Nissan Sunnyn vaihteisto juuttuu P-asentoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja SCAMP72, 30.10.2015.

  1. SCAMP72

    SCAMP72 3rd gear

    Kokeillaan löytyisikö täältä apua vaihteisto-ongelmaan.

    Auto: Nissan Sunny 1.6 vm 1986 automaattilaatikolla.
    Ajettu 128000km.

    Ongelma: Vaihteisto jumittaa P-asentoon ,tosin vapautuu pienellä viiveellä itsekseen.

    Vaihteisto toimii muuten normaalisti.

    Itselle ei ole tullut vielä vastaan moista ongelmaa,joten täytyykö alkaa suunnitella vaihteistoremonttia vai onko jotain mitä kannattaisi tarkastaa ennen vaihteiston purkamista?
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Onkos öljyt+suodatin lootaan vaihdettu milloin viimeksi?....Itse tarkistaisin,että miten liikkeet kepiltä lootaan on toteutettu (joko vaijerilla tai tangoilla),ja varmistaisin,että näiden liikkeet pelaa herkästi :-? ....Toki voihan itse lootassakin olla vikaa sisäpuolella,mutta nämä nyt ensin.....ennenkuin alkaa purkamaan sitä lootaa sieltä Nissanin keulilta pois :wink: (ei se kuitenkaan niin hauskaa ole sieltä pois ottaa) :-?
     
  3. SCAMP72

    SCAMP72 3rd gear

    öljyjä + suodatinta ei ole vaihdettu ilmeisesti ihan lähiaikoina.

    Liikkeet kepiltä on vaijeriväliteiset ja pelaavat herkästi.

    Täytyy aloittaa öljyn+ suodattimen vaihdolla ja katsoa kuinka homma etenee.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Otas alusta.
    Auto käynnissä ja vedät Parkilta pakille, vaihde ei kytkeydy eikä parkkilukko lähde pois?
    Tekeekö saman jos siirrät vaihteen ykköselle?

    Se on kuitenkin täysin mekaanin se parkkilukko, joten jos se ei pois lähde, on jotain vikaa vivustoissa.
     
  5. SCAMP72

    SCAMP72 3rd gear

    Auto käynnissä ja siirrät parkilta pois ,niin parkkiasento jää päälle,eli auto ei liiku.
    Tosin hetken päästä napsahtaa pois itsekseen (n.10-15min).
    Muut vaihdeasennot on oikeilla paikolla,mutta täytyy vielä tarkistaa onko parkkilukolle erillinen vaijeri.Venynyt vaijeri voisi selittää ongelman.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Auto ilmeisesti ei ole ollut sinulla uudesta?

    Millaisessa paikassa auton parkissa ollessa tekee moista?


    Joskus oli omega jossa oli oikeen lappu, ettei parkkilukkoa saa kytkeä alamäessä
    Aikasempi omistaja oli kuulemma parkkeerannut kyseisen omegan aina vauhdista P;lle kun sattumalta löyty autoa tuntenut ja tuli kyselemään et miten toimii
     
  7. SCAMP72

    SCAMP72 3rd gear

    Ostin auton hiljattain alkuperäiseltä omistajalta (83-vuotias mummo).
    Hän hylkäsi auton juuri ko.ongelman vuoksi.ongelma tulee esille ihan tasamaalla.Epäilisin ettei ongelma ole auton käytöstä johtuva.
    Kilometritkin pitävät kutinsa joten en epäile kulumista yms.
    Taltioin auton juuri historian (kilometrit.yms.)sekä erikoisen korimallin vuoksi (coupe).
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Helpoin ja nopein ratkaisu ois käsijarru :rotfl:

    Eli, et laita sitä parkille vaan annat olla neutraalilla


    Ei se sano sitä, ettei se mummeli ole sitä aina päälle aavistuksen liikkeesä pukannut vaikka ihan huomaamattaan, jos sillä on parkki paikka rinteessä
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta, millanen tuttavuus on tuon ikäisen Nissanin automaattivaihteisto? Miten sujuvasti moinen toimii?
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Parkin kynsi jää jumiin, olisko joskus vedetty "väkisin" parkki pois jossain jyrkässä mäessä ja askin sisällä osat vähän vääntyny?
    Öljypöhja pois ja tutkimaan mikä osa ei liiku kuten pitäisi.
     
  11. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear


    Itellä oli joskus, yli 10v takaperin 4-ovinen 1.6, 80's loppupuolelta, saattopa olla vielä kaasarikoneella se. Ei muista kun sitä ei ikinä tarvinnu roplata.

    Kone toimi, loota pelas sujuvasti, pysy liikenteen mukana iha hyvin, mokomat kun ei paina paljoa. Ei mitään teknistä vikaa.

    Liekö mistään romusta luopuminen harmittanu niin, vaan se purkki oli täysin laho jo.

    Mutta, loota(kin) pelas sujuvasti.
     
  12. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    viimetalvena koitin kaupata moista '89 4 ovista automaatti-sunnya. takaiskarin yläpää pehu, muuten tosi siisti. pyysin hurjaa 120€ koska täysin tikissä oleva 1.6 multivalve + automaatti. ei kelvannu kenellekään, pelkät vittuilut sain kun en myyny 50€:llä tai vaihtanu päikseen perämoottoriin joka oli kuulemma niin vanha ja mahtipontinen että perämoottorimuseot kilvan sitä olisivat tavoitelleet. meni sit jääautoksi naapuripitäjään. mut nismo oli tomaatilla mukava peli ajella
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Kundilla ehti kanssa kolme vuotta olla 89 coupe, viimeinen kaasariversio, kunnes se viime keväänä pöllittiin. :mad:

    Se oli kyllä itse luotettavuus. Mittarissa oli vähän toistasataa kun se meille tuli vanhalta papalta, joka terveys-syistä lopetti ajelut.

    Vähän miettiny josko vastaavan etsis jemmaan ja kurvailis sillä sit 2025, kun sit voi olla pikkasen myöhästä enää moista ainakaan älykkääseen hintaan löytää.

    Nythän tuo nousu näkyy jo 70- luvun japsesissa, tai ainakin 100 A Dadsuneissa.

    Läpimätä paska mitä ei ole vuosiin katsastettu, niin silti pokkana pyydetään tonni!!!
     
  14. SCAMP72

    SCAMP72 3rd gear

    No niin, vika paikallistettu sähköiseen vapaa ja parkkiasennon tunnistimeen vaihteiston kyljessä.Näissä vehkeissä on siis sähköä muuallakin kuin valoissa :) Näinpä ne asiat selviää....
     

Kerro tästä muillekin!