Ajoneuvoryhmä MUU

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Rooroo1, 21.11.2015.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Mitä muuten tarkoittaa ajoneuvoryhmä MUU? Bongasin talvivolvon kuuluvan siihen, vaikka henkilöautona oon tota pitäny.

    Maatalouskone? :D
     
  2. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Se ei ole.
    Auto, mopo, moottoripyörä, traktori,maastoajoneuvo,perävaunu tai tarrakilpi :eek:
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Minunkin -74 Plymouth Fury on Trafin nykynäkemyksen mukaan kuuluvainen ajoneuvoryhmään MUU.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jaa, tarviiko noissa silloin maksaa käyttömaksua?
     
  5. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Ainakin laskut tulee aivan kuin henkilöautossa, vero painon mukaan tämän ikäisessä.
     
  6. Vetja

    Vetja 1st gear

    mulla onli entinen astro kans "muu" ja nykynen vaniki on. Sen oon huomannu että jos on "muu" ei pysty tekeen netissä vakuutuksia tai katsastus konttorilla pitää mennä esim IF toimipisteeseen ja ei pysty varaan netistä katsastus aikoja.... Verot sun muut tulee ihan normisti.
     
  7. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    En ole törmännyt vaikeuksiin katsastusaikaa varatessa sen kolmen vuoden aikana joka tuo on mulla ollut, tosin olen törkännyt henkilöauto-nappia varatessani aikaa. Vakuutuksenkin taisin ottaa konttorilla kun vein ostolapun.
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mikäs toi sun MUU :eek: oikein on? Näin niinku harrastajien selkokielellä :odroll: .
     
  9. meteor

    meteor Gearhead

    Kysyin tätä merkintää ja vanhemmat autot voi olla merkitty MUU, ja näitäkin on MUU/MUU niisä on esim. nosturi tai sitten vanha paloauto. Myös painolla oli joku yhteys tähän merkintään. Vanhat asuntoautot niissä lukee se muu, ne on henkilöautoja mut asuntoautoja eli "MUU/hlöauto"
    laite on luokiteltu johonkin ajoneuvoryhmään menee Hlöauto,PA,KA,LA jne. sitten ne vähän poikkee siitä sen ryhmän "standardeista" niin merkintä tulee esim.MUU/hlöauto
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyllä mun International paloauto (-69) oli paloauto/erikoisajoneuvo ennekun katsastin sen kuorma-autoksi. Toki näitä erillaisia merkintöjä on ollut iät ja ajat.
     
  11. M

    M Gearhead

    Mulla on GMC Muu/Erikoisajoneuvo. Ja siis matkailuautosta kyse. Mitään muutoskatsastusta edellyttävää muutosta ei parane tehdä, sillä silloin muuttuu myös ajoneuvoluokka. Auto ollut koko ajan kilvissä vuodesta -76 eli tuollaisena pysyy.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Jos siihen MUU ajoneuvoon tehdään joku muutoskatsastus niin samalla lähtee se MUU ajoneuvoryhmä pois ja sinne tulee autoa vastaava ryhmä, mitään haittaa siitä ei ole eikä mitkään maksutkaan siitä muutu. Niitä oli paljon joskus 90 luvun alussa.
     
  13. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Farmari 740 volvo, ei mitään kummallista sinänsä. Ja se mitä se MUU tarkoittaa on vähän selvityksen alla.
     

Kerro tästä muillekin!