Korissa reikiä, haittaako?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja El C, 17.1.2016.

  1. El C

    El C 3rd gear

    Otin työn alle tuon tallissa uinuneen vanhan (-54) Chevyn, joka on tarkoitus pitää kuosiltaan mahdollisimman paljon "barn find" kunnossaan, siis melko rujona. Maalit on miten sattuu, ruostekin on paikkansa ottanut.

    Kysymys kuuluukin; Kuinka pahat saa ulkopellit / pohjapellit olla, että saa katsastettua? Lattiassa on reikiä, takapyörän aukot on melko rivot jne, mutta mun puolesta ne saa ollakin. Mitä sanoo katsuri?

    Tekniikka laitetaan kuntoon tietty, sen kanssa ei pitäis olla huolia.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joskus meni rungollinen reikälattia läpi. Yks ei mennytkään ja katsuri vaan nauro että einyt lattiassa reikiä saa olla vaikka runko oliskin.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eiköhän ne lattiamädät olis hyvä hoitaa, vaikka olis miten rujo rottakuosi.
     
  4. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Toi pintapellimätä saattaa olla katsastusmieskohtaista. Joku voi pistää korjaamaan noi mädät reunakaaret ja joku toinen taas ei, vedoten esim. jalankulkijoiden turvallisuuteen. Kyllähän noita "raatoja" silti jatkuvasti tapahtumis näkyy :)
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oma kokemus lauluautosta on, että ruosteessa saa pyöränkaaret olla, mutta ei puhki. Katsuri ei niitä ruostekohtia myöskään niistä kaarista tökkinyt puhki.
     
  6. El C

    El C 3rd gear

    Kaaret ja pyöränaukot on kyllä aika pahasti pitsillä, lattia ei oo niin paha. Kai ne sitten vaan on paikattava. Harmi vaan sikäli, että halu ois pitää pinta kauttaaltaan "vanhana". No, kaikkee ei voi saada.
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Teräviä reunoja ei saa olla juuri tuon turvallisuuden takia. Jos joku jää auton alle tai juoksee sun autoa päin niin kuulemma voi repiä ihmisen tai eläinen. Eikös se jotenkin tuollain ole.
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No vedä pyöränkaaren reunat katsastuksen ajaksi vaikka kitillä "siisteiksi",ja sitten leiman jälkeen rapsit ne kitit pois....jonka jälkeen on sitten taasen ne pitsipyöränaukot esillä :wink: ....Eihän ne tarvitse olla,kuin sen katsastuksen ajan (alle tunti) ehyet :p
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tai sit fiksaat kaarien reiät peittoon ja jätät ruostumaan.
    Ei se auton ulkonäköä muuta kuin omistajan silmissä.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tälle kannatusta. Hitsaa peltiä ja jättää maalaamatta, ne on hetkessä ruosteessa ,mut korjattu ja kunnossa

    Kyl se itteekin ketuttaa kun repii siistit housut siihen lokasuojan kaaren ruostepärseeseen
     
  11. stana

    stana 3rd gear

    Kaveri korjas maasturista joskus etulokasuojat ja kaaret leimalle tuolla. - http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/T ... 000017580/ Vetää tuota ja leiman jälkeen pois, jos on tarkoitus reikäisenä leimata. Mutta voisko ne korjata kunnolla ja jättää viimeistelemättä, äkkiä ne ruskettuu.. :rotfl:
     
  12. cellu

    cellu Gearhead

    paikkaa ne reijät ja pensselillä vetää ruostesuoja maalin päälle, mun mielestä sopis tyyliin
     
  13. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mulla ei ollu Impalassa kaaret mädät, mutta oli lokasuojissa kummallakin puolella reiät. Olin naputtanu edellisen omistajan kitit pois ja vetäsin jeesusteipit suojaksi, kun en heti jaksanut korjata. Katsastin jopa auton näin, eikä tullut mitään sanomista :poff:
     
  14. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Jeesusteipillä oon joskus "korjannut" helmoja ja lokareita rungollisesta autosta ja hyvin on kelvannut.
     
  15. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Rungollinen tai ei, sillä ei ole merkitystä. Vaurion laajuus määrittelee millainen päätös tulee, ja usein korjaus vaaditaan myös terävien reunojen vuoksi, jotka tietyissä tilanteissa saattaa aiheuttaa vaaraa kevyelle liikenteelle. Monet väittelyt ja ihmettelyt vältettäisiin sillä, että ihmiset vaivautuisivat lukemaan katsastuksen arvosteluperusteet ennen kuin alkavat niitä kritisoimaan, ja niihin katsastuspäätösten pitäisi lähtökohtaisesti perustua.
    Siinä korissahan ne rungollisenkin auton turvavyöt, istuimet, akselistot (rungon välityksellä) ym. ovat kiinni, joten täytyyhän sen korinkin olla kunnossa.
     
  16. 42olds

    42olds 2nd gear

    [​IMG]
    Toisella puolella samanlainen, mutta hiukan isommalta alalta. Sanooko insinööri "EI!", vai kelpaako tuommoisenaan?
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Riippuu konttorista. Ei pitäis kelvata.
     
  18. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Laita paikka sisä puolelle ja terävät reunat vaan hiot alas.

    Saa jäädä sit tollaseksi
     
  19. Anza

    Anza Gearhead

    Mulla on käyttiksen pelleissä ilkivaltaa. Naarmuja ja ilmeisesti kirveellä tökittyjä reikiä. Laitoin niiden päälle luodinreikäteipit, ettei tuu vedet sisälle. ..no ku ei ollu kirveenreikäteippejä tarjolla...
    Ei oo katsastuksessa huomauteltu. Konepeitossakin on valmiiks naarmutettu - homo.

    hienot kromikaaret kävis pyöränaukkoihin ja isot esson teipit kylkiin leiman ajaks. Mutta omasta mielestä rottaluuk on hienompi kun ei oo ihan repaleiset pellit. Hitsatut maalaamattomat paikat näyttää hyville tekijämiehen jäljiltä.
    Jos on ihan reikänen niin näyttää metsälöytölookilta ja siis selvä vivahde-ero rotta hommaan.
     
    Muokattu: 19.2.2017
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Itse asiassa jollain tehty reikä. Ulkoa sisään päin ei kuulemma haittaa katsastuta.
    En tiedä päteekö joka konttorilla. Kaverilla oli aikoinaan corolla mihinkä viitasaarella heittivät kirveellä. Sitä ei tarttenut korjata.
    Ja kaverilla nissani minkä ajo kiven päälle mikä reki reijän pohjaan. Sitä ei tarttenu paikata. Ennen ku ruoste söis isommaksi.
     

Kerro tästä muillekin!