TF727 takapäänstefa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jack, 15.10.2015.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Pystyykö kyseisen stefan vaihtamaan laatikon ollessa paikallaan, siis se tiiviste johon yoke tulee?
    Sieltä näyttäisi öljyä vuotavan, vaikka ei nykyinenkään tiiviste ole vanha, ja onko kyseistä tiivistettä saatavissa "parempana" versiona?
    Hela vaikuttaa tiukalta, mutta kardaanin pituus täytyy vielä tarkastaa.

    Myyntiosastolla eräs nimimerkki kauppaa öljypohjia kyseiseen laatikkoon, ja samalla olisi mahdollisuus ostaa "pidempi" stefa, olisiko sellainen parempi?
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Voi vaihtaa paikallaan, siinä pidemmässä stefassa on pölysuoja huuli joka hieman antaa lisää elinikää, koska paska ei pääse suoraan stefan huulen väliin pyöriin.
     
  3. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Paljonko sieltä vuotaa,meinaan jos ei nyt ihan "lorota" niin koita laittaa vaihteistoöljyn sekaan semmoista ainetta joka "korjaa"noita tiivistevuotoja esim kuivumisen&kutistumisen vuoksi turvottamalla ne koppurat,siis oil leak seal cond aineita joita eri valmistajilla eri nimillä,ainakin motonetista/biltemasta löytyy ja taatusti tarvikeliikkeistäkin.

    Ei ainakaan paljon maksa kokeilla,helpompi kokeilla kuin heti purkuhommat,ei hajota mitään ja saattaa olla jopa kaikille tiivisteille elvyttävä vaikutus noin etukäteen ellei jopa auta tuohon vuotokohtaankin.

    Toki olet jo voinut kokeillakkin,vaan itsellä vuodot loppui hyvin pieneen tiputteluun tuolla konstilla ja vuotaahan nämä vanhukset pikkuisen muualtakin jo...ehkä uudesta lähtien, saati nyt eläkeiässä :p
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se pölysuoja suojaa yokea ei stefaa. Dampperi on hyvä esimerkki siitä että kun stefan ja raudan väliin pääsee hienoa pölyä niin rauta antaa periksi ja kuluu. Tollanen liikkuva yoke ei ole niin kulumisherkkä.
     
  5. Jack

    Jack Gearhead

    En ole mitään lisäaineita kokeillut, laatikko on rempattu pari kolme vuotta sitten, ja hieman ihmettelenkin vuotoa, ei pitäisi vielä olla tiivisteiden vanhuuden aiheuttamaa.
    Pieni epäilys on, että onko kardaanin pituus oikea, kai lyhyys saattaa edesauttaa vuotoa kun yoke pääsee "elämään" enemmän?
    Vuotoa esiintyy ajossa ja ajon jälkeen, ja juuri sopivasti pakoputken x-yhteen päälle, pidemmällä matkalla sitten välillä pölläyttää valkoisen savuverhon taakseen.

    Itse en ole siis laatikkoa korjannut, enkä korjauttanut. Auto on ollut omistuksessani vasta muutaman kuukauden.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos yokessa on syvä ura tai korroosion aiheuttamaa syöpymää nii alkaa vuotamaan. Josniitä on niin kannattaa kokeilla kiillottaa hienolla vesihiomapaperilla. Ei sen kardaanin pituuden pitäis siihen vuotamiseen vaikuttaa.
     

Kerro tästä muillekin!