ACS 2016

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 12.2.2016.

  1. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

    Todellinen "huutokauppa", kolme korkeita huutoa, yhtään ei "hyväksytty".
    Aika turha homma, hinta alkaa jostain, huudetaan pitkään, pohjahintaa ei ilmoiteta, ja huuto hylätään.

    Jos pohjahinta ilmoitettaisiin alussa, "huutokauppa" olisi ohi puolessa tunnissa, koska suurimmasta osasta ei tulisi yhtään huutoa salista.
     
  2. eekoo

    eekoo Gearhead

    "veturi" lipuilla pääsi 20€ hlö / sivu, sillä sai vähä kuluja pois , meidän pitää ostaa ruoka kotonakin , sitä en lisää kuluihin. Halpa päivä 2 aik+3 lasta.
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mitä kattelin huutokauppahintoja, niin aika hyvin oli mielestäni autoille löytynyt hinnat. Ne, ketkä eivät ylittäneet minimirajaa, niin mielestäni omistajien olisi syytä tarkistaa aivoituksiaan tai pitää romunsa itse eikä edes tuoda niitä huutokauppaan. Hintoja voi koittaa vedätellä ja haarukoida tsättiautossa. No ehkä nitrodragsteria lukuunottamatta.
    Ziljoonia valmistetusta tuuttihondasta 8500€ eikä riitä?? 70-luvun MR-japseja saa 2-3k€. Oliko toi joku evilin tai artsin vanha?
    Ja vieläkö joku GasMonkeyn jakson nähtyään uskaltaa ostaa "silver spur"in...
     
  4. Ranee

    Ranee Gearhead

    Kyllä vaikuttaa äkkiseltään huutokauppa enemmänkin huutonäyttelyltä.

    Hyviä kuvia olette laittaneet katseltavaksi, kiitos niistä. Itse en ollut tälläkään kertaa paikalla. Tänä vuonna vakaa aikomus kuitenkin Tampereella käydä.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sama homma meillä. Ja tapana tietty syöttää koko Pääsiäinen ja sen kaikki ateriat ulkona koko perheelle.
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Me pojan kanssa syödää sisällä, mutta ollaan muuten aivan ulkona.

    Se on vähän noiden kulujen kanssa niin tai näin. Jos haluaa harrastaa ja kulkea niin jättää sen tarkan laskemisen sitten hautaan. Itse ainakin otan yleensä 1.5. 4autoa liikenteeseen kahden käyttöauton lisäksi ja kulut hyppää kattoon, eikä siinä ole vielä laskettu sitä että niillä on mukava puskea kesän mittaan yhteensä jotain 5numeroisia kilometrimääriä. Joten kuluja riittää, mutta toinen vaihtoehto on pitää niitä tallissa tai pihalla , mutta tärinät tulee juuri siitä päästelemisestä.

    Toisaalta jos muuten elämän kulurakenne on kunnossa ja jos ei juo eikä polta rahojaan (eikä haaskaa naisiin ainakaan liikaa tai koko ajan) niin kyllä ne rahat vaan riittää.

    Jos taas ois akka samassa taloudessa, olisi helppoa kun vois maksattaa puolet talo ja talouskuluista hänellä, mutta siitä pitäs saada paljon rahaa kun menettää ihmisoikeudet,...

    A
     
    Valvojamuokkaus: 30.3.2016
  7. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ elämä on täynnä kompromisseja....
     
  8. Jamboolio

    Jamboolio Gearhead

    Show oli ohi, ja sitten niitä autoja rullasi ulos, vähän niin kuin näin

     
  9. E-150

    E-150 1st gear

    Kato sämpylä mitä ne tuutin osat maksaa pelkät alkuperäiset putket maksaa 4500€ siitä lähdetään terv. Myös miljoonia harrikoita rakentanut
     
  10. enzo

    enzo Gearhead

    Aivan varmaan on näyttelytoimikunnalla arkistoivaa raporttia ja kehitysehdotusta laittaa talteen tuleville vuosille. Montaa uutta juttua kaiketi kokeiltiin ja useimmat toimivat kun se kuuluisa junan vessa ja osassa piisaa viilaamista.

    Unohtui kysyä suurilta päälliköiltä että paljonko ACS oli neliömetrejä. Tuntui että 10000m2 tai jotain. Sata metriä kanttiinsa vehkeitä. Ei mitään mahkua käydä edes auttavasti läpi koko näyttelyä ja päälavan perusesityksiä yhtenä päivänä.

    Kaippas se on aina siitä kiinni että mistä kukakin tykkää omassa erotiikkakuplassansa, mutta olihan tuolla muutama aivan pöpihieno prätkä, auto ja muu keksintö taikka idea joka sektorilla.

    Mieleen jäi jäsenkerho-osastot, taiteilijat, Volkkariporukan pattipääpakut, Caddyklubi ja orkka, AKK:n ja SML:n eri departmenttien kirjo ja vaikka mitä. Kilpurit oli oikeasti aikas kärkipäätä, olipa ratatykki tai varttimaileri.
    -Ittee on maahan chopatut flakemaalatut feikit ja Georgebarrisvehkeet lakanneet heiluttamasta jo reilusti 30v takaperin. Toimiva kampe on jotenkin se mielenkiintoisempi. Ja kehitystarinat jostain latolöydöstä näyttelyvoittajaksi on todella pop.

    Makeata myös ammattimaisten pajojen ilmestyminen mukaan. Liittyy tuohon taiteilija-asiaankin, pitää olla osaamista. Taitoa ja sitten se taiteellinen silmä taikka tulee sekundaa vaikka oisi kuinka hyvä hitsari..

    Meillä oli hyvät aitiopaikat seurata ihmisiä ja helposti 25000 naamaa oli iloisia ja kehonkieli kertoi hyvästä fiiliksestä päivästä toiseen. Näytteilleasettajillakin oli hyvä meininki vaikka oli liki 5pv puserrusta.
    -Kivaa oli, ehti seurustella ja senverran kaliaakin juua ettei elämältä ihan perusaatos karannut, vaikka ristuksen muistojuhlia pidettiinkin hartaana.

    Minusta oli tosi hyvä että oli isot hallit levällään eikä tarvinnut juosta tukkoisaa Galleriakäytävää poikkiliikenteessä lukuunottamatta isoa esiintymislavaa katsomaan itselle tärkeitä juttuja kun ne olivat siinä isoissa halleissa.
    -Ei haittaisi vaikka olisi kolmaskin mörköhalli aakeeta laakeeta ja saataisi kunnolla kaikki harrastajakerhot samaan saliin kertomaan raudoistansa olivatpa sitten hot taikka cool taikka vallan cold.

    Lieneekö autohifi itsenäisenä asiana menossa unholaan kun ei oikein sellaista jatkuvaa jumpunjumppua ollut? Se vähä minkä kalujansa esittelivät oli kyllä sijoitettu niin hienoihin autoihinkin ettei tarvinnut paatuneenkaan allekirjoittaneen murjottaa.
    -Tosin kun pitää itselle etsiä omaan käyttikseen poppikoneita, niin ei oikein osunut alan kauppiasta silmiin jos ei korviinkaan sattunut.
    -Ei minua haittaisi vaikka hifihommiin ja muuhun poikkitaiteelliseen olisi vielä lisääkin tilaa, mutta olisi hassua jos ne olisivat jossain erillishallissa jossa ei sitten kaikki kävisikään katsomassa. Kyllä kaikki näytteilleasettajat ansaitsevat osansa ihmiskatseista myipäs sitten stereoita, stetsonia taikka keilapalloja. Kunhan vaan jollainlailla liippaa ajoneuvoilukulttuuria. Kukin on sitten mitäkin mieltä että kaipaako lakua, kahvia ja donitsia ajeluunsa.

    Että sellasta. Kivaa oli siis. Ei jäänyt kalvamaan kun ajanpuute syvällisempään tutustumiseen vehkeisiin ja ohjelmatarjontaan ja autostereottomuus. Kilpurin FIA-turvavöihin löytyi apua, romantiikankaipuuseen ei ensinkään, naamaraja ehkä..
     
    jaketin tykkää tästä.
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Huutokaupasta: Suomessa vaan japsipyörät tuppaa maksamaan neljäsosan siitä mitä ison maailman pyyntihinnat. (huom myymättömien pyörien..) ja useimmiten osina saisikin enemmän kuin kokonaisena. Ja suurta osaa osista ei edes saa mistään rahallakaan, jos on harvinaisempi merkki kuin Honda. Ei se tee pyörästä silti kallista, ainakaan Suomessa.
    Pointti oli kuten aiemminkin että onko järkeä huutokaupata Suomessa antamatta ostajille tietoa hintavarauksista, reservenä ne hinnat mitä isossa maailmassa vastaavista pyydetään.
    Suuressa maailmassa ottavat sentään riskejäkin, kun lähtevät huutokauppaamaan.

    Tällä hetkellä kallein nettimoton 69-73 japsi 8200€. Luonnollisesti täydellisesti entisöity museorekisteröity.

    Ja ite näyttelystä sain tutuilta ei-hc-harrastajilta palautetta, että olivat pettyneitä eritoten esillepanoon. Huonokuntoisia autoja ilman mitään rekvisiittaa tms.
     
  12. Rolssi62

    Rolssi62 1st gear

    Ennen mekin saimme FHRA:lta "somistusrahaa", nyt ei tullut. Tämä vaikutti osaltaan meidän osastoon.
     
  13. enzo

    enzo Gearhead

    Kyä näi o. Jos tarttee harrastuksesta rahhaa, niin on firman paikka. Meillä ruukaa mennä vaan kaikki rahulit. FHRA:lla ei ole saumoja maksaa palkkioita muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Kaikki raha tarvitaan että voi touhuta ja jeesailla sitten alueellisesti erilaisissa touhuissa jäsenkerhoja ja jäseniä.
    -Tosin tarjolla oli aiemmasta poiketen myös edukkaita somistusdiilejä somistuskouluista, me saatiin myös sellaisesta apuja, FHRA:lta pöllimme lainaan parit peitelevyt ja muuta. Kilut ja kalut omaan hommaan shoppailtiin omalla rahalla. Meistä se oli tyylikästä. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä edustamaan ilman säällistä koristelua, semminkin kun ei itse olla perin komeita. Se on puoli ruokaa että keitto näyttää hyvältä.
     
  14. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Oliks palkittuja jossain listattu?
     
  15. enzo

    enzo Gearhead

  16. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

  17. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    ”ENSI VUONNA ME PANOSTAMME 40-VUOTISJUHLANÄYTTELYYN”

    On kyllä syytäkin, että kannattaa juhlanäyttelynä mainostaa... Jos pääkalifinkin maininnat näyttelyn kohokohdista jutussa ovat feikkiprinssinfolioteipattu Mersu, joulukonsertti ja Neumannin vierailu. Kyllähän American car shown kuuluisi olla tasoltaan maamme ykkösnäyttely mutta alkaa jo kolmospaikkakin olemaan kiikunkaakun.
     
    MudMax tykkää tästä.
  18. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Jaa, oli se sitten oikeasti Neumann, eikä vaan joku sen näköinen häiskä, jonka puolisko bongasi siinä yhdellä osastolla älppäreitä tutkiskelemassa.
    :)
     
  19. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    Taitaapi seuraavat pääsiäiskekkerit olla ruotsinmaalla!
     
  20. latelate

    latelate 1st gear

    Tässäpä listaa II siitä huutokaupasta numerot : Korkein tarjous Hyväksytty/ Hylätty
    36.Buick Centurion Covertible v. 73 9200 Hyväksytty
    37.Jeep Grand Cherokee v.2007 Hemi 11250 Hylätty
    38.Volvo Amazon 122 S vm. 1966 FIA passi 5750 Hylätty
    39.Ford Fairline 2 dht v.57 8350 Hylätty
    40.Porche 914 vm. 71 museorek. 10200 Hylätty
    41.Chervolet C10 Cheyenne vm 81 4900 Hylätty
    42.Cadillac cuope de ville vm.68 8200 Hylätty
    43.Harley Davidson standard vm. 98 6550 Hylätty
    44.Nahs Metropolitan covertible vm. 58 9500 Hylätty
    45.Harley Davidson Sporters 1200 4800 Hylätty
    46.Ford Granada Ghia vm. 74 museorek.6550 Hylätty
    47.Porche 356 Speester replica v. 75 20000 Hylätty
    48.Cadillac Eldoradovm. 75 9300 hyväksytty
    49.Peterbilt 359 Covential vm.81 museorek. 20000 Hylätty
    50.Mika Salon Street Ford Rod -32 38000 Hylätty
    51.El Camino 69 350 vortec 15800 Hyväksytty
    52.Chervolet Del Ray Two-ten 2d sedan v. 57 27000 Hylätty
    53.Buick 4d sedan special v. 56 museorek 24000 Hylätty
    54.harley Davidson XLH sportster 883 vm 2003 8000Hylätty
    55.Pontiac Trans AM LT1 VM.95 8200 Hylätty
    56.Honda VTX 1300 vm. 2004 5250 hylätty
    57.Ford 3 window vm. 32 44000 Hylätty
    58.Plymouth Road Runner v.70 museorek.23000 hyväksytty
    59.Ferrari Testarossa v.88 68tkm 70000 hylätty
    60.Cadillac 4d sedan de ville vm. 56 museorek. 10500 mailia 30000 hylätty
    61.Ford Rachero custom v. 58 10000 hylätty
    62.Pontiac Trans GTA 89 KITT replica 26000 hylätty
    63.Saab 2 D convertible avo 900 v.94 5100 Hyväksytty

    Päällimäisenä jäi kyllä mieleen tuo hylättyjen tarjousten määrä ja se että huutokauppaa kannattaisi kyllä lyhyntää radikaalisti. Tuskaa teki teki katsoa tuo yli 3 tuntia ja tuskin olisi kärsivällisyys riittänyt paikan päällä sitä seuraamaan.

    Pikaisella laskennalla 11 autoa meni kaupaksi 63:stä.
     
    viikinki75 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!