Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Janne76

    Janne76 3rd gear

    http://www.bulletproofdiesel.com/SCT_X4 ... -tuner.htm
     
  2. lehtinen

    lehtinen 1st gear

    Juurikin tuota kyseista konetta tässä katellukkin.. Kuinka kestää kurvailla noilla tehonlisäyksillä onko kokemusta..
     
  3. Janne76

    Janne76 3rd gear

  4. Crea

    Crea 1st gear

  5. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Siirtopumpun paineet mitattu 4,6baaria boksin liittimet käyty uudestaan läpi ja kiinni oli. icp anturin piuha otettu irti ja ei vaikutusta.boksi pyytää icpn 11000kpa ja paine nousee yli 12000kpa eli riittävästi.Mikään vika koodi ei viittaa tohon käynnistymiseen.Hehkut ja johto sarja on uudet ja kun ollut kaapeleiden nokassa niin huomattu että hehkut ottaa ainaskin hyvin virtaa niin nekin toimii.Yhteen keskusteluun törmätty missä ois ollu nokkaakseli sökönä.
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Hyvää Joulua kaikkille!
    No voihan ... :mad: .. nyt tuntuu jotaakin olevanas viel hukas. Jokseekin PCM ei välitä startikomento FICM-alle. Tuntuu että se ei saa tieto mootorin pyörimisest. Eli kampuran asentotunnisti? Ei näy vältämät vikakoodina eikä palavana mootorivalona. Sita startinsignaalin kulku ei pysty valitetavast sillä Forscanila tarkastel. Näky jokunen kampuran ja nokkaakselin pyörimistunnistimien synkronisaatio, mut se ei oo ihan sama asia. Sen pystyy kattoma Autoenginyitlla ta voortin diilerin konella. Mut pystyt kattele FICM logic powerin, eli sulakeella suojattu logikaan puolen jänniten olemassaolon. pitais ol eneman kun 10V ja on sidottu akun varaus tai lataustilaan eli normaalist 12V tai mootorin käydessä n13,5V. See pitais löytyä virtaa päällä ja myös startin aikana. Jos puuttu sit sillä on eri sulakke ja ohjausrelee siinnä kuskin puolel sisälokasuojas, sellainen irrotetaval kannella suojatu kotelo https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... KUec32qT6P
     
  7. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Pajalle auto lähtee huomenna hakemaan vähän valhoitoa..:)
     
  8. lehtinen

    lehtinen 1st gear

    No nyt se puski vikakoodin p2263 osaako joku heti kertoo mikä on.. Huomenna täytyy tutkia vähä lisää
     
  9. Janne76

    Janne76 3rd gear

    P2263 MAP Turbo/supercharger system performance MAP does not achieve the minimum pressure
    Ahtopainehäiriö, omassa autossani tuli joskus kovalla pakkasella, joten tuurilla ei oo "vika" :)
    Kannattaa tarkastaa myös ahtoputkien kumiset käyrät, ne saattaa vuotaa painetta jos ovat öljyiset.
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ju sama mielta, ite ei niitä vikakoodeja koko aja kyttä. Välil käyn läpi kun muistan. Jos ei ajamisen tai starttin vaikuta, anna menna. Pakkane voi kehita sellaisia. Joku pistoke ei saa kunnol kontakti ja siinna see. Lämpiessä todennäköisest ei oo enä sitä häiriö.
     
  11. Caideman

    Caideman 1st gear

    Helpoiten käden saa tuonne koloon ihan alakautta, sieltä kuskinpuolelta kaavelia myöden. Ei tarvi irrottaa paisaria, eikä boxia. Hyvin ylettyy ottamaan johtoa irti ja laittamaan paikoilleen.
     
  12. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    kiitoksia vinkistä auto lähti jo pajalle kun ei vikaa kotikonstein löydetty..
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Nuuh ooks tuloksia, mista vika löytyi, jos on löytyny. Omas autos oli kans hiljatain sellaine kummiteleva starttionkelma, sanotan 10 kerrast 7 kerta starttas jotenkiin vaikeast ja kolme kerta ei. Tuli siis eri koneiden kans ihmetelty sähköjen kulku. Kun ilmoiti apumiehen puolisen sylinteririvin 3 sylinterin tasapainon olevanas pieles ja virtalukon onkelman ja kampuran asentontunnistimen olevanas rikki ja GEM modulin häiriö, liian korkea akkujännite.... :eek: :eek: :eek: :wc: Mut sit jossakiin vaihees väläyti U vikakoodi. Autoenginyiti esiteli, että kierrokset luettan kampuran asentotunnistimelt. Mutta starttikäsky FICM lle menee graafisesti hukka johonkiin häiriötekijan. Alustavast tuli mielen 7.3 sest tuttu suutimile menevat johtosarjat, kun 6 litraseskiin voi ne hankautu rikki vaik imusarjan kiinikepultien teravien päihin. Jos on asenettu esimerkiks huolimatomast takaisin paikoille vaik mootorinremontiin yhteytessä. Saa helpost selville tarkastaes visuaalisest, tai heilutaes johdonnippuja, kun mootori käy, jos tulee häiriö sit tarkastama asia. Mut kuiteenkin asia syynati eteenpäin, avuksi oli puhelimen pääs viella vuosia jenkeissä voortin mekaanikona työskenelly kaveri. Kun sähkökaavaket tutkia, sit starttimootori on kans sidottu PCM n kaut järjestelman, jopa alkuperäinen radio anta käskyn PCM lle. Voi kokeil vaik sellaist kun auto on hakenu kylmästarttin jälkeen ns korkeamman tyhjäkäynnin lämmitaekseen mootorin ja vaihdeston. Sitä seuraa siina vaihessa viellä turbiinin lukkiutuminen, mika auta vaihdeston lämmitykses. Koitaaka paina vaik radion käynystysnappula ja mootori heitta heti tyhjäkäynnille. Diagnoosin ajaksi pitais sulkeekin ilmastoinnit ja radion. Syyni viitas vahvasti joteenkiin häiriöitä kehitaavan starttimootorin. Ulkosena tunnuksena alkustartti menee kuitenkiin hienost ja sit joteenkin kun alkais purista, kierrokset laskee voimakaast eli jää vetäämä sillä jou-jou tyylillä ja veti FICM logic puolen virrat alle 10V. Uusi startti USANETista tilaukseen ja vaihtoon..... Ja rupees startat. Täna aamulla ulkona -24, lohkarin ajastimen asennus oli menny pielen :poff: Noh kaksi kerta hehkutus ja laakista käynti ja hienost koko sylinterilauma heti asjalla :eek: Startti sit pitais vetaa heti silla lupsaakaast, see on terve merkki. Heh tuli taas pitkää epämääräinen selitys [​IMG]
     
  14. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    ei oo vielä kuulunu mitään viasta..
     
  15. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    onkos kellään tullu vastaan et ois voinu jako hypätä foordin f350?
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Eritäin epätodennäköist, mut tietty mahdollist. Testeri ehkkä esitele sit kampuran ja jakopään pyörimisanturien synkronointin häiriö tai sen puutumisen. Mootori saata rupee yskii tai nappa startaessa ikään kuun välil kii. Mut ilmeisest siin tapaukses on männat ja ventiilit tulnu tutuksi toisillimme ja ... Ooks see FICM lokikaan puolen jännite olemassa. Näkyy myös sille testerillä, minka annoin sulle. Vähintaan 10V startaessa.
     
  17. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Kaikki arvot näyttää et auton pitäis käydä kun niitä on myös pajalla tutkittu.
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...näkyks mita vikakoodejä?
     
  19. tattoo84

    tattoo84 1st gear

    Ei näkynyt meidän ohjelmalla eikä pajalla jotain nelivedon juttuja herjas mut ei mitään mikä viittais tohon ettei lähe käyntiin..
     
  20. Crea

    Crea 1st gear

    Mulla ois tuo VCM2 jota ainakin jenkit käyttää ja merkkihuolto. Onko tuollasella kapulalla katottu? Mitäs testereitä ootte hommannu/käyttäny näissä?
     

Kerro tästä muillekin!