ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. SBM

    SBM 2nd gear

    Ai onnistuneita tekstiviestikauppojakin joku saanu tehtyä.Itse en koskaan.
    Eniten mua ottaa päähän näissä tekstiviesti "ostajissa" se etteivät edes nimeään saa laitettua siihen loppuun. Toisin kuin esim. täällä od:llä yksityisviestien kautta tehdyissä kaupoissa. Ei oo tainnu kukaan nimeään jättää mainitsematta ellei johonkin viestiketjuun oo huudellut väliin pelkällä nimimerkillä.
    Toi omalla nimellä esiintyminen kaupantekotilanteessa herättää enemmän luottamusta kuin nimettömänä.Oli kommunikointimuoto mikä tahansa. Vai kuulunko minä tuone omituisia myyjiä osioon, tiedä sitten...mut kyrsii silti kaikki tyhjäntoimittajat, ai vittu verenpaine nousee yli sietokyvyn ku ajatteleekin tollasia opelin ostajia
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Siinä oli tekemisen meininki kun vaihdoin edellistalven tilapäisauton elikkäs chrysyn stratuksen tuohon subbariin, autohan tuli mäntsälästä ja sovittiin että ajetaan puoliks vastaan. Paikan päällä kysyin toiselta osapuolelta että käydäänkö noita koeajamassa? Totes että "en mä ainakaan viitti,voithan sä tota subbee käydä kokeileen jos haluut"..mä siihen että "no toimiiks se?" vastas että "tottakai se toimii".. Rahat vaihtu siis ilman kummankaanpuoleista koeajoa kun kaveri oli sen henkinen johon luottaa. Terveiset vaan sinne mäntsälään,hyvät kaupat :D . Ja tästähän on kohta puoli vuotta että kyllä tää ainakin on ollu sitä mitä sovittiin,toivottavasti kraisukin. Tolla tavalla ne kaupat pitää tehä..ja niinku voi päätellä autojen nimistä niin olin siis maksava osapuoli.
     
  3. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Monien harrastajien kanssa tässä syksyllä tullut esille että täytyisi jollain ihmeen konstilla kehittää sellainen "suljettu" myyntipalsta. P-jauhanta puuttuisi kokonaan ja pelkkää asiaa ja asiallista kaupankäyntiä. Taitaa vaan nykypäivänä löytyä Marsista lähin tommonen.
    Tai pitäiskö Kepö herättää henkiin? Kun siinä pitää nähdä vähän vaivaa niin laiskimmat putois junasta...
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sanon aiheeseen nyt vielä sen mitä on sanottavaa: Kyllä eteläsuomalaisen kanssa pärjää,siis koira koiran tuntee mutta savolaisten ja lappalaisten kanssa kyllä joutuu ottaan vähintään koeajon... :) Varsinkin savolaisten kanssa on itellä kokemukset ollu aivan hirveitä,ei oo vehkeet ollu sinnepäinkään mitä on puhuttu.. "vuan eihän se haittoo jos siinä tuommosta pikku vikkoo on"...
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mun mielestä tää OD on jo aika hyvä, vaikka ei nyt ihan suljettu.
    Mitä pienempään piiriin markkinaa supistaa sitä hitaammin tavara menee kaupaksi.
    OD:lla ei yleensä uskalleta ihan ihmeellisimpiä källejä tehdä kummallakaan puolella, kun loppujen lopuksi vastapuoli on aina joku kaverin kaveri.
     
  6. artz

    artz Gearhead

    Tästä jo hieman aikaa mutta mulla kävi ostaja katsomassa hieman kalliimpaa käyttökulkinetta. Ensin puhelimessa käytiin läpi ja paikanpäällä päällisin puolin katseltiin ja vaikutti todella että kaupat voisi tulla. Autohan täysin kunnossa oleva ja siisti kuten kuuluu. Sillä sekunnilla kun se sitten istahti kuskinpenkille, niin sanoi suurinpiirtein "ei saatana, eihän täältä näe ulos". Siihen se kauppa sitten kariutui kun ei herrasmiehen iässä oleva nähnyt kuskin paikalta suoraan nokan eteen maahan. Ei auttanut vaikka oli tutkat edessä ja takana ..en kyllä itsekään varsin pitkänä näe edes nokkapelliä kunnolla saati auton eteen maahan mutta sellasia nykyautot alkaa olemaan. Istutaan syvällä kuopassa ja paljon tekniikkaa ja iso moottori tekee nokasta isomman. En muista millä ostaja paikalle tuli mutta joku ruosteensyömä 80/90 taitteen ooppeli mistä näki kuulemma paremmin. Voi olla että on vaikea löytää nykyautoista sellasta josta näkee samallatavalla ulos. Ostajan mukana tullut toinen henkilökin kyllä taisi vähän kummeksua syytä miksi kauppoja ei tullut mutta ei se tietty sitä ääneen sanonut.

    No, auto meni hetkeä myöhemmin kaupaksi eräälle joka oli ajanut juuri kolarin ja hyvän auton tarpeessa. Ja en ole näreissäni vaikka kaupat tuon ensimmäisen kanssa kariutuikin. Mielestäni autoa EI tarvitse ostaa vaikka sitä tullaan katsomaan, kunhan tullaan kuitenkin tosiaikeissa eikä koeajolle. Plussapisteet siitä ettei keksitty turhia tekosyitä vaan sanottiin heti ettei kauppoja tulekaan. (Tulivatkin vielä senverta kaukaa että varmaan lähtiessä oli ollut aie tulla kahdella takaisin.)
     
  7. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Kaikkien suomen heimojen kanssa työkseni kauppaa käyvänä sanon että niitä kusip.. haasteellisia asiakkaita löytyy kyllä kaikkialta, joten epäilen että vastaavia myyjiäkin löytyy joka puolella
     
  8. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    äläs ny. mä olen vikalistan lyöny jo ostajan käteen ekana. Corolla ku ei menny katastuksesta läpi ni puotin hintaa katastuksen verran ja ostin jo osatki valmiiks. 300e auto tuli ostajalle maksaa vajaa 200e.
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin tietenkin joka heimossa on omansa en mä nyt sitä,mutta eihän sitä mies voi puhua muitten vaan omiin kokemuksiin perustuen. Ja niinku sanoin niin tietysti saman "heimon" jäsenet jo lähtökohtasestikkin on samalla aaltopituudella helpommin.
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Pari kokemusta ton subben lisäks tulee mieleen,oulustakin löytyy suoraa porukkaa: Yhtenä talvena hankin tilapäissebringin,04-uudempikeulainen ja helvetin halpa,ajettu 180tkm. Kaveri vaan totes että en sen kummemmin kehu kun että asiallinen laite...auto oli niin lähellä uudenveroista kun käytetty voi olla. 10 pistettä ouluun.

    Savosta hankimme muijalle bemarin pari vuotta sitten,oli kiire saada farmari kun piti päästä reissuun eikä sillon ollu subbaria. Tyyppi kehu auton maasta taivaaseen ja paikan päällä puutteita olikin sitten siihen sävyyn että ei auto sinnepäinkään totuutta,oli vaan pakko ottaa kun reissuun piti päästä,siis aivan täyshuijari oli kyseessä ja vituttaa siinä mielessä kun tiesin että täähän on ihan paska,mutta kuten sanoin niin siinä tilanteessa oli pikku pakko ottaa. 4 pistettä savoon. Asteikolla4-10... eikä oo ainut kerta kun heikäläisillä on hieman eri käsitykset asioista kun meillä...siinä oli eräänlainen kalpa-jokerit matsi joo... Oli siinä tilanteessa hävittävä tarkotuksella.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Keltasenpörssin aikaan ei ollut tapana valehdella ennemmän kuin puhua totta

    Esim. täydellinen jo hitsattu projekti tarkoitti sitä, et lätki kasaan ja väri niskaan.
    Nykysellään se voi olla vuosien nippelien metsästämistä koneesta lähtien.


    Ajokuntoista uskalsi lähteä kattomaan, et se oikeesti tuli ajamalla kotiin.
    Nykysellään se tarkoittaa pahimmillaan, et lähtee ehkä hinaamalla käyntiin ja mahdollisesti liikkuu alamäkeen omillaan


    Katsastettu tarkoitti sitä, et siinä oli alle puolvuotias leima.
    Nykysellään se tarkoittaa pahimmillaan, et onse joskus ollu leimassa


    Sit aikanaan kun soitti ei tainnu olla tapana, valehdella vielä puhelimessa vaan kertoa edes suunnilleen se totuus
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No niin, 50€:llä kolme Porschen aluvannetta jatkuu... "ostaja" soitteli toista viikkoa sitten, kummalla halvempaa lähettää, posti vai MH. Selvittelin ja ilmoitin lähetyskulut.... viikko sitten tuli, että maksasisi ja laitoin tilinumeron.... Ei vaan näy rahoja tilillä.... Pistäiskö romukuormaan, ihan muuten vaan...
     
  13. SBM

    SBM 2nd gear

    Tämmösten kanssa en halua olla missään tekemisissä, joka osalle pitäis löytää tarkka rahtisumma, ja auta armias jos onkin hiukan kalliimpaa, mitä sitten tapahtuu?. Jos jotain haluaa, pitäisi ostajan tehdä se selvitystyö eikä myyjän.
    Itse en rupea mitään selvittelemään vaan rahtimaksua kysyttäessä heitän jonkun realistisen hintahaitarin. Ostaja sitten ottaa tai jättää, useimmiten jättää :lol:
    Mutta n. kaksi tuntia sitten jälleen od:n yv:n kautta kaupat tehty. Heitin osat pikalliselle ostajalle. Helppoa.
     
  14. solar4

    solar4 2nd gear

    Höm niin, hieman tätä sivuten tuli mieleen kun (ihan ostomielessä kyllä) kävin C4 Corvettea viitisen vuotta sitten koeajamassa. Pätevä peli ja kauppoihin oltais varmaan päästykin noin niinkuin auton puolesta, mutta eipä oikein sopinut meikäläisen ergonomialle. Myyjälläkin oli hauskaa kun läski koitti pungertaa kuskinpaikalta kynnyskotelon yli ulos :odroll:
    Eipä siinä auttanut kun kädestä pitäen kiittää koeajosta ja todeta että en halua et kukaan näkee mun tekevän samaa suoritusta Citymarketin parkkipaikalla. Ymmärsi kyllä.

    Tosin voisin väittää että jotain erikoista tuossa oli, olisko ollu tilttiratti jumissa suht' alhaalla tms. Myöhemmin meinaan kävin koeistumassa tutun jampan C4:sta, eikä sitäkään ulostautumista voi vuoristogasellimaiseksi sanoa, mutta helpompi siitä oli ulos sujahtaa.
     
  15. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Olen täysin erimieltä noista Etelä-Suomalaisista. Kyllä heidän kanssa kaupanteko on miltein mahdotonta, että he vaivautuisivast kehäkolmosen ulkopuolelle. Täältä pohjoiseta on pakko ajellas vaikka Kotkaan, jos meinaa päästä kauppoihin. Eihän tuo ole, kuin 1100km. Huom: Poikkeukset vahvistavat säännön.
     
  16. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Jos jotain on helppo myydä niin ainakin vanha laadukkaampi kotihifi menee hetkessä ja ostajat on yleensä Etelä-Suomesta ja rahaa on. Vanhojen autojen osien muuttaminen rahaksi Etelä-Suolessa on kuitenkin helvetin vaikeeta ja meidän taloudessa heitetään suoraan roskiin kaikki hyvätkin kamat jos ei kelpaa kellekkään ja ite ei voi säilyttää. Paras(?) oli kun faija heitti rengastetun ja laakeroidun auton moottorin roskiin koska 100€ oli liikaa pyydetty, ite aikanaan ihmettelin silmät pyöreenä että mitä vittua mutta näin nykyään ymmärrän ehkä hieman paremmin miksi oli helpompaa vaan heittää menemään kuin yrittää myydä ilmaiseksi. Tämmönen känniavautuminen...
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Omanlaisiamme kusipäitähän me ollaan,en kiistä.
     
  18. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Kyllä saa taas verenpaineen nousuun, kun halpaa eurokinneriä yrittää kaupitella, tarjoukset on luokkaa 30% pyyntihinnasta joka on vastaaviin verrattuna jo edullisempi.
     
  19. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Vanhat läppärit menevät myös tosi helposti kaupaksi kunhan ei muutamaa kymppiä enempää pyydä. Ikävä puoli tuossa vain on ne ostajat: monesti ostajien kyselyt ja viisastelut saavuttavat lähestulkoon autistisia piirteitä.
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo.itse alan taipumaan samalle kannalle,nyt ostajat tarjoo 60 prossaa tai vähemmän ja pitäisi viedä 500km,etuveto käkkylän lootasta ei saa ketjun hintaa,stenalle kelpaa,uudet f sarjan kiina syylärit 50 liikaa,kirveellä reiät ja roskiin,vittu olkoon,ostakoon jokainen uudet tai olkoon ilman.
     

Kerro tästä muillekin!