SBM 318 eka käynnistys remontin jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mr Dart, 20.4.2016.

  1. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Käynnistin koneen ekaa kertaa täydellisen korjauksen jälkeen sisäänajaakseni nokka-akselin. Lähti käyntiin helposti mutta kävi huonosti kuin vajailla pytyillä. Otin tulpat irti ja 1 sekä 8 sylinterin tulpat oli kuin pakasta vedetyt puhtaat kuten mäntien päälisetkin tulpan reijistä kurkittuna. 2-7 pyttyjen tulpat oli aivan nokiset ja mäntien päälliset myös. Kone ehti käydä noin 5 minuuttia. Mittasin kaikista pytyistä puristukset ja tulos oli kaikissa sama noin 10.5 kg eli venttiilit pitäisi olla kunnossa.(nekin on remontoitu) Sytkä ennakoa laitoin 5 astetta, alipainesäädin ei kytkettynä. Kaikissa tarvittavat alipainelähdöt oli tulpattu. Kaikki koneen ulkopuolisetkin osat ovat uusia:tulpat, kaasari, jakaja, tulpanjohdot, sytkäboksit, puola ym. Oletteko törmänneet samanlaiseen ongelmaan ja miten selvititte vian?
     
  2. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Antaako 2-7 pytyn tulpat kunnolla kipinää?Mä olen saanut joskus valmiiksi pimeitä tulppia ja oireet oli samanlaisia vaikka konetta ei ollu rempattu.Nyt käytän tehtaan merkki tulppia ja ostan niitä jatkossakin.Ja ne paskat oli champpioneja!
     
  3. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Niin siis mää ymmärsin kuvauksen perusteella että ykkönen ja kasi ei oo syttyny yhtään kertaa vielä?

    Oothan tarkustanu että ykkönen ja kasi ei oo ristissä jakajalla kun ovat kerran viereiset syttyjärjestyksessä?
     
  4. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Tulpat on katottu ja kaikki lyö hyvin kipinää. Sytytys järjestys ja tulpanjohtojen jako on tarkistettu useamman kerran, mutta tarkistetaan kyllä vielä varmuuden vuoksi uudelleen. Sytytyksen ajoitus tarkistettu useasti. Ennakkoa kokeiltu välillä 5 -12 astetta. Kaasarin juuri purin, en löytänyt siitä mitään vikaa. Ihmetyttää vaan kun 1,5 minuutin käyttämisellä meni litra bensaa eikä vuoda mihinkään tarkistettu on. Seosruuvit kaasarin valmistajan lähtö ohjearvoissa. Bensan pinnan taso tarkistettu olevan ok. Tuntuu jotenkin isolta tuo käytetyn bensan määrä tuohon aikaan nähden vaikkei kunnolla käynnytkään.
     
  5. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Minkälainen imusarja sulla on yks vai kakstaso jos kaasari ei ruokikaan ku vaan toista puolta, jos tulpatkin todistettavasti kunnossa ja ei kaasari vikaakaan niin sit se on sytkälaitteissa tai siellä vena/pytty puolella. Kastuiko ne 1 ja 8 bensasta pitäis olla märät jos polttoainepuoli pelittää.
     
  6. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Mulla oli sama vika kun Swingeriä käynnistin ekaa kertaa kans remontin jälkeen,kierroksia otti hyvin mutta tasakaasulla ontu pahasti.Hain kans vikaa tulpista ym.kunnes huomasin että ajaa pensaa solkenaan kaasuläpän päälle,kohon venttiilin välissä jotain töhnää ja tulvi "sisäänpäin"
    Putsaus ja johan alko pelaamaan
     
  7. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    2-taso imusarja on. Tuo kohon venttiilin vuotaminen tuli itellekin mieleen, se onkin seuraavana listalla. Nokiset tulpatkin (osa niistä) vähän viittaa liikaan bensaan.
     

Kerro tästä muillekin!