Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Crea

    Crea 1st gear

  2. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Itse itselleni vastaten :)
    Löytyi virtäsyöppö. Auton ollessa sammutettuna, tunnin virrankatkaisuviiveen jälkeenkin "lepotilassa" virtaa kuluu 140 milliampeeria, kun suositus olis jotain 30 milliampeerin paikkeilla. Otin SCT X4:sen irti OBD2 pistokkeesta, ja heti putos kulutus tohon 30 milliin!
    Mulla on ollu toi X4 jatkuvasti kiinni, kun se menee automaattisesti "nukkumaan" auto sammutettaessa, tosin virrankulutus ei loppunutkaan nukkuessa. Käytän tota tuneria lisämittarina, joten nyt pitäs keksii jonkunlainen katkaisin tohon väliin ettei tarvii päivittäin nyppii pistoketta irti.
     
  3. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Itse ajattelin tilata tämän: http://www.rockauto.com/en/parts/moog,SSD131,steering+damper,7412

    Tuo lienee riittävä, koska itsellä vakioalusta ja ei sinne taida tuplaohjausiskari mahtuakaan. Ainakaan kovin montaa settiä ei ole tullut vastaan, joissa ei lukisi, että vaatii vähintään 2 tuuman korotuksen.
     
  4. Crea

    Crea 1st gear

  5. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Teitkö Pimeroolis itte jännitteen noston FICM boxiin tai tekikö joku sähkäri, vai ostitko valmiin boxin?
    Oma auto tuntunu alusta asti reagoivan vähä heikosti kaasuun, ja vetoja on vasta ku on lappu lattiassa..
    Nykyään kylmänä sekoilee ja rykii niin maan pirusti. Meinasin että tuosta hommasta vois aloittaa "korjaamisen"
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä mä ite sen tein. Alustavasti pita tosiaan korja se, jos on joitakin vikoja ja jos halua saa sitä pirteammaks, sit kirista solenoidin ohjausjännitet. Ei kannata nosta yli 58V kun ruiskujen solenoidid kestaa jokseekin see 60-63V. Omas autos säätelin sen 54V ja ero on huomatava. Jos on see vanhempi tyypinen eli siinnä tarkastusluukun alle on 7 pinni, sit on virityspuoli helppo. Kun kondensaatorit ja ohjaintransistorit on jo tehtaalta riitavan isot kestaama korkeampa jännitet. Täyty vaihtaa vaan yksi vastus ja pieni kondensaatori, maksaa parikymmentä sentia. Uudemassa eli 4 pinnises taas joutu vaihtama modulaatorin puolen kondensaatorit 8 kpl kun on liian matalajänniteiset jos meinaa virita ja olen vaihdanu myös ohjaintransistorit, kun nekin tulee ikään kun liian rajalle. Siin täyty pikkasen muoka myös lokikanpuolta. Ja osat ainaakin noi transistorit täyty tilaat jenkeist tai saa niitä ruotin puolelta Mouser nimisest firmast. Palikat maksaa sellaiset n 40,00 oiro Toki Ebay skin on olnu myynissä, mut luotan niissä asioissa kyllä alan firmoin. Kun on kuiteenkin jonkinsortinnen takuu niillä palikoille, että ne toimi. Kun uusi FICM kuitenkiin maksaa. Mut kyllä mootori pita lähtee käynti ja toimi ilman sitä jänniteen nostokin normaalist. Kannata varma ot kunnon diagnoosi ensiks ja selvit ton rykimisen todellinen syy. Kyllä FICM kin aiheuta sellaisen. Silloin rupee ole see startti sellaine, että ei jaksaa niinkuin käydä, joutu monta kertaa sahaa kylmänä ennen kun jää käyntiin.
     
    Muokattu: 20.4.2016
  7. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Täytyy ottaa ja mittaa ne jännitteet ja kattoo kumpi boxi on. Edellisten käyntiongelmien aikaan ne kyllä mittasin, mut en enää muista montako pinniä oli..
    Silloin vika oli siinä polttoaineen paineen anturissa. Noi nykyiset ongelmat viittais toho FICM boxiin, ku on ollu just sellainen et pakkasilla ei meinaa jaksaa käydä ilman webastoo, ja vaikka se olis ollu 40 minsaa päällä, niin vielä on aika tehoton.
    Näillä noin viiden plus asteen aamuina ku on ollu webasto 40 minsaaa päällä ja sen sammuttua varttuu vielä 10-20 minsaa ennen kuin starttaa, ni sit pelaa jo suht hyvin. Ja akut tosiaan jouduin vaihtaa tossa syksyllä ku meni jo pariin otteeseen tyhjäksi :D

    Onko tässä pääkaupunkiseudulla joku luotettava paikka missä käyttää testerissä? Mäntsälässä oli se Lysimox, mut se meni vissiin nurin..

    On vähän huono luotto autokorjaamoihin ku monesti laitettais mielellään puol autoo uusiksi pienen anturivain takia..

    Ja thanks paljon vastauksesta.
     
  8. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Nyt tuli katottuu jännitteet. Eli neli pinninen oli boxi. Virrat ku laittaa päälle niin hetken on 22, jotain, ja sit nousee vähä yli 48v ja pysyy siinä. Pitäiskö se olla heti 48v? nyt se on jokusen sekunnin jotain 22v.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä se pitais heti näyt vähintä n 48V. Noh 45V starta viel, mutta huonost. Ooks akut kunnossa ja lataa normaalist. Eli pysyy statrin jälkeen väheen aika n 12V paikel, kunnes hehkut kytketaan poies(pysyy päällä noin minuuti vaik kone käy jo) Mut see ei pitais vaikut FICM solenoidin jänniteesen. Jos akut kunnos, sit on jotakiin häikkä FICM modulissa. Millaist see on startaessa, heilahtaaks jännite? Noin voltin verra ei oo onkelma, mut jos lähtee jänniteet heiama, sit täyty katto see FICM moduli läpi. Tos ois jokinsortinen testiohjelma http://forscan.org/download.html otat siittä sen 2.2.4 Beta versio, tarvitse lisaks OBD2 pistokeen johtoinen, tai bluetooth OBD kapulan, pääset katso ite oman auton sieluelama, myös in live, vaik ajaessa. Tärkeat asjat saat näkyvin ja vikakoodid ja jonkinsortiset selitykset niihin. Myös suomenkielisen. Mut muist, että ne on aina suunta antavat tiedot.
     
    Muokattu: 21.4.2016
  10. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Akut on kunnossa ja lataa normaalisti. Toi lähtee kyllä näillä keleillä hyvin käyntiin, mut kun lähtee liikkeelle, niin tuntuu että jokunen sylinteri haluis pyörittää konetta toiseen suuntaan..

    Mulla on tollanen Cortex kapula. Sillä ku katoin nyt vikakoodit, ni näyttää joka sylinterille injector circ low.
    ja kolmos sylinterille Contribution balance fault.
    Ja sit löytyy vielä P0341 Camshaft pos sens circ perf (bankin sens)
    Ja P0611 Fuel injector ctrl mod perf.

    Nää varmaa kertoo sulle jotain?
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Tarkasta FICM modulin pistokeet, ooks kaik pinnit ehjät, ei hapetumia ei ois vinos olevia tai sisälle painunut. Erityist huomio C pistookeele. Ja on pistokeet kunnola kiinni. Heh mika vuotine sun bili olikin nyt?
     
  12. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Toi on 2005. Nyt ku nollasin noi koodit niin aina kylmänä kun on startannu, niin antaa kolmos sylinterille ton contribution balance fault.
    Pistokkeet tsekkasin ja tänään. Kaikki näytti hyvältä. Ei ollu hapettumaa eikä vinoja pinnejä.

    Tekis jokatapaukses mieli tehä toi jännitteen nosto. Auttaa tai ei tohon ongelmaa, mut jos tulis vähä hereämpi muutenki.

    Tyhmänä kyselen vielä että mistä voisin tilata tarvittavat rojut, ja kuinkas se logigan puolen muokkaus sit onnistuu? Kaveri pystyy kyl vaihtaa tarvittavat komponentit, ku vaa saa tietää et mitkä vaihdetaa, ja kuhan saadaa ne jostain.
     
    Muokattu: 23.4.2016
  13. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Moro. Onko täällä Foorttikuskeilla autois korotussarjoja?
    Auton iskarit tuntuu olevan loppu ja olen suunnitellu sellasta level-kittiä uusilla etujousilla ja iskareilla jotka nostaa keulaa 1-2 tuumaa. Sillä sais keulan samalle tasolle perän kanssa.
    Vai pitäiskö laittaa suoraan 4 tuuman lift-kitti joka nostaa keulaa 4 tuumaa ja perää 3 tuumaa?
    Toi neljän tuuman nosto voi näyttää vähän hassulta vakio pyörillä, ja suurempia en haluis kun sit ei varmaan pysy isoin vaihde päällä 80 nopeudessa. Tietty sit vois muuttaa perävälityksiä...
     
  14. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Mulla muistaakseni 325-60-20 pyörät, ni turbiini pysyy just siinä 80 nopeudess vielä lukos, mut jos yhtää putoo alle, ni alkaa "luistattaa"
     
  15. chili_

    chili_ 1st gear

    Moi. Olen suunnitellut jos tilaisi Edgen tai muun vastaavan programmerin. Auto 6.0 F250 -03. Onko teillä suositella jotain tiettyä? Entä miten lootan kestävyys, alla nyt 38" renkaat?
     
  16. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Hyviä kysymyksiä täällä. Suattaa silti olla että laudan tietäjät ei viitsi vastailla moneen otteeseen samoihin kysymyksiin.

    Itse kaipailen apua Excursionin jumitteleviin takajarruihin - niin ja ilmastointikin lopetti toimintansa.

    Pimeroolis tuumi että bakeliittisten jarrumäntien kanssa ei passais käyttää kuparitahnaa.
    Ok, selevä. Mutta miks?

    Remmiveto kertoili että Excussa on joku takapään ripustus joka hinkkaa ilmastoinnin aluputken puhki takapäästä autoa oikeelta puolen.
    No, menossa pajalle tässä. Kompura kyllä pelaa ja aina menee virrat pois siitä, kun vaan esittäytyy että toimii, ei kuormiteta kompuraa turhaan.

    Onko samansorttisia pulmia?

    Jaa, olikohan muuta?
    Vänkärin puolen ikkuna ei pelaa sisäänpäin muuten kuin kuskin nappulasta.
    Muuten rokkaa ja vörkkii niin perkeleesti.
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Juu, tuli jarruremppa tehty. Levyt, palat, männät, tiivistet, suojakumit, supportien kelkojen ohjaustapit, jarruneste menivat uusiks. Takajarrut alkoivat jumitaa ja vastavast sit tieteenkin etujarrut saavat kipia kun yritävät tasapainot toiminta ja noh kun katto auton kokoa sit.... Männät laitoin kuiteenkin ne komposiitiversiot. Niitä ei saa alkuperäisversiona, mut rokkiautos löyty ja Usanetiskiin. Usanetin hinta on toki pikkaisen karvasen oloinen mun mielest. Mutta jos see mäntä poies ottaes murene käsin, sit tietty löyty niinsanotusti "hyllystä". Ite sain vaan yhden rikki, loput lopsahti normaalist ilmapaineen avulla pöydalle. Jumituksen syy oli kuiteenkin niis liukutapeis, niiten suojakumit oli kovetunu ja sen takia osat tapit ruostunu ja toiset kuivunu. Niis liukutapeis nimitäin ei sais käyttä sitä kuparitahna, mitä nykyä monen paikka sovitellan. Ite käytin silikooni pohjast spesiaali rasva, sellainen vaalea kuumakestava rasva, mika ei kuivu. Ja uudet jarrulevut kannata putsat siit suojarasvast, alkaa heti toimia eikä tarvi katsurile selitä, että just vaihoin perkeele[​IMG]
     
    Muokattu: 17.6.2016
    Tonto75 tykkää tästä.
  18. smgt

    smgt 3rd gear

    Vieläkö ihmiset ottaa paineilmalla jarrumäntie irti? :O
    Kannattaa käyttää rasvarässiä niin ei jumin irrottaessa lennä mäntä kaaliin
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Juu, näinkin voi käydä kun jää ihmetele sitä synnytystä. Kyllä mäkin sitä rasvari oon käytäny jos on kovin jumissa, mut jälki on kovin sotkuista. Kyllä ne nätist poies saadan paineilmallakin jos ei oo ihan jumissa ja muista käytä järkea, eli pitää see pönttö siitä mahdolliselt männän lentoreittiltä poies[​IMG] , tai sitte käyttä kypärä[​IMG] . Ja joka tapaukses kannata lait uudet männat, vaik vanhatkiin saata näyt hyvältä. Eikä siinnä mita ihmeelistä ole. Mulla meni aika tuohon touhun kahvin ja paskapuhumisen kans joksekiin 4 tuntia. sit oli autos uudet jarrut.
     
    Muokattu: 17.6.2016
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mimmoinen ohjaustuntuma tuli? Jos ostit ne. Saata jäykisty pikkaisen. Mut jos isot renkaat tulee ja muutenki aja teiten ulkopuolel, tekee teraa. Käytän saman firman iskareita ns joka kulmas. Ja on olnu hyviä, toimi myös pakkases heti, ei tarvi aja ensi parikymment km kivirekinä jos sitte pehmenis.
     

Kerro tästä muillekin!