä aika. Tarkoitan nyt yksilöitä, joissa katsastusaika on käsillä tai leima pitkänä ja joissa "leimalle ei pitäisi olla laittoa" tms kommentti.
    Mulla on ehkä nurinkurinen ajatusmalli, mutta kun luulisi tuoreen leiman antavan lisäarvoa myyntiin, mikäli oikeasti ei mitään ihmeitä tarvitse ennen konttorilla käyntiä tehdä.
    Pari esimerkkiä:
    1) Ilmoituksessa teksti "Leimaa elokuun loppuun, ei varmaan ihmeitä." Viikko myöhemmin "Tsekattu leimakuntoon. Öljyt vaihdettu, taakse uudet jarruputket ja pari paikkaa hitsattu!" Katsastajan käsitys leimakunnosta lienee sitten ollut eri, koska pari päivää myöhemmin Trafin tiedoissa luki Katsastus hylätty.
    2) Ilmoituksessa: "Leimalle ei ole mitään ihmeitä". Kysyin, josko myyjä ehtisi / viitsisi ennen kaupantekoa käyttää konttorilla edes vikalistan saadakseen. Vastaus kuului: "Toki voin sen vaikka leimata mut se tapahtuu ens keväänä! Jos sitä rupeen kikostelee ni kyllähä se hinta on toinen!"
    3) Ilmoituksessa: " Jokapäiväisessä ajossa. Seuraava katsastus viimeistään 31.8.-15. Katsastettu aina ajallaan ilman ongelmia" En voi mitään, mutta herää kysymys, että miksei sitten tänä vuonna tehdä niin ?
    4) Ilmoituksessa auton hinta 3900 sekä teksti: "Käsijarruvaijeri uusittava, muuten yrittäisin leimalle. Remonttimies lomalla. Remonttimiehen palattua leimaan, ja hinta 6900." Tuossa tulee vaijerille kivasti metrihintaa :odroll:

    Useammassakin ilmoituksessa maininta "jos haluaa leimattuna, hinta ei ole enää sama"
    Myyjäkin siis ilmeisesti arvostaa tuoretta leimaa auton arvoa nostavaksi, mutta syystä tai toisesta ei sitä hae. Ellei oma aika tosiaankaan riitä konttorilla käymiseen, niin luulisi tuttavapiiristä löytyvän jonkun asiaa suorittamaan.
    Saatan toisaalta olla ihmeellinen ostaja, kun tämmöisiä mietin. Aavistuksen epäluuloinen ainakin myönnän olevani, koska mieleen hiipii epäilys, olisiko näissä laitteissa sitten kuitenkin myyjällä epäilys tai tieto, ettei leimaus ihan läpihuutojuttu olekaan :odroll:
     
  15. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Marklinin tapauksessa on yleensä nuo "pikku vaivalla" leimaa vailla ihan oman viihtyvyyden takia parempi jättää omaan arvoonsa kun se "Leima" maksaa 29-80 euroon ja kyllä "oikea" myyjä sen hoitaa pois jos meinaa muutakin kuin kehua myyntikikkarettaan puheissaan.

    Laiskuutta tai tieto toivottomuudesta leiman saantiin ikävä tosiasia vain todettavaksi eikä ne autot maailmasta lopu ostamalla.(vinkki ostajille)
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    On sitä laiskuutta ja turhaa pelkoa paljon. Jos auto muuten kivan olonen niin paikanpäällä se selviää mitä leimalle on. Leima muutenkaan ei oo mikään laadun tae, joskus parempi ite leimata niin tietää mitä saa.


    Mukavaa kun tuttu katsastusmies ollut ja seuraavalle leimalle iskeekin helvetti.
     
  17. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Vielä samaa kerraten miksi sitä ei voi katsastaa (voi oikeasti mennä kaupaksikin) leimattuna.

    Jokainenhan tekee niin kuin parhaaksi näkee mutta ei viitsi muutaman euron takia ryhtyä "katsastusmieheksi" ja arvuuttelemaan sitä oikeaa hintaa kikkareille.
     
  18. voittol

    voittol 2nd gear

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    No ei viitti katsastaa , kun tod. näkösesti löytyy laitettavaa niinmaanperusteellisesti ?
     
  19. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Kyllä se on ilmoituksessa hyvä mainita että laitteen hinta on katsastettuna eri, muuten ostaja yrittää tingata katsastusta kaupanpäälle. Kysymykseen "mitä leimalle?" taas ainoa rehellinen vastaus lienee "en ole ennustaja".
     
  20. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Re: Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia

    Tai sitten menee herne nokkaan, niin kuin vanhan käytikseni kanssa. Tuolla se seisoo projektien välissä, s--tanan päästöt... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!