Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tarve olisi pääasiassa peltihommiin ja joskus pitäis vahvempaakin hitsata,jotain 4-6mm,mikä on hyvä valovirta tai ´voimavirta? 16a voimavirta on.ja en osta ns halpis konetta
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Minulla on Walliuksen voimavirta hitsauskone (vm-2001 tai 2002)....Ja sillä on tehty monenmonet mätähommat pois 8) ...On ollut todellakin hyvä hankinta!!!....Tosin nykyäänhän on monia vaihtoehtoja hitsauskoneissakin...Itse en ostaisi missään tapauksessa valovirtakonetta :odroll:
     
  3. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Entä jos ei ole voimavirtaa...?
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    jotku kehuu kempin pikkukonetta ja micatronicin vastaavaa ?
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Jokaiseen taloon saa ympättyä voimavirran :-? ...ei se voimavirta mikään ylitsepääsemättömyys ole :wink: ....Toki jossain kerrostalossa se voi olla haasteellisempi,mutta eihän kerrostalojen talleissa saa muutenkaan tehdä mitään :wc:
     
  6. ventora

    ventora 2nd gear

  7. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    eihän kerrostalojen talleissa saa muutenkaan tehdä mitään :wc: Ei niin..eikä ole taloa saati tallia mutta joskus vielä on niin ajattelin hommata Kemppi triggerin. Sen kummemmin ole kokemusta...
     
  8. moppet

    moppet 3rd gear

    Tossa oli alkuperäsellä kysyjällä se tärkein pointti... en osta halpis konetta. Reynoldsille..... pikkasen on aika menny eteenpäin tosta vuodesta 2001 tai 2002. Tänä päivänä ehdoton peltikone Kemppi tai Esab 200 valovirta invertterikone. Kummastakaan ei huonoja kokemuksia. Kemppi pikkasen kalliimpi, vielä täysin suomalainen, Esabinhan omistaa nykyään jenkit muistaakseni tuo kone tehdään jugoslaviassa, ei silti minkäänlaisia takuu tai muita robleemia. Ok molemmillahan on myös halvempi invertteri miggi, mutta hinta ero pieni ja jos nälkä kasvaa syödessä nuo 200 myös hyviä alu ja rosteri koneita. Wallius on vanhin suomalainen hitsaus koneen valmistaja, ja ok vanhaan muuntaja tekniikkaan perustuen tekevät ymmärtääkseni vieläkin koneita itse Muurlassa, mutta invertterikoneet, ainakin tigithän ja puikkoinvertterit ovat ranskalaisia gyssin valmistamia jotka muurlassa maalataan sinisiksi ja saavat wameta merkin kylkeensä. Migatronichan on vanha hyvä tanskalainen hitsaus koneen valmistaja, mutta ainakin osassa suomea tällä hetkellä vähän tuuliajolla, virallinen maahantuoja ja edustaja lienee ikh ?? En tiedä selkenikö asia alkuperäiselle kysyjälle, koitin tuoda esiin perusteita miksi Kemppi tai Esab ?? Ja kaikki asia virheet saa paremmin asioista tietävät korjata.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    hyvä vastaus moppet,taitaa olla Kemppi
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Saat Esko multa lainaan kokkeeks Kempin MinarcMic 200sta
    sillä ossaa hitsata vaikkei ossais hitsatakkaan :eek:
    ku ei oo mulla talliakaan nyt ni en ite tartte ens talvena :mad:
     
  11. JS63

    JS63 3rd gear

    Ite juuri hommasin harrastehommiin Kemppi Minarcmig 200 amp valovirtakoneen. Edellinen oli 150 amp valovirta Telwini vm.98. On himppasen eroa noiden kahden välillä!
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itte olen huomannut sen että valovirtakoneella hitsaa ihan siinä missä voimavirrallakin jos pellit on uusia ja täysin puhtaita. Kun taas on joku autohitsaushomma missä pellit on vanhoja ja likasia paikotellen niin ainakin mulla on ollut ongelmia valovirtakoneen kanssa. Voimavirtakone "antaa anteeksi" paljon enemmän esittöissä mitä valovirta

    Minä nyt olen muutenkin melko huono hitsari migillä että suurin syy on varmaan käyttäjässä.
     
  13. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Ja on noissa koneissa erojakin. Ei oikein voi verrata vaikkapa Kempin Miggeriä Minarcmigiin.. Ihan eri planeetoilta ovat. Miggerikin on ihan hyvä peltihommiin, mutta minarcmig paljon paree. Ainakin mun mielestä. Ja mielipiteitä on niin monta kuin on hitsaria..
     
  14. qaw

    qaw 2nd gear

    Telwinillä on nykyään myös invertterikoneita, noin puoleen hintaan Kempistä / Esabista. Esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/789694/T ... skone-150A

    Tuolla itse aloittelin menneenä kesänä ekaa kertaa elämässäni hitsailuja ja autojen helmoja onnistui paikkaamaan ihan ydintäytelangallakin. Ja menee paksumpikin lattarauta, mökkilaiturin rungon & mönkijän lumilevyn rungon muokkaukset hoitui myös. Ja on muuten näppärä kuskata mukana.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu se mein kone on minarc mig ja voimavirtakone kempact
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    JANI...Minäpä haen sen koneen joku päivä ni saa kokeilla.
     
  17. ventora

    ventora 2nd gear

    tarjolla olisi ims 190 gold esittely kone jos joku kaipaa hieman edullisempaa invertteri "miggiä". ims on gys konsernia,noissahan on euroliitin ja hieman muutenkin monipuolisempi jos vertaa esim ovh kilpailevaan esabbiin.
     
  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mitä maksaa ims
     
  19. cdi

    cdi Double Gearhead

    Ei tuollaisia halpiksia kannata ostaa kun samaan hintaan on saatavissa käytettyjä ammattikoneita.

    Pieni haku esim. http://www.konkurssihuutokauppa.fi/?f[0]=field_address%253Alocality%3APIEKS%C3%A4M%C3%A4KI

    PS. no eipä tuo toimi suoraan mutta valitse sieltä pieksämäki.
     
  20. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Mulla ESABin erinomainen voimavirtakone mutta eipä ole tullut enää millään muulla tehtyä kuin Kempin Minarcmig:llä, aivan loistava peli. Vaikka onkin valovirta niin en todellakaan vaihtaisi ns. ammattikoneeseen joka tuo ESABbikin on. Tietty sitten oikein paksulla tavaralle Esabbi parempi.
     

Kerro tästä muillekin!