Rekisterikilpiin Suomessa tulossa historiallinen muutos?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ChevaMan, 26.5.2015.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ok Make, vielä kerran vaika oot sen Ponultasi kuullut ja täälläkin oon moneen kertaan sen kertonut. Oon kilpifriikki jo toisessa polvessa ja faijani (rip) jälkeen suvun musta lammas. Faijalla oli aina paljon autoja. Ja minä vauvasta asti mukana autoissa, lentokoneissa ja veneissä missä on motti minkä tuntee, kuulee ja haistaa. Faija pula-aikoina teki muiden teekkareiden kanssa purjelentokoneita ja jatkoi sitä ikävään onnettumuuteen asti 1977 minkä näimme 100m päästä kun sen kaveri laskeutui voimalinjoihin. Siihen loppui liitely häneltä. Cessna jäi. Opin ajamaan autoa faijan sylissä 60 DeSotolla ja lentää en faijan sylissä koska ei kiinnostanut vittuukaa liitohärvelit. Vetokone kiinnosti koska siinä oli kovat äänet. Siispä aina halusin sen kyytiin. Kerran en muista tarkkaan mutta en ollut Pitkä vielä joskus 60 alussa Illu Juutilainen kyllästyi itkemiseeni ja otti sylliin. Hän ajettelli että näytetään pojalle niin ei tule enää ikinä kyytiin. Vedettiin liituri taivaalle ja Illu heitti koneen alas sivuluisuun ja oikaisi juuri ennen kun oltiin maassa. Mä just vaipoista päässeennä kuset housussa itkin. Illu nauroi ja starttasi uudestaan uuteen vetoon. Juoksin perään ja se Illun ilme.. Otti kyytiin mottipään ja siitä se alkoi ja Illu opetti mut lentämään.
    Aiheeseen. JES-58 ei tairkoita YES.
    Faijalla AKS-1 Ja AKS-101 kierrossa ja aina joku Kilpi jossain Autossa. Pussihousuilla aikoinaan eka kirjain tarkoitti asuinpaikkaa. Siis auton merkin eka kirjain ja vuosimalli. Esim AF-34 ei tarvitse teille kertoo. Faijalla ekana A, mutta ei Hesan mukaan vaan nimestään. KS nimmarit, simpy, eh?
    J= auton merkki
    E= minun toinen etunimi alkaa tuolla. En käytä ensinmäistä sitä etunimeä mikä meillä pappissuvula ollut sama satoja vuosia. Käytän kolmatta. Se alk S, mutta kilvessä tarkoittaa sukunimeäni.58 tuskin tarvii kommentoida, vaikka se ei ole auton vuosimalli niin kuin pussihousuilla ennen vaan mulle pyhä luku jonka änkeen kaikkeen mihin voin. Myös lottoon, mutta ei natsaa niin ei. Jaggen sähköviat ja ruosteet oli tiedossa kun sen ostin. Siis Päivin rahoilla. Niitä oli sitten enennemmän kuin 'ääkäri määrää ja ne korjattu ja maksettu. Jos sairaalasta vielä pääsen niin koitan sen saada nippuun. Vittu mitä ooteeta mutta tulihan. Ja se vanha rebel58 topic on tallessa kiitos Heikin. Avaudun siellä, mutta tää oli tässä. over and out 58
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ot big time jatkuu. Mulla laina-anomuksia vetämässä. Pakko, vai otatko Jaggen tuollai ilman sisustaa ja vitusti uusia osia? Mulla käy päivät vähiin. Pääsisitte naimisiin Las Veekasissa ja saisit Oldsiin kilvet MARKLIN, eh?
     
  3. jukkan

    jukkan 3rd gear

    Uudehkossa isossa Gm avolavassa näin kilvet, joissa ei eu sinistä merkkiä.
    Oli valkopohjaiset, niin kuin oli Suomessa enne eu aikaa. mutta kilvet oli kooltaan paljon pienemmät. Auto oli melko uutta vuosikertaa, varmaan 2010 uudempi.
    ----mitkä kilvet ? vai toisen maan kilvet ???-kuorma auton kilvet ?
    - ei ollut maatunnusta.
     
  4. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Tuollaisia lyhyitä 6-merkkisiä kilpiä on ollut tarjolla jo jonkin aikaa.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Lyhyt "uusi" 6-merkkinen kilpi...onhan noita ollut jo jotain pari vuotta saatavilla...2013 kesällä noita jo ainakin oli.

    Big Wheels 2013
    [​IMG]
     
  6. jukkan

    jukkan 3rd gear

    Ok. - ajattelin et ne oli itse tehdyt, tms.
    Kätevän kokoiset.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Missäs maassa on astrossa ollut orkkis kilpipaikka puskurissa ja ovessa on stanssattu chervolet teksti, mutta ei irtopaneelia, puskurikin oli hiukka erilainen kuin normaalisti
     

Kerro tästä muillekin!