440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pari pientä "sattumaa" :D
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tässä 440 "PAW" -lohkossa pyörii samanlaiset, mutta ilma on suodattunut paremmin. Aika lailla erheetön moottori, vaikka ikää alkaa jo olla aikamiespojan verran.

    Aamupala naamaan ja sitten kasaamaan 452-kansia.

    [​IMG]
     
  3. leatherjacket

    leatherjacket 1st gear


    onko kaikissa trv männissä keskellä laessa kolo. Siis Noiden venttiili kolojen keskellä.
     
  4. persus

    persus 3rd gear

    poljin muuttui todella raskaaksi ja kos tarvii toisen kerran polkasta ni sit on vielä raskaampi.nyt on alipaine pumppu paikallaan mutta en oo päässy vielä ajossa kokeilemaan.
     
  5. persus

    persus 3rd gear

    minkälaiset akselit noilla crane gold keinuilla kuuluisi olla?onko samat ku peltikeinuilla?vai kuuluuko niissä olla jotain öljyuria? mulla käyny kuivana muutama työntötangon ja keinun säätöruuvin väli..tangot ja keinut olen ostanut käytettynä mutta akselit ostin uudet orkkikset ja niissä ei siis ole öljyä varten kun reijät,ei mitään uria.jos jollain olisi kuvaa mahdollisista urista niin olisin kiitollinen ja voisin rälläkällä varovasti sellaset ajella. nyt vaihdan uudet tönärit ja säätöruuvit ainakin.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oo mitään uria alunperin. Öljyreiät kuuluu alaspäin ja kohti venttiileitä.
     
  7. persus

    persus 3rd gear

    ok.en kyllä sitten vaan tajua että miks mulla oli useampi säätöruuvin pää ja työntötangon kuppi aivan kuivana kun avasin ne.???? yläkertaan kuitenkin tulee öljyä.tään kokeilin vielä porakoneella ni kyllä sielä lirutus käy.ja startilla pyörittäen ilman keinu akseleita ihan reiluja sykäyksiä tulee öljyä.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    [​IMG]

    Tuli ruuvvailtua uudet proo magnumit paikalleen. American joe oli uohtanu yhdestä vipasta lukitusmutterin kokonaan ja useammassa oli väärinpäin :D Onneks oli samanlaisia toinen vajaa sarja joista sai varaosia.
     
    persus tykkää tästä.
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jäi kuitenkin tarvittavat sivuttaisvälykset? Just eilen sovitin ite tollaset ja joutu jonniverran säätää, melkeen kaikissa oli sivuttaivälys nollassa.
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jäi. Mut yksiin kaverin indy ez kansiin kun tommoset samat löys paikkansa tossa aiemmin, niin niissä joutuu mulkkaan että sai välystä.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, EZ:t oli nääkin.
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    [​IMG]

    Alkaa taas yks kiulu olla valmistumaan päin
     
    kapa73 tykkää tästä.
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Onks sul joku ruuvattava letku ja suppilo tohon huohotin liitäntään, vai mistä tonne tankataa ööliä?
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyllä se tosta AN12 reijästä sinne suppilolla menee, tai sit saahan tohon tehtyä öljykorkin jos haluaa vielä.
     
  15. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Voiko udella vähän mitä moottori sisältää?
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Eaglen 4.15" akseli, Eaglen H-veivit, Mahlen männät, runttua n. 11.5. Tilavuus 499ci. Nokka Howards Camin 259/263 ja .640" mekaaninen rolleri. Kannet perus rpm:t niinkuin näkyykin, ne tosin tehty ja portattu. Imusarja Torker2 joka sekin aika rankasti kaivettu sekä hitsattu laippa 4500 jaolle.

    Ei nyt mitään mullistavaa siis, mutta ihan maukas katukone pitäis olla. Challengeriin tulee manuaalilaatikon kanssa.
     
    Herje tykkää tästä.
  17. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Ketjun isolohkotietäjiltä löytyy varmaan infoa myös 440:sen pikkuveljestä. Erottaako jostain päällepäin vm.70 2 barrel ja 4 barrel moottorien alakerrat? Kansien tunnistamista varten pitäisi ilmeisesti ottaa venttiilikopat irti(?).
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei niillä ole mitään eroa. Moparit on siinä mielessä onnellisessa tai onnettomassa asemassa että hi perf mallit poikkesivat hyvin vähän perusversioista pääsääntöisesti. Näin ollen peruversiot on mottirempan yhteydessä ollut helppo päivittää tehoversioiks. Pikkuveli vuonna 1970 lienee ollut 383. Henkilöautomalleissa männät on samat, oli sit kaks tai nelikurkkunen. Eroina on oikeestaan vain nokka, imusarja ja kaasari.
     
  19. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Joo 383 oli puhe. Jonkun sivuston mukaan noissa olisi ollut puristuksissa eroa, niin sillä kyselin. Vaikka tietysti ton ikäseen moottoriin on männät ehtinyt vaihtua jo muutenkin moneen kertaan.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    On niis eri korkusia mäntiä, aftermarketti ei taida niit eritellä enkä ny osaa sanoo et onks ero vuosimallikohtanen vai tehoversio riippuvainen.
     

Kerro tästä muillekin!