Ford FE+T10 kytkin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja MH, 18.12.2015.

  1. MH

    MH 3rd gear

    Onko itämaan viisaita tietäjiä paikalla? Kyseessä -64 Galaxie jossa alkuperäinen? T-10 vaihteisto ja sen edessä -390 moottori vuodelta 66?
    No kysymys kuitenkin on kytkimestä ja sen sopivuudesta kytkinkoppaan.
    Jos haluan laittaa kyseiseen kombinaatioon uudemman(-65 up) startin, vauhtipyörän ja kytkinsetin, niin tuleeko ongelmia?
    Nyt ihmetyttää edellisen asentajan rälläköinnit paineasetelmaan.
    Eikö uudemmat kytkinosat mahdu vanhempaan koppaan, vai mistä 64/65 erot
    johtuvat (muuta kuin starttikehän hampaiden lukumäärästä)

    Jos haluaa aftermarket kytkimen+vauhtipyörän, niin onko tuohon orkkis -64 heittobendix systeemiin tähtilevy vaihtoehtoa??
     
  2. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    64 ja vanhemmissa kopassa on tila heitto-bendixille, siihen käy suoraan uudemmman mallinen startti ilman heitto-bendixiä, jos vaan vauhtipyörää/hammaskehää ei ole pidelty. rälläköinnit voi johtua vääränläisen startin sovittamisesta /yrityksestä, oon nähny jotain ihme spacereitä ym virityksiä..onko tää se sininen XL? siinä on/oli nostetettu konetta ylöspäin jotta ohjaustehostin mahtuisi rauta-headerssien kanssa..niiden kanssa pitäisi olla 427n vivuston poikittaisakseli ja kytkinkäpälä..
     
  3. MH

    MH 3rd gear

    No juu perskele tuntomerkit täsmää, mut ei pitäis tuohon asetelmaan kyllä noi asiat vaikuttaa?
    Miten olis yv:nä puh:nro. jos sulla muuta tietoa asiasta?
     
  4. frozen

    frozen Gearhead

    Kyseinen auto on ollut omistuksessani ja kytkinasetelman on vaihtanut minua edellinen omistaja, länsirannikolla vaikuttava mp alan liike.
    Kytkimen rälläköinti on johtunut siitä,että on uudempi kytkin joka tarkoitettu Toploader laatikkoon.Tässä combossa paineasetelma ottaa kiinni pieneen uloke pattiin joka on T-10 laatikossa.He olivat myös rempanneet laatikon(hehheh)samoin metodein,joten jouduin uusimaan sen.
    Kytkin jäi tuolloin laittamatta uusiksi.
    Ohjaustehostin on minun siihen laittama,mutta korokepalat kumityynyjen alla on jenkkilässä laitettu öljypohjan takia,se ottaa etupalkkiin muuten kiinni.
     
  5. MH

    MH 3rd gear

    Mielenkiintoista, onkos ghettomies kuvannut sen youtube videon, mikä löytyy tästä autosta? Milodonin öljypohjan takia ajattelin itsekin tuota konetta nostetun. Z-baria on myös jouduttu muokkaamaan em. pakosarjojen vuoksi?
    Mut toi kytkinhomma edelleen mietityttää? Orkkis 64 ja alle on ainoa vaihtoehto mikä sopii koppaan, niinkuin epäilinkin?
    Mikäs mp alan liike mahtaa olla kyseessä?
     
  6. MH

    MH 3rd gear

    Laitoin yyveetä coolcarshg ja frozen:ille, mutta ette ilmeisesti usein kirjaudu tänne, tai ei tuu sähköpostiin tietoa viesteistä?
     
  7. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    en tiedä autosta ja sen historiasta mitään sen tarkempaa, olen vain silmäillyt joskus sen konehuonetta...paine-asetelmia ym. on kyllä nurkissa jos mallia haluat katsoa..
     
  8. MH

    MH 3rd gear

    Kiitos frozen:ille soitosta, ja coolcarshg:lle myös vastauksesta.
     

Kerro tästä muillekin!