G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Ei se samanlaista tartte ollakaan, kun kaikki listat olen pois ottanut. Täytyy käydä motonetin listaa tutkailemassa miltä se näyttää oikeasti.
     
  2. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Ite hommasin sita leveintä, kun tein sisustaan ovilistat. Ihan ok muuten mut teippi oli päässy kuivahtaa. Tai sit oli senverta heikkoo liimaa ettei verhoilussa pysyny ilman kontaktiliimaa. Maalatulle pinnalle voi pysyäkkin, ku voi vähän lämmittääkki tarvittaessa.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kysytääs täältä. Onko mitään saumaa saada ilman spacereita sopimaan 16x8 vanteet ET11:lla (backspace 4.93" laskurin mukaan). Siis tuohon mun Cutlassiin.

    Kuuluuks geebodin lämppärin kennon ympärille jotain fylliä?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon lämppäriin että kuuluu mutta ne hapertuu niinkuin kuu luu ajan kanssa.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Osaanko kukaan sanoa et kuinka paksua sen pitäs olla? Uus lämppäri tosiaan hyppysissä, hyvä paikka laittaa.
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    En tiedä kennon ympärille, kun itse en siihen mitään laittanut, mutta läppiin laitoin uudet 'tiivisteet' n. 5mm paksusta vaahtomuovista ja about samanpaksuista vaikutti vanhakin olevan.

    Laittaa sen verran että se tiivistyy? Itsellä tuntuu tulevan kuumaa vähän liikaa muutenkin joten ei ole ongelma kennon ohi menevä ilma.
     
  7. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear


    En usko että noi vanteet menee. Edesssä ottaa kiinni raidetangon päihin ainakin.
    Takana saattaa laahata runkoo vasten.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ok, turha sit ruveta ees mittailee. Näin epäilinkin, et:n olis ainakin pitäny olla nollissa et olis ollu teoriaa saada paikalleen.
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hmm.. muistan jutelleeni erään jenkkiläisen kanssa jolla oli malibussaan 16x8 vanteet 5" backspace ja 245/50 renkaat edessä. takana sillä oli muistaakseni 17" vanteet mutta en muista millaset speksit siinä oli.

    mutta pieniähän autokohtaisia eroja on aina näissä. tiukilla kai on että raapiiko sisäpinnastaan vai ei. eli vain kokeilemalla voi olla varma.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    aikalaillahan tuo teetti, tais kulua reilussa viikossa täydet viikkotunnit kaiken muun touhun päälle, mutta yks takakylki olis nyt jokseenkin kuosissa, toinen puoli ei ole yhtä paha, mutta en tiedä koska taas joudan.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  11. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Kuin suoraan tehtaalta, hyvältä näyttää.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ai että kun tuli komia takakylki.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hyvää jälkeä, taidokkaasti tehty korjauspala tohon lokarin kaareen.
     
  14. maddis

    maddis Gearhead

    Hienoo on jälki. Itsellä on vielä 'hieman' matkaa lähellekään tuohon. Hitsata osaan kyllä jo jollakinlailla, mutta tuo peltityöpuoli on pahasti hakusessa.

    Suorasta tavarastako tuo on tehty? Tuo kaari siis jossa on mutkaa vähän joka suuntaan.
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    Kiitos kaikille, positiivinen palaute on mukavaa ja kannustavaa, vaikka jälki in real life ei aina oliskaan sitä ja todella tarkoitan sitä,
    ja suorasta päntäten juu,
    en valmiita korjauspaloja enää käytä oikeestaan missään koska niitten mitotus on parhaimmillaankin ns. hyvä aihio ja aihion tekeminen on se nopein osuus.
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on caminossa 245/50-16 edessä ja 265/50-16 takana, 8x16 Z28 vanteilla
    Takavanteet eteen ja taakse speisserit. Tiukkaa tekee mut mahtuu..
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    hienosti oot kaaren värkänny. Ihanko naputtelemalla vai oliko kutistinta/venyttäjää ym. masiinaa käytössä?
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    ihan vaan naputtelemalla,
    ton kappaleen saa lähes tehtyä pelkästään venuttamalla,
    esmes kyljen ja kaaren välistä kanttia molemmista päistä kuulapäämoukulla venyttäen tulee keskikohta suhteessa sisään ja näin saadaan aikaseks kylkiosaankin kaarto, alapään kylkipokkauskohdan "kainalon" saa moukuta aika reippaastikin pussille koska siinä kohdin tarvitaan aika paljon lisää peltiä.

    sitten kaaren sisätaitosta pitää pääsääntösesti venyttää kun kaaren säde käytännössä aina on pienempi kuin kylkilinjan pystykaareevuuden säde, uusissa autoissahan se on suoraan edestä tai takaa katsoen jo lähes suora, mutta esmes. camalan tapauksessa kylki kaartuu kylkipokkauksen alla jo niin paljon sisään, että sisälievettä pitääkin pikkasen kutistaa, tein sen osan kokonaan omasta palasta ettei kiintopisteiden määrä kasva ihan mahottomaksi hallita ja kappale niin suureksi että omat jalatkin alkaa olla tiellä.




    kutistamiseen niinku dolleen, pikkasen krouvi esimerkki mut idea sama, mikähän lie tuck shrinking suomenkielinen vastine, ryppyjen tyssääminen?

    https://www.youtube.com/watch?v=qBG4XNzDKs8



    nyt teki mieli telmiä, mutta normaalisti teen tollasen palan -jossa kylkeä mukana- kahdesta osasta sauma siihen johonkin kaaren selän päälle, siinähän on niin tymäkkä kohta ettei vetelystäkään juuri ole harmia, aikaa säästyy tunteja kun mitotuksen kanssa ei ole likimainkaan niin tarkkaa, riittää että tekee riittävän iso palan, että on limitys jonka voi sitten laikata veke.
     
  19. laakkius

    laakkius Gearhead

    arvostus työlle nous heti potenssiin kymmenen kun kerran käsin oot tuon aikaan saanut! :eek: Kauanko meni aikaa kaaren naputteluun?
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    emmätiä, olisko joku kymmenen tuntia hitsattuna ja hiottuna, kyllähän monimuotojen värkkäämiseen aikaa hupenee ja rahassa mitattuna ei useinkaan oo kannattavaa, mutta se on mukavaa.
     

Kerro tästä muillekin!