Juthbackan markkinat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja mietmi-3, 21.8.2015.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    On se tää rannikko jännää aluetta. Tänään ajeltiin emännän vanilla (1980 malli) Juthbackaan jossa löytyy harrasteautoille (1980 tai vanhempi) ihan oma harrasteautoparkki. No ekalla kerralla kun ajeltiin siitä ohi nii kaveri (vanhempi herrasmies) näytti että pois pois ei tänne. Käytiin heittämässä uparit ja taas kohti harrasteparkkia. Silllan kohdalla kattelin kun alueelta ajoi pois 5kpl isoja jenkki autoja. Vilkkua vasemmalle niin nää kaks parkkialueen vahtia näytti että ajakaa pois vaan. Pysäytin vanin ja huikkasin että ollaan tulossa harrasteparkkiin. Tämä %¤#"& liikenteen johtaja kehtas väittää ettei alueella ole tilaa. Seisotin vania siinä liikenteen tukkona niin tää sankari heilutteli sitä tikkariaan että aja pois. Lopulta tuumasin etten voi stopata koko pietarsaaren liikennettä niin läksin liikkeelle. Huikkaasin HERRA liikenteenvalvojalle että taitaa paikka olla varattu ruottinkielisille niin Herra liikenteenjohtaja huusi takaasin että niin on. Tais olla viimeenen Juthbackan markkinat meidän osalta. Normi parkkiin pääsi ilman maksua. Kattelin hetken alueen hoitoa ja ihmettelen suuresti että kaksi vanhaa herrasmiestä "vastasi" siitä oman anarkiansa mukaan kuka pääsee alueelle ja kuka ei.
    Anteeksi avautumiseni mutta joskus munkin käämi palaa :soosoo: .........
     
  2. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Et ole ainoa jolle on käynyt juuri näin.
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Normi settiä. Joka vuosi sama homma. Pahin on vaan se että ne liikenteenohjaajat ei tunne autoja iän puolesta että se menee melkein naamakertoimella se harrasteparkkikseen pääsy pahimpaan ruuhka-aikaan.
     
  4. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Sama kävi mulle, liikenteenjohtaja kehtasi sanoa että parkki oli täynnä vaikka tieltä näin noin 3-4 vapaata paikaa.. Ajoin silti väkisin alueelle ja löysin hyvän paikan. Liikenteenjohtajan silmissä oli varmaan "väärä" automalli ja liian uusi auto (1980 Cutlass).
     
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Sama homma viimekesänä. Parkki oli aivan tyhjä sateisen kelin johdosta, mutta 80-lukuinen museojenkki ei kelvannut esitteille. Muuten on kiva tapahtuma kaikin puolin.
     
  6. doår

    doår 3rd gear

    Itellä täysin sama, emäntä ruorissa ja liikenneohjaaja näytti että ei tänne, tehtiin uukäännös ja kokeiltiin taas. Toinen ohjaaja kysy vuosimallia ja sano että ei mahduta. Hyvin sinne mahtu.
    1971 lemanssi kyseessä...
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ymmärtääsin täysin jos parkkipaikalla ei olisi ollu tilaa mutta kun siältä ajoo just 5 autoa pois. Tollaanen typerä "valikoominen" on oikeesti per¤#"#ä. Auton ikä 1980 ja pitääs väijyjen tajuta että on harrasteauto mutta ku ei niin ei. No eipähän tartte mennä enää Juutbackaan.
    Tosta patruunatehtaan räjähryksestä vois kommentoida että olin silloon uimahallilla noin max 500m pääs kun paukahti :eek: . Amatsoonia en huali kun se on niin piäni :rotfl: ei oo missään mieäles mun auto.
     
  8. Liimanhaistaja

    Liimanhaistaja 2nd gear


    Ei päässyt harrasteparkkiin -64 chevylläkään,tais olla väärän värinen :D No ens kerralla kokeillaan museo-kuplalla tai mutsin -84 provinssirock vientimallin punkkaricherryllä :poff:
     
  9. z 900

    z 900 Gearhead


    Sen verran sladiaattorille terveisiä täältä lapualta.Kävin juuri tänään äitini luona joka selvisi hengissä tästä räjähdyksestä pää ja vartalo täynnä lasinsiruja,onneksi viereinen rakennus oli luja kivirakennus.
    Tuolla patruunatehtaan pamahduksella vitsailu ei ehkä ole oikein hauska vitsi?
    Mutta asiaan tästä harrasteparkista vielä että en todellakaan meinannut päästä sinne sisään myöskään 50 luvun jenkillä , vaikka näin tyhjää tilaa eikä ketään mennyt sinne,vasta melkoisen väännön jälkeen pääsin.Käämit meinas mullakin Palaa.Oliskohan viisaampaa siirtää parkki jonnekin minne varmaan mahtuu???.
     
  10. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Käytiin veljen kanssa tuolla mun 83 vuoden farmari Buickilla. Vaksit varmaan luuli että kyseessä on pilsnerbil kun pakohöpinät on astetta railakkaammat. Vilkkua vain päälle ja tikkarilla näytettiin että välkommen. Parkkiksella vielä neuvottiin pelkästään ruotsiksi mihin pitää pysäköidä, johon totesin jotain tyyliin jåå-å. Täydestä näköjään meni, tosin oltiin kyllä paikalla jo n. kahden aikoihin jolloin parkkis oli vielä lähes tyhjä. :lol:
     
  11. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Erittäin hieno tapahtuma,järjestelyt viimeisen päälle ja porukkaa piisaa varsinkin kun välit tuonne yläkertaan tuntuu olevan kunnossa,hienompaa säätä ei lie näillä leveysasteilla tänä kesänä nähty.
    Aivan upeaa harrastekalustoa harrasteparkissa joka osoittaa että Ruotsinkielisellä rannikolla on ja aina ollut "vähän parempaa"kuin muilla,toki siellä näitä lintta farmareita,vähempi(minua) kiinnostavia 4d ryssä ja eurokoslia ja 2 pyöräpuolella suurin osa ihan mitäänsanomattomia käyttöpyöriä ja Suomen yleisintä merkkiä nimeltään HD joka valitettavasti ja ilman omaa syytään kokenut inflaation niistä ajoista kun merkkiä löytyi niin vähän että yksilöt jotakuinkin tiedettiin+omistajatkin,siis vielä 80-luvulla näin.
    Nyttemmin pukumies,putkimies,pelimies puulaakista kuin perämieskin ostaa aina HD:n,ennenmoinoin vaan se partainen panomies.

    Tarvii olla harvinainen HD että porukkaa enää säväyttää,MR kilpiset onkin kortilla jostain syystä kuin nämä uudet Inkkarit,Victoryt ja muut USA vehkeet.

    Mieleen jäi autopuolelta tänään hieno ja myytävänä ollut -65 Riviera,aivan tajuton unelma-59 Eldorado ja 70-Eliminator Cougar avo tosi hienon värisenäkin,ei se sininen-60 Coupe De Villekään yhtään huonompi ollut kuin viimeisen päälle hieno Viininpunainen Ford,oisko ollut 1970 mallinen Torino?
    Se jännästi 2 väriseksi maalattu ja hieno Avo Barracuda muistui nuoruusvuosilta"tutuksi"kiihdyttimeksi ja V8 mag sivuillakin ollut,muistaakseni on korinvaihto ja hyvin oli ainakin VIN koodi peitetty kaikenmaailman papereilla just siltä kohdin..."sattumaa" vai muistanko tämänkin väärin?
    Harrastajan silmä kun vilkaisee mieluusti VIN kilpeäkin(ellei peitetty/pois revitty)..jos on valmistajan toimesta näkyviin laitettu.

    Eihän se autoa sinänsä huononna jos näin...mutta kumminkin outoa minusta kun alkuperää peitellään tälleen.
    Toiset tykkää kv,toiset ei.

    Makuasioitahan nämä toki mistä kukin tykkää,vaan kyllä mielestäni sinne harrasteparkkiin pääsee+ohjataan jos auto on semmoinen iältään+kunnoltaan korimallista riippumatta ettei tulkinnanvaraa ole....ellei ole paikallinen,tutun tuttu tai aja Volvolla :D

    Näinhän se menee joka paikassa..myös Lapualla varmaan kuin muissakin pikkupaikoissa ja kyllä monessa isommassakin tapahtumassa näin on ja on pakko ollakkin joku raja joka tietysti välillä osuu ja ei jos ajopeli siinä rajamailla,muutenhan mikään tila ei riitä ja koko homman idea katoaa.
     
  12. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    viime vuosina mä oon päässy harrasteparkkiin mattamustalla 244 volvolla, liekkimaalatulla -79 taunuksella ja peltikattomaalisella -78 deltalla. koskaan ei oo pysäköintituomari sanonut sanaakaan?
     
  13. zebulus

    zebulus 2nd gear

    Muutama kuva perjantailta:
    http://zebulus.galleria.fi/kuvat/Autot/ ... kkinoilla/
    Ekaa kertaa Juthbackassa, tultiin kahdeksan aikoihin. Oltiin monenkirjavalla Mustangilla matkassa eikä liikenteenohjaaja millään tavalla "ohjannut" meitä harrasteparkkiin. Ei hän kyllä estellytkään kun kurvattiin alueelle. Harrasteparkissa oli kiitettävästi nähtävää ja siellä kuluikin aikaa. Mutta itse markkina-alue oli lievä pettymys, odotin enemmän autotavaraa. Oli vähän omakin moka kun löysimme parhaat autonosa -apajat vasta yhdentoista maissa. Monien pöytien yli oli jo vedetty pressut eikä myyjiä näkynyt missään! Aika laihaksi jäi saalis, no säästyipä rahat. Ensi kerralla täytyy tulla pari kolme tuntia aikaisemmin...jos vielä jaksaa lähteä.
     
  14. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Olin joskus 10 vuotta sitte Ylihärmän kuntsarimeetinkis -94 avoCamarolla ja aikomuksena mennä harrasteajoneuvoparkkiin. Vastassa oli joku "nuorimies" joka kysyi että "onko tämä amerikkalainen auto?" Yritin kertoa että niin olen tähän saakka luullut. Kovan väännön jälkeen pääsin alueelle..... :argue:
     
  15. hale

    hale 1st gear

    "Mieleen jäi autopuolelta tänään hieno ja myytävänä ollut -65 Riviera,aivan tajuton unelma-59 Eldorado ja 70-Eliminator Cougar avo tosi hienon värisenäkin,ei se sininen-60 Coupe De Villekään yhtään huonompi ollut kuin viimeisen päälle hieno Viininpunainen Ford,oisko ollut 1970 mallinen Torino?"


    Viininpunainen oli Torino ja vuosimallia 1969, alkuperäiskuntoinen. Itse olin paikalla la klo 9:10 ja hyvin oli tilaa harrasteparkissa (autoja oli tuolloin paikalla ehkä 30). Positiivinen kuva jäi koko tapahtumasta ensikertalaisena, ehkä ensi vuonna uudestaan jos sää suosii ja viitsii lähteä noinkin kauas ajamaan. Ruotsia kuului sen verran että melkein kuin ulkomailla olisi... :D
     
  16. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Kiitän Halea tarkennuksesta,aika hyvinhän tuo kuitenkin noin näppituntumalla osui,vain 1 vuosi pieleen.
    Joo,Juthbacka kuin suurin osa paikalla olleesta väestöstä oli/on Ruotsinkielisiä Vaasa-Närpiö-Jepua-Pietarsaari-Kokkola linjalta jonka näkee oikeastaan väestön tyylistä ja ulkonäöstä päällepäinkin,ei toki kaikista kun ainahan poikkeuksia on.
    Eukot hoikkia,hyvän-näköisiä,terveen värisiä ja hyvinhoidettuja,miespuolisia en silleen tarkastele...tai kommentoikkaan.
    Mukava jos tykkäsit,itse olen käynyt lähes joka vuosi ehkä 25v ajan.
    Rento meininki,esimerkilliset järjestelyt ja tosiaan saa kuvan millaista touhu on Svedujen kekkereissä.
     
  17. tinareki

    tinareki Double Gearhead

  18. valpas

    valpas Gearhead

    Nythän tämä on taas tulevana viikonloppuna.
     
  19. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Tänään iltapäivällä kerääntyy taas porukat Juthbacka/Nykarleby 24h markkinoille.
    Lauantaiksi aion tuonne itsekin ehtiä...
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Harrasteparkissa oli ihan hienoa kalustoa. Myjät oli enempi lasikippojen kauppaajia.
     
    speedy tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!