Imperialeista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BigBlockHead, 5.6.2011.

  1. dean66

    dean66 Gearhead

    onkohan tätä käynyt kukaan vielä tarkemmin katsomassa? kuvat on varsin vähän tietoa-antavat, niin kuin useissa myynti-ilmoituksissa =/

    mallihan on kovin nätti (isosti toki mielipidekysymys=))) eikä hintakaan näytä aivan taivaalliselta..

    -a-
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Parikin Imperiaalia. 69 Le Baron 4D HT on liikenteessä tänä kesänä. Jos oikein innostuisi voisi ajella Forssan Pick Nickiin. 60 Crown 2D HT lepäilee yhä tallinperukoilla, jo vuodesta 1995. Siihen kun saisi aikaiseksi laittaa laturin, kardaanin ja pakoputkiston, niin olisi ajokunnossa.
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Turun ajoissa ollut vihreä oli sama, kuin tuolla edellä kysytty.

    Alkupään viestiketjusta huomaa, että kuuskakkonen lienee Suomen yleisin Imperial -vuosimalli.
    Kauan sitten kävin pääkaupunkiseudulla katsomassa, myytävänä ollutta, valkoista '62 avoa, rekkari oli NON-63. Sama auto lienee vaihtanut väriään vaalean siniseksi? Silloin auto oli juuri maalattu ja sisusta oli viritelty kuusnelosen osilla, mm. ovipaneelit. Muutenkin autosta puuttui kaikenlaista mm. penkin moottori, auto oli kai ollut purkuautona usassa.

    Omassa tallissa on '67 avo ja '60 LeBaron Southampton.
     
  4. Meiltä löytyy vahemmänsuosittu -61 mallinen Crown 4dht. Ajokuntoinen projekti, ei ole ollut rekisterissä vuodesta 1971. Suomiauto.
     
  5. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Tästä osoitteesta löytyy 2kpl -65 Imperialia, avo ja 2d ht Crown coupe.
     
  6. Bande

    Bande 1st gear

    Täällä ollaan! Näitkö jo muuten tästä aiempaa keskustelua imperialeista:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0

    Minulla on myös 1962 Crown Coupe, 2DHT. Se esiintyy tuossa laittamaessanne Forssa 2006-kuvissa...pronssinruskea NZI-75. Aiempi rekisteritunnus oli NSV-50. Asuu nykyään täällä pohjois-suomessa. Se on ollut meillä vasta 7 kk, mutta paljon pieniä korjauksia on sen aikana ehtinyt tapahtua. Ohjaus on nyt parempi, kun korjasin apusimpukan. Sitä ennen se menni tosiaan sinne ja tänne. Laitan tänne uudenkin kuvan, kun ehdin. Ajokki ajettiin Satakunnasta kotiin jouluksi. Kiinnostaa kovasti kaikki tieto tämän historiastam sekä tosi muidenkin yksilöiden! =)
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Melko hiljaista ollut täällä, mutta nostellaanpas.. :eek:
    Viikonloppuna tuli tontille -67 2DHT Coupe projekti. 8)
     
  8. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Hiljaiseksihan tuo vetääkin :D :D
    Hieno on auto ja harvinainen niin täällä kuin muuallakin noilla valmistusmäärillä mitä Imperialeissa oli ja hintapuolikin senverta tuhti että täällä nähtiin ehkä pieni suttuinen kuva TM sivuilta ja märkiä unia jos oli jenkkipelti mieleen ja ehkä 4d Dart saatu tontille kutosella ja rattikarahkalla,maksimissaan neekerimallin 4d Coronet pikkukasilla ja sekin oli hirmukallis.
    Saiskos lisäinfoa,ajatus museokuntoonko ja ehkä jopa kuvan?

    Onnea uudesta loistoautosta,aikansa unelmakärry tai joku voi toki sanoa että pitikö tuosta oikein maksaa jotain ja mitä tuolla tekee nykyaikana,iso jarruton kiikkulaiva ja bensaa vie vuotamallakin ämpärillisen?

    Tuon jälkimmäisen version itse kuulluut eri muunnelmin useaan kertaan omista ajopeleistäni vuosien varrella...
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :rotfl: :poff: :poff: ...vuotamallakin ämpärillisen.. :rotfl:
    Hitto kun osuvasti heitetty!
    No, autohan on tosissaan projekti ja mm. konehuoneen kamppeista uupuu lähes kaikki. Cruise, ilmastointi, ja ties mitä muuta. Kone on väärä, osina ja täysi projekti. Korimalli kuitenkin jätti-2DHT Coupe, niin omalla tavallaan yksi omistakin unelma-autoista.

    Kori on hyvä, reikien paikkailuun mennee viikon päivät, eikä lommoja/kolhuja juuri ole ja pohjasta en ole löytänyt yhtään pehmeää kohtaa tähänastisella ryömimisellä.
    Sisusta on kaameassa kunnossa.
    Tuossa hylky on kotiinpäin tulossa.
    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 8947_o.jpg

    Ajatukset on tällä hetkellä saada kori hyvään, siistiin kuosiin ja tekniikka/sisusta kuntoon. Ei missään tapauksessa mitään linttalookkia. Jos rahkeet riittää, niin jonain päivänä ehkä jopa museokuntoonkin. :eek:
     
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Komea on potilas,kiitos kuvasta!
    Ihan suht ehjän näköinenhän se näin kuvasta tihrustaen tuo ulkokuori tästä kulmasta ja jos kovin huono on niin kuvahan otetaan sitä kauempaa tai puolipimeässä,ainakin jos myynti-ilmoitus tai henkilökohtaista palsta kyseessä.
    Onko sisusta+ kiiltotavara hyvät tai hitsausharjoituksia luvassa/ehjien peltiosien etsintää ym ??
    Mistäpäin tuo tullut ja tiedätkö yhtään historiaa?
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kävin hakemassa tuon Porista, täällä overilla vaikuttavalta kaverilta. Auto oli vastikään myytävissä.
    Hänelle auto oli tullut täältä Keski-Suomesta, Hietamalta.
    Title on Floridasta ja päivätty 1984, herralle nimeltä Hernandez, jolta näkyy siirtyneen Amertrading inc:lle..
    Muuten ei historiasta vielä olekaan tietoa.

    Etupään kromit ja listat on ihan ok kunnossa, mutta takapäähän joutuu osan kalikoista hommaamaan jos yhtään siistimmän haluaa.
    Takaluukun kansi on laho :eek: siis mätä, kaikilta reunoiltaan. :wc:

    Hyvä aihio tuo kuitenkin puutteistaan huolimatta on. 8)
     
  12. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Moi!Täältä kokkolasta löytyy 67 le baron 65t miles ajettuna.Oikein
    mukava ajettava ja silmällekin ilo!Käyttökulut vaan välillä hirvittää
    kun,ei vielä museoitu.Osien saatavuus on melko surkeaa,ebaystäkään ei mitään
    saa edullisesti!

    T:juhis
     
  13. juhei

    juhei Gearhead

    Moikka
    meill on -69 2d-lebaron ollu 20 vuotta, museokilvissä niistä 18.
    Joskus on ajettukin..

    t jussi
     
  14. U.D.G.

    U.D.G. Gearhead

    Täällä toinen Lebaron 2d -69. Tullut -12 Suomeen ensimmäiseltä omistajalta Texasista ja ollut ajamatta noin 30 vuotta. Nyt ollut liikenteessä pari vuotta.
     
  15. Windsor

    Windsor Gearhead

    Imperial osia kannattaa kysellä cbodies.com sivulta, niillä on aika hyvät valikoimat. Veljelle tuli muutama vuosi sitten tuolta monenlaista osaa.
     
  16. ari2004

    ari2004 Gearhead

  17. jhm1978

    jhm1978 1st gear



    Terve!Jos 67 osia löytyy,niin se olis mahtava homma!Jotenkin vaan
    tuntuu et on hankala vuosimalli kaikin puolin ja osista osataan pyytää
    aivan käsittämättömiä!!
     
  18. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Kuulin joku vuosi sitten töissä huhuja että tässä kotipaikkani lähellä olisi autiotalon pihassa joku siipi plymouthi tai vastaava auto seisomassa. epäilin että siellä joku taunus olisi kun ei vaan autoja tunneta. No eihän siellä mitään plymaa ollut vaan 62 Imperial LeBaron 4d ht seisoi navetan päässä kun kävin tutkimus retkellä. Aito suomi auto ja vielä ois ollu pelastettavissakin.
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaa, onkohan maailma taas pieni vai lojuuko noita joka toisen navetan päädyssä? Juttelin täällä päin yhen jannun kanssa kenellä on kämppä punkaharjulla, ja olivat käyneet emäntänsä kans kattomassa jotain taloa (ei kertonu kyl missä päin) mis ois ollu kai hevostalli tms. pihassa, ku emäntä ois vissiin semmoisen halunnu. Tää emäntä oli kääntäny tyypin mielenkiinnon lähteä kattomaan tuota paikkaa sanomalla, että siel ois "joku impalakin". No olivat käyneet kattomassa, ni "impala" oli juurikin tuommoinen '62 Imperial LeBaron 4d ht.

    Hänen mukaansa oli tosin maannut samoilla sijoilla varmaan 30v. joten peltitöitä olis enemmän ku riittävästi.

    Oli saanu omistajanki langan päähän kysyäkseen oisko kaupan ja mihin hintaan. Olishan se ollu, mut kuulemma 6000€ ois pitäny saada, johon tää kaveri oli vaan todennu et "ei me enää eletä markka-ajassa", oli loppunu mielenkiinto kuulemma siihen. :rotfl:
     
  20. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Puhutaan samasta autosta. Miekin omistajalle soitin ja kävin jopa kahto koe ajoa autosta mut ite en päässy ajamaan. Seisontaan on tullu yks nolla liikaa ja pelti töitä ei pahasti ollu sinällään. Helmat ja takakaaret ois pitäny tehä mut siin oli jo uudet pellit mukana. Oli tietty muutaki pientä pelti hommaa mut ei puhuta edes neliöstä peltiä mitä se kaipais vaan ihan pienistä paikoista. Katto oli ruma mut se oli vaurioitunu jo matkalla suomeen ilmeisestija korjaus pakkelit lohennu. tuossa se on seisnonu kolme vuotta pressun päällä ja sitä ennen etelä suomessa sisä tiloissa. Olikohan leimattu viimeks joskus yheksänkymmentä luvulla. Esitelty joskus v8 lehes ja kait mobilistissakin. Onhan tuo kallis auto jos se ois priima mut kun jos se on 30te auto priimana ja maksat siitä eka 6te niin siihen menee äkkiä se 20te kun laitat korin, koko uuden sisustan, kaikki sähköt tekniikat ym jne. Eli pienemmäl vaival ja rahal saa priiman auton kun ostaa valmiin. Projektista ja tuos kunnos mielestäni ihan liian kova hinta mut maksakoot joku jos haluaa.
     

Kerro tästä muillekin!