Led polttimot ballastilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Karpov, 11.8.2015.

  1. jusssi

    jusssi Gearhead

    Onko noista led-H7 :sta kokemusta että tuleeko polttimon vikailmoitusta CAN väyläsissä? Tekis mieli mersuun laittaa, mutta sitte v!tuttaa, jos antaa herjan.
     
  2. makaro

    makaro 1st gear

    Noihin on saatavana suoraan yhteensopivia vastuspakettia joilla voi poistaa vikailmotuksia
     
  3. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Jeeppiin pitäis tänään laittaa xenonien tilalle tollaset cobran ledit, koitan muistaa ottaa kuvat Xenon vs. hehkulanka, xenon vs. led ja hehkulanka vs. led
     
  4. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Vertailukuvista tuli hiukan kehnoja kun toi ovi on turhan kiiltävä.

    Ja tietty unohdin ottaa xenon vs. led kuvan, mutta hehkulamppuun vertaavat kuvat tuli otettua.

    Hehku vs Xenon (4300K, 55w setti)
    [​IMG]

    LED vs. hehku
    [​IMG]

    Tolta näyttää ledit pihalla
    [​IMG]

    Kuvio jätti xenoneihin nähden hiukan toivomisen varaa, mutta aattelin auton noilla kyllä katsastaa.

    Yhden kotimatkan kokemuksella; paremmat ku xenonit
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paremmat kun xenonit kyllä rupee jo kiinnostamaan. Toki silti hintaerohan on julma.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla vanissa ledit. Itse asiassa toiset jo kokeilussa.

    Semmonen ongelma on. Keskelle ei tule kovin valoisaa.

    Molemmille puolille näyttää hyvin kyllä puihin :)

    Ekat oli cobrat toisia en muista. Toisilla vähä parani. Kokeiltii toisilla umpioillakin.

    Valo teho on kyllä hyvä.

    Osaako kukaan tähän neuvoa antaa
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös se johu jo vähän ledin mallista? Oletan että sullakin se led sellanen että ns lattana varsi minkä molemmin puolin ledi. Eli ei päässä tms. Siks varmaan keskelle ei niin hyvin anna valoa kuin xenon tai halogeeni jossa lasinen kuori.

    Paljonko Pekalla watteja ledeissä?
     
  8. qaw

    qaw 2nd gear

    Eihän halogeenikaan anna valoa keskelle.

    [​IMG]


    Jos muuten saan pyytää, niin voisiko kokemuksiaan tähän ketjuun kirjoittavat mainita aina tarkalleen mistä LED-polttimosta on kyse. Noissa on niin älytöntä vaihtelua ja yhden merkinkin alla voi olla kymmenen täysin eri tekniikalla toimivaa polttimoa.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]

    Niin tätä tarkotin vähän harhaan johti taas puheet sorry. Kuitenkin tolla iso vaikutus. Voihan sitä yrittää korjata vaikka pistämällä lamppua taaemmas.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla ne ensimmäisenä oli saman laiset mitkä tossa aikasemmin oli kuvissa. Nuo cobrat.

    Mä katon mitkä nää toiset on kuhan käyn tallissa. Valo teho on kyllä hyvä.
     
  11. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Noi mitkä on mulla nyt Jeepissä on 30w cobrat, startax tuotenumero 1608-8329LED, eli 9006 / HB4 vastaava, passaa myös 9006X/HB4A polttimon tilalle, ainakin mun tapauksessa.
    [​IMG]
    Noista aiemmin testatuista H4 ledeistä poiketen näissä ei ole säätöä, mutta nämä ei myöskään heilu kannassaan.

    Niin ja ovat siis pelkät lähivalot.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aihetta sivuten, puuiloon tullut lisävaloja ja tankoja (led) e-hyväksynnällä.

    59e pari 25wattiset, mielestäni ihan ok hintalaatusuhde. Johtonippu ja rele mukana.

    Tuo 69€ hintanen tanko kiinnostais eli jos joku ostaa niin tänne infoa. 47w tehoa siinä ja e hyväksyntä myös.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    onkos tuoretta infoa esim. h7 muutos ledeiksi.
    ei taida vaan yleensä mahtua valokotelon takasuojakansi paikoilleen noissa..
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Xenonia kehiin.
     

Kerro tästä muillekin!