TIERP EM 20-23.8.2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja BBC, 13.8.2015.

  1. kapav

    kapav 3rd gear

    Suomenlippu
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Miksi mun pitää avata siitä keskustelu?
     
  3. Jarkko E.

    Jarkko E. 1st gear

    Ja ilmeisesti aurinkorasva 8)
     
  4. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Tulossa ollaan la ja su pelipaikalle.
     
  5. GS

    GS Gearhead

    Oikeasti?
    Kuinka paljon maksaisi esim.Alastaron lähtöpään istumapaikkojen tuplaaminen tai jopa triplaaminen?
    Ei Alastarolla ja Motoparkissa olisi tarvinnut kaikkina menneinä vuosina paljoa laittaa vuosittain ”katsomokassaan” sivuun jos oikeasti olisi haluttu palvella katsojia.
    Ne kuitenkin voitaisiin rakentaa myös uusia mainospaikkamahdollisuuksia hyödyntäen ja siis pitkälti uusilla mainostuloilla?

    [​IMG]

    Vanha kaarti on toki jo tottunut/hyväksynyt että Drag Race kisoissakin ollaan kuin Jyskälän pikiksellä keskellä metsää, mutta vailla omia mukavuuksia (kuten oma makkaranuotio, omat juomat,jne).
    Uusi sukupolvi näkee asian kuitenkin jo hieman toisin ja ihan oikeasti se istumapaikasta lisähinnan pyytäminen jo muutenkin kalliiksi koettujen lipunhintojen päälle, saa monessa ”inhoreaktioita”.
    Tosin kyllähän monet konkaritkin antaa järjestäjän ”pitää tunkkinsa” ennen kuin maksaa lipun hintaan enään euroakaan lisää istumapaikasta ja ”hyvä idea” rahastaa istumisesta näkyy jo nyt jopa EM-kisoissa puolillaan olevana katsomona .
    Tämähän kuitenkin on järjestäjiltä omaan jalkaan ampumista ja kostautuu kyllä pitkässä juoksussa kun seuraavina vuosina katsojat funtsivat....”mitähän sitä tänä kauniina kesävikonloppuna tekisi”...hmm?
    Jenkkilässähän koko systeemi pyörii sen istumapaikan ympärillä, kaikissa urheilulajeissa kun katsojista kilpaillaan.
    Eli se istumapaikka on ”oma leiri” jossa tullaan oikeasti viihtymään, varsinkin silloin kun lippu kuitenkin selkeästi maksaa jotakin.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Motoparkkiin kun saisi omistajalta edes radan ylläpitoon rahaa sen verran että pysähtyisi rappeutuminen, sitten voisi alkaa rakentamaan uusia katsomoita.


    Vastaavaa on Alastarolla, parin kisan takia isot investoinnit ei taida kovinkaan helposti rahaa takaisin tuoda?

    Jos sulla on joku hyvä idea millä ne katsomot saataisiin ajantasalle mainosrahoilla, varmasti ideoitasi kuunnellaan.


    Ja sit takas aiheeseen.

    Meneeköhän 350 ilmoittautunutta rikki..
    Habermannien ilmoittautuminen on hyvä juttu, vielä kun saisi keskieuroopan funnyja sekä Svenssonin TFB:lla ajamaan.
     
  7. 1/4mile

    1/4mile 1st gear

    Aulis hei, onks nyt ihan varma et kaikki pillerit on otettu ja oikeassa järjestyksessä? Alkaa toi sun dissaaminen olla aika rankkaa, kehut Tierppiä, haukut Hocken, Motopark hanurista ja Alastaro ehkä menettelee jos ei satu hiekkaa p...vakoon.
    Näillä kirjoituksilla et ainakaan kannusta lajia Suomessa!!
    Mikä motiivi? Lopetetaan ajaminen Suomessa?
     
  8. kapav

    kapav 3rd gear


    Suomessa on juur tuo ongelma ku kisan järjestäjä ja radanomistaja ei oo sama taho. Yrittäjä saa saman järjestäjältä oli katsojia tai ei. Ehkäpä joku ulkopuolinen taho kuten DRF kerää jäseniltään seuravaks katsomo rahat.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    DRF tekee kyllä hienoa duunia kun hoitavat varainkeruuta ratojen kunnon ylläpitoon.
    Motopark kaipaisi myös tukea, rata on vielä suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta joka vuosi se menee huonompaan ja huonompaan suuntaan.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Osasyynä varmasti ratojen omistajien nihkeydessä on tulevaisuuden epävarmuus. Ei taida kummallakaan radalla olla edes lainvoimaista ympäristölupaa joka jotenkin järkevästi turvais vuosia eteenpäin edellytykset toimeentulolle. Sitäkautta on aika ymmärrettävää ettei investointihalukkuutta ole. Mikäli noi asiat saatais joskus päätökseen niin luulen et omistajien silloin olis järkevämpää miettiä myös viihtyvyyden parantamista. siis edellyttäen et ne luvat on sellasia jotka luo taloudellisesti kannattavalle toiminnalle mahdollisuuden.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Totta, unohtui tuo asia, mutta toivottavasti olisi tulevaisuudessa asiat paremmin.
     
  12. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Aivan keltanokkina ollaan lähdössä ensimmäistä kautta ajavana Junnu tiiminä Tierppiin kisaamaan.
    Kokemusta ja lähtöjä mennään hakemaan, ainakin ennusteen mukaan säät saattaa suosia.
    Tänään kävin Motonetista ostamassa suomen lipun teltan kulmaan.
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Eli se ”ideahan” oli nimenomaan siinä että ne katsomot mahdollistaisivat uusia mainospaikkoja jotka oikeasti näkyisivät käytännössä jokaisessa alueella otetussa kuvassa ja lähetetyssä lähetyksessä.
    Eli mm,Alastarolla katsomon alarivi voisi olla paljon nykyistä lähempänä rataa ja jos alimmainen rivi istumapaikoista olisi parin metrin/puolentoista korkeudessa nykyisestä betoniaidasta, saataisiin nykyisen betoniaidan päälle rivi mainospaikkoja. Samoin katsomorakenteiden ylärivin yläpuolelle, juuri kuten tuossa postaamassani jenkkilän "pikkuradan” kuvassa.
    Ainoa varsinainen työhän tässä on paneutua hieman niiden mainospaikkojen myymiseen, mutta jos/kun tilaa olisi, ei yksittäiselle mainokselle tarvitsisi laittaa sellaista hintalappua joka karkoittaa jo kaikki PK-yritykset.
    Alastarolla on kuitenkin tarjota sellaiset kontaktiluvut lyödä pöytään, että ihan ilmaiseksi ei 1x2m paikkoja tarvitse kuitenkaan myydä.
    Toki, jos heti asenne on se että ”ei me nyt kumminkaan” ja parempi että ”retkeillään" persvako täynnä hiekkaa, niin nykyisilä/olemassa olevilla mennään.
    Väitän kuitenkin että kunnon katsomot molemmin puolin rataa olisi Alastaroon mahdollista hankkia pelkästään mainostuloilla kolmessa/neljässä vuodessa ja sen jälkeen ne olisivat pelkkää tuottoa ja ennen kaikkea itse lajille ja sen katsojille positiivinen signaali tulla viettämään viikonloppuja kunnon olosuhteissa.
    Se ei ole vaikeaa jos oma asenne ei ole se ensimmäinen asia mihin hanke tyrehtyy?
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Kamppeet huollettu/pakattu Tierpin reissua varten eli lähdetään harjoittelemaan Pro Streettiä ensi kautta varten.Samalla toteutetaan haave sekä Hyvän Ystävän kanssa saadaan tehdä vielä yksi reissu porukalla!!
     
  15. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Olenkohan mä jotenkin poikkeava, kun tykkään katsella kisaa mieluummin hiekkakentältä kuin katsomosta. Pari kertaa olen mennyt alastarolla katsomoon ja aina siellä ahdistaa se penkillä nököttäminen, kun muualla olisi liikkumavaraa ja näkee/kuulee paremmin. Eikä se nitrojen yleisömeri ihan pieneen katsomoon sovi...
     
  17. enzo

    enzo Gearhead

    Jepp. Kaikki sponsorit ilmottautuu suoraan mulle.
    -Pannaan 50-60 kilpuriin ja Alastaron katsomoon ja mennään naulaamaan ne katsomot, Aulis kantaa naulapusseja ja plankkua.
    -Seuraavalle suvelle sitten Motoparkki, vai kumminpäin?

    Mielipiteellä on väliä, siksi tuntuu pahalta ajatella että lähtisi Tierppiin puukottamaan itseänsä ja kiertäisi sitä puukkoa suolan kera koko viikonlopun omassa selässä.
    -Motoparkissa meillä oli kivaa, en tavannut paria kilpurinsa pirstannutta kisaukkoa lukuunottamatta montaakaan huonolla tuulella ollutta kansalaista. Raflasta sai oikeasti hyvää kahvia ja syötävää, muuta herkkua oli rinteessä tyrkyllä, katsojiakin oli.

    Tierpin teko vaati muutamilta melkoiset rahalliset panostukset ja useamman vuoden tekemiset ja ne meni enimmäkseen hukkaan ihan yhtä kahta lukuunottamatta. Täällä tuskin kukaan enää ottaa projektipankrottia radantekoon, molemmat silläviissiin täällä jo tehdyt on vanhentuneet tuon 30v aikana rajusti.
    -Olisi aika tehdä tosiaan uudet, mutta kellä kestää kantti ja kyvyt?

    Laura Saksan auton ovessa on ainoa Kymiringin kuvissa näkyvä suoranpätkä, jos sinne suora tulee ja katsomot, niin me mennään sinne isojen kisojen avajaisiin ajamaan vaikka velaksi.

    Tarttis kait päättää nyt just että A) Pysyykö himassa, B) Lähteekö Tierppiin ja oksentaa verta viikon vai C) Meniskös Eestiin EDRA:n finaaleihin viihtymään?

    -Reissukassin varmaan sais jonkun mukaan ja jos päräyttäs prätkällä..
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Toi EDRA:n finaali kuulostaa hyvältä, mä lähden sinne.
     
  19. niklas_ve

    niklas_ve 3rd gear

    Kuinka monta suomalais tiimiä nyt on ilmoittautunut mukaan?
     
  20. enzo

    enzo Gearhead

Kerro tästä muillekin!