Sbc nokan overlap ja päästöt(hc 1000ppm)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja z 28 jari, 11.2.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Siinä nokkakortissa LSA on ilmoitettu lobe seb-nimellä eli 110 astetta.

    Wallacen laskureilla on kätevä laskea kaikkea, mutta jos sattuu tilanne ettei laskuria ole käytössä niin Lunatin kortin arvoista overlapin laskeminen onnistuu näin:
    Vähennät perusasteista .050" asteet ja lisäät erotuksen .050" arvoilla ilmoitettuun overlap-asteisiin. Kun imu- ja pakonokat on erilaiset niin lisäät imupuolen erotuksesta puolet ja pakosesta puolet niin tulee vähän tarkempi tulos.

    Compin nokkatiedoistahan overlappi näkyy suoraan kun ynnää intake open ja exhaust close asteet yhteen.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuollasessa tilanteessa se pienemmät .050" asteet omaava on rauhallisempi nokka ja siis päästötkin pitäis periaattessa olla hieman pienemmät.
    Kun nokassa on hidas alkuramppi on ne venttiilitkin overlapissa vähemmän auki ja kyllä se käynnissä tuntuu.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ai siis tuon lunatin nenun tapauksessa 268-227=41/2=20,5 276-233=43/2=21,5
    20,5+21,5+2,5+7,5=52
     
  5. fenix

    fenix 3rd gear

    Ensimmäisellä sivulla oli kommentteja overlapin määrästä ja vastauksia onko vai eikö ole toivoa saada päästöistä läpi.
    Oletan että päästöt on mitattu bensalla, kun re85 ei mainittu kommentin yhteydessä.
    Kun liikutaan päästöjen rajamailla, niin toivoisin tarkennusta kommentointiin, sekä oliko mittauksen yhteydessä katalysaattori kiinni.
    Aihe koskee myös itseäni sillä maanantaina on tarkoitus tilata compin 280xfi nokka 58 overlapilla 350cid mosaan, jossa 100hc raja.
    Haasteeseen olen valmistautunut ja tavoitteena ylittää rima ecun softaa muuttamalla 100% re85:lle.
     
  6. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Mulla oli lt1:ssä toi xfi280 nokka ja E85:lla sen sai menemään vähäpäästöisen rajoista läpi. Hc oli muistaakseniin 80 kieppeillä. Jos olis sytkää vielä jaksanut hieroa, niin olisi voinut saada vielä paremmat arvot.
     

Kerro tästä muillekin!