"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Venäläisten maastokuormurit, joita oli paljon liikkeellä Suomessa maakaasuverkon rakentamisen aikaan, ois tarvinneet just tämän kaltaisia shimmejä. Sen verran pahalta näytti vipotukset.

    Tuon kun tekee 2-osaiseksi ja kun pulttikehä on runsaspulttinen, niin siihen tulee aika hyvä säätömahdollisuus myös.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Bemari ruikisteli nesteitä kadulle. Mahtava saksalainen paisariton keksintö.
    Noh kyllästyin lisäilemään keväällä vettä ja syksyllä raakaa nestettä ja tein samanmoisen patentin, tosin venäläisestä kivennäisvesi pullosta.

    Reikä kaulaan ja letku pullon pohjalle.
    Korkki muuten oli sit ehjä kunnei imaissut pullosta nestettä syylariin päin vaan piti parin kuun välein keleistä riippuen lorauttaa takaisin letkuakaan ei tarttennu poistaa lorautuksen ajaksi :D
     
  3. FF62

    FF62 3rd gear

    eikös noissa talboteissa ollu lasiputelli paisarina.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oli kyllä aika hurja ajella venäläisrekkojen takana kun renkaa vipotti sinne sun tänne,ja joka terminaalin pihalla oli ryssä rekkoja hytti ylhäällä kun oli vähän problem.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Missäs bemarissa moinen kummajaisuus on ollut?
    Kaikki mulle vastaan tulleet on paisarin omannut.
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Muuthen hyväm utta asenranine eei omnistu kun vorkspllon sisiällö Toimii
    :rotfl:
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tossahan moinen
    https://farm8.staticflickr.com/7119/686 ... c2ed_o.jpg

    Eli e30 318i koneella ja vuodelta 86

    Siinä muuten oli ne tehdas asennus renkaat edessä alla 2 ajamatonta löyty, kun pinnatuista aika jätti, iha hyvät ne 20 vuotiaaksi gummiksi oli kuiva pito ei mahdoton ollut, muttei se kaikissa hylly uusissakaan ole, märälle ei pidossa eroa ollut
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Paisarihan on tuossa samassa paketissa syylarin kanssa.
    Liikaa nestettä tai vuotava korkki.
    Korkin juuressa näyttäisi olevan vuotojälkiä.

    Ylivuotoastiaa tuossa järjestelmässä ei ole.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei ole, sehän siinä hölmöintä onkin, sormella yltää korkista tökkimään kennojen yläpäätä, pari desiä puutosta ja kennojen yläpäät on paljaana.
    Volkkarissahan korkista on varmaan 10cm kennojen yläpäähän ja pösössä? se paisari on siinä kyljessä

    Syylari on samanlainen kuin erillispaisarillisissa joka on esim. lämppärin letkuissa tai t-haaralla alaletkussa
    Ilmeisesti kuvan laitteessa samaa vikaa eli kesällä puklaa nesteet kadulle, siihen auttaa korkin raollaan olo, mutta sehän ei ole järkevää

    Voin vielä tarkistaa muistaessa, pihalla seisoo moinen mut kaasarilla, toivoo vaan ettei albert nussi ole käynyt pellin alla :-?
     
  10. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Ohan niissä.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Mihinkäs se neste sitten laajenee lämmetessään jos järjestelmässä ei ole paisuntatilaa?
    Tottakai se puklaa ylimääräiset pihalle jos sitä on liikaa.
    Syylarinkorkin raolleen jättämällä saa ainoastaan järjestelmän paineettomaksi, nesteen kiehumispisteen tippumaan jolloin se pullauttaa nesteet vielä herkemmin pihalle.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Periaatteessa lienee sama onko paisuntatila syylärin ulko- vai sisäpuolella. Ulkosesta säiliöstä voi vaan helposti tarkkailla paljonko systeemi hävittää nesteitä ja vaatiiko jotain toimenpiteitä. Edellyttää tietenkin että syyläri imee nesteet pullosta takas kun systeemi jäähtyy. Semmonen paisunta systeemi mikä toimii vaan yhteen suuntaan on ihan viraton.
     
  13. signet

    signet Gearhead

    Hillopurkki :rotfl:
     
  14. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Ilmankos kuskinoven sähkölasi ei toimi: Sitä ei ole.
    Puolen metrin vanerinpala on käyttömekanismin tilalla. :mad:
    Asia selvisi lukkosylinteriä vaihtaessani, ja samalla koko mekanismi hajosi.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tällänenkin korjaus tullut vastaan

    Noh kattelin et mikähän siinä on ettei lasi nouse eikä laske

    Purkasin sen puu virityksen ja kaikki ruuvit joilla se oli porattu sisäpeltiin kiinni pois
    sit kasasin kaiken paikalleen ja kattelin, et jaa tostahan puuttuu ruuvi. Ajattelin sit vielä kuitenkin vilkasta sinne oven sisälle ja siellähän se ruuvi oli oven pohjalla, sen poimin sieltä laitoin paikalleen kiristelin kaikki ja veivailin pari kertaa lasia edes takaisin :odroll:
    Kasasin oven nippuun ja tuttu tyytyväisenä ajeli auringon laskuun, oli silloin hotellissa töissä ja tartti päästä parkki halliin, kuulemma todella paljon helpotti hommaa :poff:
     
  16. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    "Aiva hyvä" patentti oli varmaan Dodge Lancerin edellinen nopeusmittarinvaijeri, joka oli mittarin päästä painettu asetelmaan (mittarissa olisi kierteet - tämä klipsipäinen pysyi kutakuinkin paikallaan, kun oli konehuoneen puolella jäykästi kiinni lokasuojassa) ja laatikon päässä (vaijerissa oli laippa, kun olisi pitänyt olla holkki) rautalangalla kietaistu paikalleen.

    Kun auton ostin, näytti mittari vielä jotakin n. 20-30 km/h -sektorilla heiluen (vatkasi siis esim 40-60 km/h). Viime aikoina ei enää.

    En pitänyt vaihtoa ihan työlistan kärjessä, kun jotenkin epäilin, ettei oikeaa vaijeria ehkä ole olemassa (kun autoon on vaihdettu v8+automaatti myöhemmistä vuosimalleista, eikä ko. autoon ole alunperin kasia ollut valittavissa), mutta eihän se niin ollut. Kun ostin 60-luvun alun Moparin vaijerin, niin paikalleenhan se meni. ;) En tiedä minkä auton vaijeri siellä oli, mutta täysin väärän siis joka tapauksessa...

    Ja nyt ei viisari vatkaa.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Näissä tälläisissä voi olla myös, ettei ole myyjä ymmärtänyt mitä on haussa ja myyt vaan ei oota useammassakin liikeessä

    Yks hauska on ford econovan eli se mazda sekasiittiö
    Muistelisin, et siinä on escortin mittaristo ja mazdan laatikko
    Kone sit on ihan kiinnostava kans, dieseli escortin öljyn suodatin ja bensa paku mazdan vesi pumppu, kone vaan on dieseli
    Monestako varaosaputkasta löytyy ees tietoa minkä näköinen on mazdan pakun bensakone :eek:

    Mazda huollon ohje vesipumpun vaihtoon on etukelkka alas, kyyl sen paikallaankin vaihtaa, mut vaatii meeelkoista akrobatiaa :poff:
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nyt on taas tutkittu sähköjä. Perävaunupistokkeessa ei toiminut kun vilkut ja virtaa ei tule mihinkään muualle. Perävaunupistokkeesta oli johto vedetty konehuoneeseen runkopalkin sisällä. Ajattelin että toi pistokeen kytkeminen joko tehty törkeän asiallisesti tai ihan päin persettä ja nyt jo varmaan kaikki arvaa miten oli... osa johdoista ei mene mihinkään, osa menee johonkin ja yks menee siihen konepellin huoltovaloon...

    Sitten oli vaan sellanen epämääränen johtomytty rytätty sinne akun viereen. Samalla myös kun tota tutkin otin tuolta muutaman avoimen + napaan menevän johdon pois...

    Miks nämä on aina tämmäsiä...
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    :rotfl: :poff: Ei jumalauta :lol: eli vaikka jarruvalot saa palamaan vetämällä pellin pystyyn vauhdissa :lol: saa ilmajarrun valojen kera.
     
  20. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Sen mitä minä olen nähnyt vetokoukkujen sähkökytkentöjä,niin...Yleensä ne on otettu takavalojen johdoista rosvoliittimillä tai muulla haaroituksella :-? ....Ikinä ei ole kohdalle sattunut,että olis runkopalkin sisällä menneet auton moottoritilaan :eek:
     

Kerro tästä muillekin!