49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. El C

    El C 3rd gear

    Vois, mutta mä tarkoitin sitä joka on ton ison mutterin alla.
    Pääsylinteri on kylläkin erilainen -50 ja -54 malleissa, että en sitten tiedä...
     
  2. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Oisko kellään -50 chevyyn etujarrusylintereiden kuppikumeja jääny? Koko on 1-5/16" eli 33,3375mm
     
  3. El C

    El C 3rd gear

    Mulla on jokunen -54 mallin kumi, sekä etupään että takapään. Koon tarkistan kun tallille asti pääsen. Löytyyhän toi tieto tietty vaikka Rock-Autostakin.
    Näyttäis koko muuttuvan just tossa välissä, siis -50 on eri kuin -51 ->.
    Takapään kumi on kyllä aika lähellä, venyy kyllä ton verran jos vaan tapin reikä ei oo liian iso.
     
  4. Lassi

    Lassi Gearhead

    Oliko rockauto vai Ecklers, missä oli joku 6dollaria koko jarrusylinterin korjaussarja.

    Perustuu hataraan muistiin, kun katselin itselle uusia sylintereitä. Mutta näytti tulevan us-partsilta samaan hintaan. Kantsis sieltäkin kysyä.

    Pääsin syksyllä vähän huonosti alottelemaan tallikautta, mutta tähän mennessä on laatikko vaihdettu ja tehty sen vaatimat muutokset. Runkoa vähän muutettu takaa ja joku muutama neliö tuoretta peltiä vaihdettu. Eli ajelen ruttusella autolla seuraavankin kesän..
     
  5. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Juu saan kyllä tilattua ja partista ei löytynyt. Sais vaan nopeemmin jos jollain ois jääny varastoon ja tarkoitan siis jarrusylinterin sisällä olevaa painekumia, joka kuppimallinen.
     
  6. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Konekorjaamo marjakankaalla näytti olevan varastossa ja tilasin sieltä
     
  7. El C

    El C 3rd gear

    Vanha juttu mutta onkos kukaan kokeillut noita Amazonin etujousia -54 malliin?
    Etupään rakennehan on hieman erilainen kuin -51:ssä?
    Varaosaluettelot toki sanoo että etuiskarit ois samat, että sikäli kaiketi toimii.

    Itse itselleni vastaten. :oops:

    Amazonin ja Chevyn iskari on sama!
    Sama varaosanumero ja kaikki.

    Voe, voe.
     
  8. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Oisko jollain jäänyt kutosen öljynsuodatin purkkia ylimääräiseks?
    [​IMG]
     
  9. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Osaako joku heittää paljon olis leveys suurinpiirtein renkaan ulkoreunasta toiseen? Orkkis kumeilla ja akseleilla.
     
  10. El C

    El C 3rd gear

    Vanteet ei oo kiinni mutta rummusta rumpuun ulkomitta aika tarkka 151cm. 1954 malli. Voin varmistaa kirjasta.
     
  11. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  12. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Kiitoksia. -54:sta onkin kyse.
     
  13. El C

    El C 3rd gear

    Hyvä, Eyetech hoisi homman ennenkuin ehdin tarkistaa.
    Mistä opuksesta toi sivu on? Mulla on shop manual mutta se on monien seikkojen suhteen aika leväperäinen, mm. räjäytyskuvia ei oo juuri ollenkaan.
    Mikä olis hyvä kirja näitten kanssa puuhaaville?
     
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead


    Mulla taitaa olla yhden mallin purkki, vähän huono cromipinta...
     
  15. El C

    El C 3rd gear

    Viitsiskös joku ottaa mulle mitan -54 mallin takapyörän aukosta? Siis mitta oven takareunasta (alareunasta) kaareen, pyöränaukon pituus ja kaaren takaosasta puskuriaukon reunaan. Mulla on molemmat niin hapoilla, ettei siellä ole mitään mistä sais mitattua.

    ------------

    Ei sitte, meni jo.
     
    Muokattu: 6.3.2016
  16. FiftyOne

    FiftyOne 1st gear

    Onkos kellekkään jäänyt 51 4d Chevyyn sopivia helmalistoja ylimääräisiksi? Omani sain kyllä kiiltämään ja oiottua mutta joku on joskus laittanut peltiruuveilla auton kylkeen nämä kiinni. Hakusessa siis hyväkuntoiset helmalistat, riittää oikeastaan kunhan olisivat suorat ja reiättömät, orkkis kiinnikkeet plussaa. Myös takaloksujen fender shieldeistä sekä kattoverhoilun osista olen kiinnostunut.

    Tarjoa YV / nolla neljä neljä 555 1917
     
  17. Lassi

    Lassi Gearhead

    Missä kohin näissä muuttuu etujarrusylinterien halkaisia, 53?. Ostin aikaa sitten trade partsilta sylinterit tuohon viiskymppiseen ja olen aina olettanut että 52asti on etujarrut samanlaisia. Nyt kun olisin laittanut jarrut kuntoon, niin kappas kun sylinterit onkin pienemmät ja niistä puuttuu ne peltikäikäleet mitkä pitää kehinnän paikoillee.

    Että semmoset olis nyt jouten prkl. Ja jos tästä kyliltä löytyy käypäsiä sylintereitä niin saa kertoa, vaikka vähän ajettujakin..

    Edit: ecklers sanoo että 51-54 on samat etusylinterit, että semmoset löytyy Tampereelta kauppaa vähän edullisemmin.
     
    Muokattu: 30.3.2016
  18. El C

    El C 3rd gear

    Oliskos kellään ylimääräisenä -54 mallin etulokarien listoja?
    Mulla puolestaan on ylimääräisiä muita listoja, voitas vaikka vaihtokauppaa tehdä. Ostan kyllä rahallakin...
    Ovipahvitkin saattais kiinnostaa ja muutakin voi tarjota, jotain puuttuu kuitenkin.
     
  19. Lassi

    Lassi Gearhead

    Minulla taitaa tuo jarruhomma mennä silleen, että putsaan taas sylinterit ja vaihdan uudet kuan Marjakankaalta niitä saa joskus toukokuussa. Kukaan muu ei pysty edes toimitusaikaa sanomaan..
     
  20. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Niin minäkin tein ja hyvät tuli. Taakse kumit löyty uspartsista ja eteen tosiaan marjakankaalta.
     

Kerro tästä muillekin!