Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. persus

    persus 3rd gear

    missäköhän vuosimallissa tuli can väylä valoihin??se varmaan sotkee paletin aika mukavasti!
     
  2. Juntunen

    Juntunen 1st gear

    Näinköhän 98 vuosmallissa vielä can väylää vielä on. Missä lie valon vaihdon hoitava rele kun se taitaa toimia väärinpäin tällä hetkellä.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saman konsernin -97 Jeepissä on valonvaihto hoidettu Body Control Modulessa, ei releitä...
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ei siinä DRL:iä ole? eli siis day running lights... mulla se ainakin sekoitti valot kun auton ostin.
    Syttyy käynnisteättessä pitkien lankaan himmeähköt valot, takavalot ei pala. Jos on lisävalot joissa herätä pitkiltä, niin laittaa nekin päälle.
    Mutta kun laittaa valot kunnolla päälle niin alkaa toimia normaalisti.

    Mä napsasisin liittimen irti niin toimii niinkuin itse haluasin.Liitin löytyy kuskin puolen etulokarin päältä, sulakerasiasta moottoriin päin. ainakin -95:ssa.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Can väylä taitaa olla vasta 3 koppasessa. Siinäkään mitään ongelmaa ole kun tietää mitä tekee. Jos haluaa että pitkät ja lyhyet palaa samaan aikaa niin tarvii vaan releyttää valot ja ohjata releitä alkuperäisillä johdoilla, lisäksi laittaa vastus(15-20w) tai lamppu alkuperäisen johdon väliin, muuten valoaivot luulee että lamppu on rikki eikä sytytä valoja ollenkaan. Lisäksi pitää olla pitkien ja lyhyiden releiden välissä johto jossa diodi jolla ohjataan sähkö lyhyille kun pitkät on kytketty, diodi estää virran kulkemisen toiseen suuntaan jottei pitkät pala kun vain lyhkäset valot on kytketty.
     
  6. Juntunen

    Juntunen 1st gear

    Ei ole, mut tuolleen himmeästi palaminen kuitenkin on lyhyet päällä ollessa pitkissä ja toisinpäin eli jonkunlainen valo palaa kokoajan pitkissä ja lyhyissä.
     
  7. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Meikä kannattaa tätä ratkasua. Yleismittarin kanssa tarkistaa mihin piuhaan tulee jännitteet ku on lyhyet, ja mihin ku on pitkät. Sitten kaikki valot releiden kautta, niin loppuu ongelmat :)
     
  8. smgt

    smgt 3rd gear

    mittarilla näkee samalla kätevästi mikä johto on + ja -
    ei tartte miettiä onko se miinusohjattua vai ei ja kokeilla jokaista johtoa vuorollaan ristiin rastiin
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tarttis olla kolme karvaa: lyhyet, pitkät ja maa. Kakkoskopassa sähkö tulee suoraan valonvaihtokytkimen kautta. Eli voisko olla nytten sama ongelma ku muillakin usein että se ohjauspylvään kytkin rikki..?

    Ja eikös sporttivaloja asennettaessa pidä snurrata peltiä umpion takaa pois jos omassa on vakioumpiot? Muuten kait bolt-on.
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    Joo tosta on reikää umpion takaa suurennettu.

    Voi olla että lamppujen kytkin on palanu jos vuorotellen jokkaista johtoo tökitään minne sattuu
     
  11. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Mää ihmettelin kans noita valojen toimintaa(enkä ymmärrä täysin vieläkään, muutaku, että epäilen noiden jonku aivojen kautta kulkevan) kun eka kerran xenoneita väsäilin eikä tahtonu toimia, aina tuntui pitkän ja lyhyen karvaan tulevan jonkulainen jännite. Laitoin sitte kaikki releiden kautta, alkuperäisistä johdoista vain herätteet ja sen jälkeen ei oo ollu ongelmia, pelaa kuten pitääkin. Mulla on kans projektoriumpiot nykyään ja lisävalot, lyhyilläki näkee kun laittaa ärhäkät xenonit sinne.
     
  12. veivikaula

    veivikaula 1st gear

    Mistähän kiikastaa vm-99 rami cumminssilla,kun laittaa kylmästä käymään niin vasta toisella starttauksella lähtee käymään? Wait to start valo ei pelaa jostain syystä ollenkaan? Nafta pumppu lähtee kans vasta toisella starttaus kerralla päälle. Ecu vaihdettu vuosi takaperin.

    Edit: antaa vikakoodit P0602,P1693,P0622
     
  13. Sami_H

    Sami_H 1st gear

    Yv laitettu
     
  14. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Vielä valoista, mahtaiskohan tommoset olla asialliset? Ihan ok näköiset ainakin, ja olis toi säätökin ulkopuolelta tehtävissä.

    edit: Ja ohjaukseen liittyen, alkaa olemaan nivelet vähän löysiä ja kun tuo vakio-ohjaus on muutenkin mitä on, niin mahtaiskohan tuollaisella halpis-setillä pärjätä muutaman vuoden?

    Sori tyhmät kysymykset, näitä tulee riittämään.. Ei viittis ostaa ihan sikaa säkissä jos ja kun täällä varmaan jollain kuitenkin on kokemusta.
     
  15. Juntunen

    Juntunen 1st gear

    Mulla on just tuommoset umpiot omassa ja tyytyväinen oon ollu, varsinki ku vertaa alkuperäisiin.
     
  16. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Kiva kuulla, istuuko hyvin paikalleen? Noissahan on toi pitkän poltin vielä kätevästi 9005-kantainen eli siihen saa sopimaan HIR-polttimon.
     
  17. Juntunen

    Juntunen 1st gear

    Aika nätisti ne istuu paikalleen, vähän istuvuudessa on sanomista ettei uppoa niin hyvin paikkaansa mitä alkuperäiset vaan umpionlasi jää vähän ulommas ympärillä oleviin pelteihin nähden.
     
  18. SuperR

    SuperR 2nd gear


    Eikös näihin vanhempiinkin saanut ympättyä ton T-mallin ohjauksen? Jos niin päivitä suoraan siihen.
     
  19. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Eikös nuo linkkaamani rojut ole nimen omaan se T-mallin ohjaus? :) Mietin vain, että tekeeköhän tommosilla tarvikeosilla mitään / kestääkö ne?
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mulla on tollane ollu n. vuoden, toistaiseksi ok. rasvata kandee niveliä muutenkin usein.
     

Kerro tästä muillekin!