Tiedonkeruu vermeitä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 18.10.2011.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Minkälaisia tiedonkeruu vermeitä porukoilla eli nyt saa suositella?Tarkoitus saada jatkossa tietoa autosta/tekniikasta vedoista jne.Eli sellaisia joita saa sitten tyhmänä katsella läppäristä ymmärtämättä mitään mutta ulkoisesti näyttä Proolta!!! :rotfl:
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mielenkiintoinen aihe jota mekin on alettu tiimissä miettiä kun jos tästä joskus yritetään jollain lailla suorituksissa eteenpäin niin joku (mielellään aika simppeli ja tietty edukas) tiedokeruusysteemi on meilläkin alkanu tuntua tarpeelliselle.
    Nyt ollaan tähän asti menty vaan perstuntuma kokemuksilla ja ruutuvihkosysteemillä :rotfl: johon joku on aina joskus kirjottanu ylös jotain autoon tehtyjä muutoksia ja kokeiluja, tosin ei sinne vihkoonkaan oo kyllä montaakaan merkintää edes muistettu tehdä :oops:
     
  3. mafo

    mafo 3rd gear

    http://rpmperf.com/

    ei ehkä paras mutta hyvä hinta /laatu suhde ja tyhmempikin osaa käyttää :rotfl:
     
  4. hjmracing

    hjmracing 1st gear

  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Silloin meil kans funtsittiin et mitä kaikkee tarvii kerää talteen, ja niit kohteit olis kyllä ollut varmaan kaikille maailman antureille. Mut pariin viimiseen vuoteen meil ei oo edes ollu siihen sopivaa konetta, et välil ku on pätkiny pahemmin ollaan haettu joku guru joka on koittanu niit tietoi katella. Tuloksetta. :rotfl:
     
  6. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Perinteiset racepakit tietty.
    Löytyy montaa sorttia.

    http://www.racepak.com/

    Itelle tulossa tollanen näyttö tiedonkeruulla.

    Hakusessa olisi vilä NTK:n metanooli lamda sovittimineen. Sellasesta järki hintasesta jos olisi jollain käryä, niin ollaan kovinkin kiinnostuneita.
     
  7. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Mikähän tuossa on näytteenottotaajuus? En saanut selville heidän sivuiltaan...
     
  8. Continental

    Continental Gearhead

    DL10 manuaalista

    For most sensors, 100 samples per second is more than enough. RPM channels, fuel pressure, oil pressure, acceleration, throttle position and flowmeters all present valid data at 100 samples per second. On some cars it may be necessary to sample shock travel sensors at 250 samples per second, but 100 is usually more than enough. Since higher sample rates use more memory, and take longer to download, the idea is to set the sample rates high enough to get all the data, but not so high as to unnecessarily reduces the total recording time available.

    ainakin 250Hz asti näköjään,ymmärsin että voi laittaa eri taajuuden joka kanavalle.Ei kyllä selvinnyt kuinka pitkän pätkän pystyy tallentaan.
     
  9. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Kiitos tiedoista! Tämä osaltaan selittää tuota huokeaa hintaa.
     
  10. kimmon

    kimmon 1st gear

    Racepak V300SD + UDX-näyttö + sensoreita niin paljon kuin lompakko kestää/tarve vaatii.

    Saa siivottua kabiinista samalla muut mitskut pois, tuohon näytölle kun saa liki kaiken tarvittavan.

    Ihan ilmainenhan se ei ole...
     
  11. Hate

    Hate 3rd gear

  12. -31

    -31 Gearhead

    Rikkalapio ja harja toimii kans. Nillä ku lakasoo lentäneet rojut, nii on hyvä kahtoo mitä tuli kerättyä talteen.
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Motecissa on erinomainen tiedonkeruu. Tsiikatkaa tuolta http://www.motec.com/home En viitsi kehua tota enempää, ettei kukaan loukkaannu. Niinkin täällä on usein käynyt :rotfl:

    Sanon kuitenkin, että 2011 aktiivisen PRO STOCKkia ajavan teamin Crew Chief sanoi mulle, että jos pitäisi hankkia uuteen PRO autoon joku tiedon keruu ja ellei valmista autossa kiinni ole, niin hän laittaisi tollasen Motecin. Niin hyvä se kuunlemma on. Mulla ei ole tietoa eikä tarina ei kerro, mikä systeemi heillä nykyään on... :rotfl:
     
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mikä tilanne on tänä päivänä? Autoon pitää rakentaa tiedonkeruu, ainakin moottorin/ kardaanin rpm, afr, taka-akselin liike jne. Millä valmistajalla olisi edullinen mutta toimiva paketti tarjolla vai pitääkö itse rakentaa vaikka Labjack pohjainen sydeemi?
     
  15. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere supo
    Tässä on kyseessä pitkälle siitä mitä itse haluat ja mikä sopii sinulle parhaiten.itse olen aika URPO noissa mutta
    Koska olen tottunut racepackiin niin olen oppinut mitä haen ja miltä haluan että käyrät näyttää.olen aika varma että
    Lähes kaikki mitä on markkinoilla niin antaa tietoa kyse on varmaan kuka osaa tulkata tietoa ja mitä sillä tiedolla tekee
    sen takia ehkä racepack on helppo koska se on aika yleisessä käytössä eli on olemassa enemmän ihmisiä jotka voi hiukan
    auttaa .suomessakin on tehty ihan toimivia laitteistoja mutta silloin yleensä suurin osa tiedoista on yhden ihmisen takana.
    race pack on aika yleinen ja siihen on helppo löytää varaosia . Pyydä parilta kavereilta kenellä on eri systemejä että avaa
    sulle pari vetoa mietit mitä tietoja tervitset ja haet ne sieltä sillä näet mikä niistä tuntuu parhaamalta.mutta P..SE
    On kyllä tarkka instrumentti yhdistettynä tiedonkeruun
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Meille tulee Late Niskavaaran kautta tiedunkeruu eli homma ratkennut!Valintaan vaikutti että saamme teknisen tuen varikolla ja samalla ehken hieman "tuen" Laten toimintaa!Eli tulee perussetti pakolämpöineen,paineet,rpm eli näemme miten pelasi/pelaa/alkaa sortumaan vermeet!
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    Latelle vinkiksi että kannattaa dokumentoida sinne nettisivuille tarkemmin mitä ja minkälainen kapistus tonnilla irtoaa. Ohjelmistosta ei ole mitään infoa/kuvia eikä oiken miten tietoa voidaan jälkikäsitellä tai tallentaa pysyvästi. Laitteen speksitkin on osin vajavaiset/tulkinnanavaraisia.

    Katselin kyllä tuota mutta em syistä en ainakaan näkemättä uskalla tonnia laittaa kiinni kun neljäsosalla (netin vajavaisten speksien perusteella) saan monipuolisemman teollisuustiedonkeruun suuremmalla kanavamäärällä ja nopeammalla raudalla. Ohjelmistopuolikin monipuolinen. Mutta jos Laten ohjelmisto tukee muuten paremmin äkkilähtöhommia niin vaaka voisi kääntyä...
     
  18. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Kiitos palautteesta! Laitoin Catiskalle yv:n.
     

Kerro tästä muillekin!