Plymouth Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RikaRika, 25.4.2010.

  1. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^joo, nykyisellään tuossa mun Dusterissa on jo A833 ja sen olen jo hyväksi havainnut aikaisemmissa kieseissä. Mutta hyvä tietää, että ei tarvitse haikailla orggis 3 speed manuaalin perään. Onko noita 3 speed manuaaleja kuitenkin eri versioita, kun jossain pumaskassa oli mainittu, että kaikki eteenpäin menevät vaihteet on synkronoitu?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    On niitä eri versioita, toi kasin perässä ollut kolmelovinen on ihan eri kun kutosen. Mul on ollu tollanen 3 lovinen 340:n perässä, mut sihteeri oli jonku Camaron orkkiksesta muokattu. Voi olla osaks sen takia et vaihdot muodostu aika "rauhallisiks". eikä noist kyl muutenkaan mitään siihen aikaan tajunnu, mut siis tota ei voinut ylenpalttisesta sujuvuudesta syyttää verrattuna noihin 833:lla varustettuihin vhekeisiin joit oon koittanu.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ja jos kiirettä pitää 1-2 vaihdossa, niin voi olla tienvarsiremontti edessä. Rattikarahkan vivusto niin mielellään tipahtaa siinä välissä...
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos "kasilootassa" on synkronoitu ykkönen. Ja kyl noi rattikepitkin aika hyvin toimii jos ovat kuosissa, tuppaa vaan koht viiskymppisenä olee jo vähän kulumaa helposti joillakin yksilöillä... yks henk koht perversio ois isolohko rattimanuaalilla.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei se mun dötsi ollut ku joku 15v vanha noita temppuja tehdessään. Pidin ominaisuutena.
     
  6. K_Sa

    K_Sa Gearhead


    Lainataampa topiccia, mulle voi tarjota 4-lovista manuaalia joka passais -68 a-bodyyn kutosen jatkoksi(Valiant).

    Onko kukaan selvittäny mitkä muut nykyaikaiset lootat passais -67 vuosimallista eteenpäin?
     
  7. grantorino

    grantorino Gearhead

    Joo, samoin mun plymouthi oli 12 vuotta vanha tehdessään temppujaan, rattikarahkan vivuston sai käsin nostettua ylös pudottuaan, jolloin ykkönen oli jäänyt päälle.
    Sittemmin muutin vaihdekepin lattialle hurstin shifteri sarjalla, tämä paransi ja nopeutti vaihtamista, mutta edelleen kakkoselta ykköselle vaihtamisen kanssa piti olla tarkkana.
     
  8. 69

    69 Gearhead

    A833 nopein loota mitä mää oon ajanu, oikein nautin ku saa survoo sisään isompaa pykälää.
     
  9. tyly

    tyly Gearhead

    Skannailin vähän vanhoja kuvia, ja tässä kuva mun entisestä Dusterista noin 20 vuotta sitten. Meni Kouvolaan joskus -96, missäköhän nykyään.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^hyvä nostalgia-kuva! Ilmeisesti '70 Duster, mutta mikä motti ja loota?
     
  11. moppe509

    moppe509 1st gear

    Mikäh ton coronetin kohtalo on ollu/ mikä sen rek tunnus oli? Meil oli joku dusteri purettuun kouvolas hallis kai 10 vuottan ja toi dusterin kilpi kuulostaa jotenki tutult
     
  12. tyly

    tyly Gearhead

    Coronet lähti Huittisista Tampereelle joskus -90 luvun lopulla,273 ja automaatti, rekkari oli NNO-63

    Duster meni vaihdossa automyynti Mankille -96, vaihdossa tuli tipun keltainen -68 Firebird.
    http://tyly.kuvat.fi/kuvat/Pontiac+Firebird+-68+326/

    pölyttäjä oli mulla -90-96 haettiin se myöhään syksyllä Vaasasta, ja oli 360-727

    Tää musta on tullu Huittisiin joskus -91 Turuusta ja on edelleen samalla kaverilla kurssikeskuksen vihreenä, ja kireellä pikkulohkolla.

    [​IMG]

    Tää on kuvattu joskus Alastaron parkkipaikalla. Hyvin toi rotken keula sopii pölyyttäjään
    [​IMG]
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kultaista ei sun tarvitse enää harkita. Next generation -edustaja osti sen kommunistien Kemiin.
     
  14. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Hyvä hyvä! Tänne sitten raporttia minkälainen auto sieltä paljastuu. Itse lopetin siinä vaiheessa kyselyn, kun myyjän mukaan autossa ei ollut esim. maalipinnan kuplimisia mitä kuvista näki ja takanurkan naarmuista ei myöskään meinannut millään saada kuvaa. Voi toki olla jotain kommunikaatio ongelmiakin, mutta kun tossa ei specsit ollut muutenkaan ihan omaan makuun kohdallaan, niin totesin että parempi jättää tämä väliin. Taitaa näissäkin kyllä hinnat mennä sitä tahtia ylöspäin, että halpahan se olis ollut.
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Niin, noin 4 tonni autossa saattaa olla sanomista ;)
     
  16. Lowry

    Lowry 2nd gear


    Laskin että +9k€ se olis tullut maksamaan kotipihassa, mutta en tiedä menikö pahasti pieleen.

    Mutta hinta ei ollut se pointti, vaan se että nyt jäi sellainen fiilis, että vikoja yritetään peitellä, niin mitä sellaista jää kertomatta mitä ei kuvista näe. Laittoa on varmasti tuplasti kalliimmissakin. Toivottavasti tää oli kuitenkin turhaa jännitystä ja auto on kunnossa ja mikä tärkeintä uudelle omistajalle mieleinen. Jos kyseessä olis ollut 340?/4-speed ilman vinyyliä melkein minkä tahansa muun värisenä, niin sitten tilanne olis ollut toinen. Eikä nyt tarvii itsestäänselvyytenä mainita, että sitten hintakin olis ollut toinen. :)
     
  17. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^kyllä on upea! Oliko konepellin scoopit alusta asti? Mikä laatikko?
     
  18. buick71

    buick71 2nd gear

    Tämähän on se dusteri mikä kiepsahti metsään Lieksassa 90luvulla :mad:
     
  19. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Minkäslaisia saranasysteemejä olette viritelleet Dusteriin kuitupellin kanssa? Orggis-saranoilla vai sokkatyyppisellä kiinnityksillä? Mites meuhkaaminen konehuoneessa toimii, jos sokkasysteemillä joka nurkasta... pitääkö nostaa koko pelti aina pois?

    Kuitupelti scoopilla on alkanut kiinnostaa ja sixpack-scoppilla voisi tulla sopia Coronet Super Bee 69 1/2 A12 lift-off hood tyyppinen viritys. Siinä olen nähnyt jatkopalat, jolla koko pelti nousee ylös vai toimiiko noi pumpuilla?
     
  20. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Varmaan helpoin kun hommaa sellasen kuitupeiton johon saa orkkissaranat kii, tarvii vaan sitten "low tension" jouset kevyempi peitto kun on vrt. peltinen?
     

Kerro tästä muillekin!