Chevy pickup 4,3tbi paukkuu putkessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rampe92, 10.2.2016.

  1. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Elikkäs jos jollain ois ideoita mikä tos pickupis on vika kun tekee seuraavaa.
    Toimii normi ajossa ihan hyvin mutta kun esim 80 vauhdista pistää kaasun pohjaan niin alkaa paukkumaan putkes eikä käy kunnolla.
    Vaihdettu jaka, puola, tulpanjohdot ja tulpat. Sytkääkin säädetty ja katsottu että pyöriä näyttää 1pyttyyn kun ykkönen on yläkuolo kohdassa. Kun est piuha on irti niin säädetty ennakko nollaan ja sen jälkeen nollattu vikakoodit, mutta silti tekee tuota ihan sama oikeestaan mihin sen jakajan kääntää niin tekee täydellä kaasulla paukkumista. Tosin jos paikoillaan antaa kierroksia tarpeeksi nii antaa vikakoodin 43 eli: The ECM did not detect a knock signal during near wide open throttle operation with coolant temperature above 194° F or the knock signal was present for 5 seconds or more during normal engine operation. Mutta tuokin poistuu heti kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Ajattelin jos jollain ois hyviä idiksiä mistä lähteä vikaa etsimään
     
  2. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Onko vetolevyssä hampaat tallessa?
    paljon ajettu?
    Viitaa nokkaketjun.

    Omassa paukkui, ja piereksi vähän väliä. Säädin sytkää, ei vaikuttanut.
    Sitten rikkoi vetolevystä hampaan. Jonka seurauksena heitti sytkän väärään asentoon ja lukitti nokan, jonka seurauksena, jos yriti startata. Niin rupes purkamaan starttia. Eli aukes pultit.
    Mun kohdalla on kone remontti menossa.

    Suosittelen tarkistamaan nokka ketjut.
     
  3. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Ajettu noin 250tkm ja toimi hyvin ennen kuin oli jäänyt seisomaan jakajan hajottua
     
  4. evo88

    evo88 1st gear

    Kaverilla teki 5,7 TBI vani alkutalvesta vähän samoja oireita, sääteli ja vaihtoi osia ja lopuksi selvisi "liian" yksinkertainen vika, polttoainesuodatin tukkeessa.
     
  5. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jaahas tänään taas hieman tutkittu ja käyty läpi et kaikki on niin kuin kuuluukin mutta ei vaan toiminut. No sit päätin kokeilla säätää ennakon korvakuulolla hyväksi ilman est piuhaa jonka jätinkin irti ja kävin koe ajolla. No nyt ilman sähköstä ennakon säätöä auto toimi erittäin hyvin. Eli vika vois olla tulla sähkösäädön puolella
     
  6. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

Kerro tästä muillekin!