Ph.U.Strengbergin Ford -36 PU.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Hebster52, 5.11.2015.

  1. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Tämmöinen tuli pelastettua aikanaan..
    Auto olu alunperin Ph.U.Strengbergin tehtaan omistuksessa uutena.
    Minun isoisä hankki sen 50-luvun lopussa tarkoituksena purkaa ja myydä romuttamoon kuten muut 30-luvun autot ja kuormaautot joita se oli purkanu ja myyny.
    Auto on tullu Suomeen ns. Cowl-on-chassis muodossa ja hytti rakennettu Suomessa koripajassa.

    Ainut kuva autosta ennen purkua.
    [​IMG]

    Auton onneks isoisä ei ehtiny myydä purettua autoa vaan se jäi tontille kun ukko kupsahti ennen aikoja..

    Harmiks oli vaan se että se tuli purettua aika raa'asti kirveellä. Lokarit poikki astinlaudoista jne.

    Vuonna -70 mun eno sai faijalta luvan ottaa jämät haltuunsa aikomuksella kunnostaa se. Auto ei kumminkaan muuttunu sen aikanan juurikaan ollenkaan. Jotain uutta osaa se oli alussa siihen hankkinu...

    Tässä kuva -70:ltä kun faija ja eno oli kasannu osat rungon päälle...

    [​IMG]

    Hytti oli harmiks menny huonoks kun se oli seissy 20v pihalla. Hytin puuosat oli maatunu lähes kokonaan.

    Minä ostin koko osakasan enolta 2000-luvun alussa kun se alkoi myymään omat romppeet pois. Yks -39 Ford Pickup meni toiselle harrastajalle mutta tän se tarjos ekaks mulle sillä faijahan ei ollu antanu veljellen vielä rekisteriotetta autoon.. :)

    Nyt minä meinasin pikku hiljaa alkaa rakentaa tästä vielä toimivan pelin... Aluks peltihommia... :)Sisälokarinkorjausta...

    [​IMG]
    [​IMG]

    Aikataulua tälle en ole suunnitellu kun on pari muuta projektia mitä pitää ekaks saada liikenteeseen mutta näitä peltihommia saan välillä tehtyä muiden töiden seassa.. :)
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  3. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Just samanlainen hytti mun pikupissa. :) Kenen tuo on?
    Tuossa näyttäs olevan tuuma tai kaks matalempi katto vaan.. ;)
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    En tiedä omistajan nimeä, varmaan joku pääkaupunkiseudun rodiharrastajista tuntee, tapahtumissa näkyy usein.
     
  5. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    öööhhh.. mikä on tuo Ph. tuossa alussa??
     
  6. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Philip Ulrich Strengberg jonka johdon aikana Tupakkatehtaan nimi muuttui Ph.U.Strengberg&Co.

    Pickupin lavanlaidoissa oli tämmöinen logo
    [​IMG]

    Jotkut varmaan muistaa Strengbergin nuuskaa jossa samainen logo myös näkyny kannessa..? :)

    [​IMG]
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mää tunnen tyypin, on sellai vanha harmaa parta, mut arvaappa vaan tuleeko nyt nimi mieleen... En tiedä kirjotteleeko oodeella. Oisko parivuotta sitten silpoi tolpista ylimääräset tuumat pois.
     
  8. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    No, eilen nyt tuli nää kotiin jotka löytyi tän palstan kautta joten palsta välitysmediana toimii.. :D

    [​IMG]
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Seuraavassa Kasissa juttua tuosta samanhyttisestä, Jussi Eskelinen on näköjään omistajan nimi.
     
  10. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Kiitos vinkistä. Pitääpä pitää silmät auki ja hakea lehti kun se ilmestyy.
     
  11. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Harkinnassa sovittaa tämä hytti vanhan hytin tilalle.. Elikkä cowli tuosta veke ja hitsaa kiinni orggis cowliin… Samalla "vahingossa" leikata pikkasen kattoa alemmas…

    [​IMG]
     
    63S88 tykkää tästä.
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ...ruostevaurioiden korjausta korjauspaloja käyttäen...
     

Kerro tästä muillekin!