uudet pykälät auton muuttamiseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rrauta, 7.1.2015.

  1. josu

    josu Gearhead

    Yli tehokkaan moottorin voi näköjään asentaa kunhan kuristaa sen sopivaksi esittämällä tehotodistuksen.



    Tavoitteena on varmistaa, ettei tehorajoja ylitettäisi ja että rekisteriin merkittä-
    vät tehoarvot olisivat aikaisempaa luotettavampia. Kumottavan rakennemuutospäätöksen sanamuoto
    "tehoa lisääviä muutoksia" on muutettu muotoon "tehoon vaikuttavia muutoksia", jolloin
    myös tehon pienentäminen on sallittua.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Et varmaan lukenut noita viestejä tästä edeltä?
    SIellä on linkki myös jossain välissä näihin uusiin säädöksiin, mistä nyt jo pari päivää on keskusteltu :wink:
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eli onko tää se huhuttu rata/katu avain modaus

    Eli voimaa koneen saa laittaa ja electronisesti rajoittaa sen esim. avaimella kadulle
    Toiset ruiskut pois käytöstä jne.

    Jos näin on niin hyvin järkevää, moniko tarvii niitä +500hp takarengas tehoja kaupassa käymiseen, mut sit sopivassa asianmukaisessa paikassa ois mukavaa purkaa turhautumisia renkaita kiduttamalla
     
  5. sbm396

    sbm396 Gearhead

    No käytänössähän se on näin ollutkin katsastetaan ahdettu isolohko 0.3 bar ahdoilla 300hp tehoilla ja radalla voi sitte olla vaikka900hp
     
  6. nokonzok

    nokonzok 1st gear

  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Alumiinikoria ei saa naputella/leikellä uuteen kuosiin. Puu/kangasrakenteista koria ei teksti edes tunne, eikä muuten mainita edes lasikuitua, puhutaan ainoastaan teräskorista.

    Tuossa voisi olla pieni tarkennuksen paikka. Tuskin oli ajatus, että Malibun saa chopata mutta Corvetten ei.

    Ja alumiiniakin löytyy ainakin osittain korista vanhoistakin laitteista, vaikka tässä oli varmaan mielessä Auvo A2 yms.
     
  9. spike

    spike Gearhead

    Kyselin tuota akselityypin muutosta yhdeltä katurilta ja hän oli sitä mieltä että ainakin oma suunnitelmani siirtyä jäykästä monivarsituentaan ei enää vaadi poikkeuslupaa.
     
  10. plagu

    plagu Gearhead

    No ei oo vaatinu poikkeuslupaa ennenkään.
     
  11. Jäykästä erillisjousitettuun on aina onnistunut, mutta onnistuuko toisinpäin näillä uusilla säännöillä?
     
  12. plagu

    plagu Gearhead

    Toivottavasti ei
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Miksei saisi sun mielestä tehdä katumaasturista maasturia?
     
  14. juhapih

    juhapih Double Gearhead


    Taikka (typerästä) tavallisesta kinneristä Gasseria? :D
     
  15. nokonzok

    nokonzok 1st gear

  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tai vaihtaa vaan muuten perä toisenlaiseen?

    Liekkö noilla tukivarsilla mitään tarkotusta näissä suomen huimissa maantienopeuksissa. Eikö ne ole enemmänkin autobahn- kamaa?
     
  17. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Ja vakio genIII 6.1 hemi pitäisi käydä kanssa?
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    Peruasiat on edelleen päin peetä noiden vertailumallien suhteen.

    '68 LeMans on edelleen ihan eri auto, kuin mitä '68 GTO - eikö totta?
    Diilerit tykkää, kun VIN-koodin perusteella autolle voidaan myöntää tai olla myöntämättä moottorin muutoslupa.
    Viittaan siis tuohon keskusteluun.
    viewtopic.php?f=2&t=297349

    Näitä "eri mallisarja"-vertailujuttuja on varmasti satoja, joissa Trafilla on idioottitulkinta.

    Näihin ei varmasti ole tulossa mitään muutoksia vuosikymmeneen, johan tämä suuri uudistus tässä nyt oli
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olisivat saaneet hävittää ton mielivaltasen lyhkästen valojen kahdennussäännön. Jos auto on vanhempi kun 1980 tehty, ei kahdennetut lykäset häiki, mutta jos uudempi niin ai että ottaa silmiin.

    Se on kumma kun valojen häikiminenkin on vuosimallikohtanen asia...
     
  20. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Mallisarjalla kikkailu on kyllä ihmeellistä. Volvo 244 kuutoskoneella on kuulemma täysin eri auto kuin 264. Osat ja tekniset ominaisuudet ei kuulemma ole vertailukelpoisia... Näin aikoinaan, kai vielä nytkin?
     

Kerro tästä muillekin!