Ford 302+aod värinä ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 65_comet, 19.1.2016.

  1. 65_comet

    65_comet 3rd gear

    Elikkäs kyseinen tekniikka paketti "värisee" kierroksilla P,N ja ajaessa D:llä. Kun OD:n nappaa pesään niin värinä katoaa... Moottorin dampperi vaihdettu ja flexplate tarkastettu (molemmat 50oz vm.81 kone), kardaanin ristikot vaihdettu ja kulmat katsottu. Vaihdelaatikon hännän laakeri ja yoke vaihdettu uuteen. Laatikon paineet on myös katsottu (35psi). Vaihtaa ja pelaa muuten oikein nätisti. 80 vauhdista kun nappaa OD:n päälle niin koneen kierrokset tippuu sen 1000rpm ja värinä lakkaa, kardaanihan pyörii edelleen samaa vauhtia ja vaikka nopeutta kasvattaa OD:lla niin värinää ei ilmene. Tympeintähän tässä on se että auto värisee kokoajan kaupunki ajossa ja cruisailusta ei oikein pääse nauttimaan. Onkos kellään tullut vastaavaa vastaan?

    -ari
     
  2. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Moottorin kiinnikekumit ehjät?
     
  3. 65_comet

    65_comet 3rd gear

    Juu on ehjät ja lootan kannatin kans...

    -ari
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ropelli? Mikäli semmonen vielä vespumpun päässä hyörii.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Vois hyvinkin olla joku apulaite, mulla hajos kerran laturi niin että värinä tuntui koko autossa...
     
  6. starsky

    starsky 1st gear

    Onko koneen historia tiedossa miten tarkkaan?

    Onko värinät olleet koko ajan vaiko ilmaantuneet?

    Onko kampura varmasti 50 oz balanssoitu vaiko mahdollisesti 28 oz?

    Jos värisee paikoillaankin pyöritettäessä, niin hihna irti ja hetken aikaa voi pyörittää ilman vesipumppua ja laturia -> eliminoi nuo yhtälöstä pois.
     
  7. 65_comet

    65_comet 3rd gear

    Värinät on ollut kokoajan, sähköflektit laitettu ja ilman hihnaakin on käytetty. Ei vaikutusta. Tekniikka on edellisen omistajan laittama, vm.81 LTD:stä lähtöisin (myyjän puheiden mukaan). Käy nätisti tyhjäkäyntiä eikä savuttele kun polkasee. Kampuraa en ole tarkastanut, mutta ihmetyttää tuo että maantiellä OD päällä ei ravista ja kyyti on tasasta... Kai se täytyy sitten räjäyttää tuo laatikko jossain vaiheessa...

    -ari
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Haiskahtaa turbiinos ongelmalta. Loikkari ottaa vetonsa suoraan kampuralta ja muut vaihteet turbaanin turbiinipyörältä.
     
    Wanaja73 tykkää tästä.
  9. M.K.

    M.K. Gearhead

    Turbiinia mäki ehdottaisin. Yhessä AOD:ssä oli just sama homma.
     
  10. 65_comet

    65_comet 3rd gear

    Tuo olis tieten "helpompi" homma kokeilla ennen kuin levittää koko laatikon... Kiitoksia vinkeistä...

    -ari
     
  11. 65_comet

    65_comet 3rd gear

    Tuossa katselin turbiineja niin kumpikos nyt on oikea, lukollinen vai lukoton turbiini? (kumpaakin näytti olevan myynnissä.)Entäs mikä on vakio turbaanin stall speed? (en oikein löytänyt netistä selvää vastausta.) tekniikka paketti on vakio 302+AOD vm.81 LTD:stä lähtöisin...
    ja onkos suosituksia mistä saisi edullisimmin? :)

    -ari
     
  12. 65_comet

    65_comet 3rd gear

    Vastataanpas tähän jos joku muukin painii saman asian kanssa, eli turbiinihan se oli syypää. Turbiiniksi tuli B&M Tork Master 2000, tästä nyt on monta mielipidettä mutta eiköhän tuo mene väsyneen 302 perässä cruisailu käytössä. Vaihdoin myös samalla uuden flexplaten, vanha oli jo umpiruosteessa ja muutama hammaskehän hitsi murtunut (en alkanut hitsaamaan, kun uusi oli sen verran edullinen). Vaihdoin myös AOD:n öljypumppuun tiivisteet ja uuden laakerin turbiinin kaulaa varten. Nyt pelaa... :)

    -ari
     

Kerro tästä muillekin!