Th700 turbiinilukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tabs, 22.10.2015.

  1. tabs

    tabs Gearhead

    Nykyisessä käyttö rytössä(G20 6,2d -90) alkoi turbiinilukko temppuilemaan.
    Kytkee päälle,pois,päälle... ja juuri sielä ärsyttävästi 80-90 vauhdissa.
    Hommattaessa auton lukko ei toiminut ollenkaan ja laatikko vaihtoi muutenkin epäloogisesti eikä totellut tv-kaapelin säätöjä myöskään.

    Vaihdoin TPS anturin ja kierroslukuanturin ja loota rupes pelaamaan odotetusti.

    Nyt muutama tuhat km myöhemmin lukko kuitenkin temppuilee.

    Hätäapuna voisi heittää napille lukituksen, jotta lukko ainakin pysyis tienpäällä pykälässään.

    Oliko näin että yhdistämällä aldl portista pinnit A ja F niin ohittaa ECM ohjauksen?
    Mistä muualta vikaa voisi katsoa, kun saisi toimia kuitenkin tehtaan tarkoittamalla tavalla?
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    Vastaan itse itselleni: maadottamalla F:n saa lukon päälle ja se pysyy. Eli vika on jossain lukon ohjauksessa, kun vaan tietäs missä?
     
  3. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    tps vaatii säätöä
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos pakko-ohjauksella toimii niin TPS antaa väärää tietoa tai on säädetty just silleen että tasakaasulla se arpoo lukkoa.
     
  5. tabs

    tabs Gearhead

    Silloin kun vaihdoin tps:n, niin säädin sen muistaakseni kaasu ylhäällä 0,45v ja wot oli jotain 4,8v. Noh kai se on tuokin anturi tullut tiensä päähän kun oli varaosa autosta. Täytyy tarkistaa vielä. Pitäis olla vaan analogi mittari millä kattois, ettei oo katkoksia liikeradassa.
     
  6. kepuri

    kepuri Gearhead

    mitenkäs ne johot pittää kytkee siitä laatikon pistokkeesta että sais sen lukon pelittämään,johonkii napaan virtaa?auto vm:91 g30 ja alunperin ollu pensakiukaalla niin nuo sähköt on vähän niin ja näin tuossa.vai pittääkö laittoo tbi pata takasi.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko tässä keississä 4L80E toosa?
     
  8. kepuri

    kepuri Gearhead

    voi ku oliskii.tv vaijeri löytyy tästä.seleviää kai se johotus ku öljypohjan irrottaa mut joutuu laatikonpalkin irrottamaan ku se on niin likellä sitä öp:n napitusta.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se potikka pykii just siitä, missä se ajossa enimmäkseen on. Jos se varaosa ei ollut uusi, niin eiköhän sekin ole katkova.
     

Kerro tästä muillekin!