Buick Skylark-71

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jaloter, 20.12.2015.

  1. jaloter

    jaloter 1st gear

    [​IMG]Happo tekee ihmeitä,hyvännäköinen tulee vaikkei kiillota
     
    hevimies tykkää tästä.
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ton näkösiä sarjoja kehtais kyllä myydäkin :D

    Tosi hienot siis!
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jaloter, on kyllä hienot. Oletan että olet sovitellut paikoilleen niin että runkopalkit, ohjausnivelet ja lämmityslaite yms. sopii. Näyttää tuo etummainen kollektoriputki aika loivalta.
     
  4. jaloter

    jaloter 1st gear

    Mallisarjat oli työstäessä
     
  5. jaloter

    jaloter 1st gear

    [​IMG]Nyt olis valmista yhdistään tää pari,tänään meni perä paikoilleen
     
  6. jaloter

    jaloter 1st gear

  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Kyselit pakoputkista, että X:nä vai erillisinä... Se on makuasia. X- tai H- putki tuo vähän lisää tehoa, katuauto -viritysasteella ei paljon mitään. Ääniltään erilliset ja jaetut (X jakaa pulssia) ovat myös vähän erilaiset. Mielestäni jaettu on hiukan pehmeämpi ääniltään. Mulla on Ponchossa H, mutta se on niin lyhyt, 100mm, että on melkein kuin X. Buickissa taas, -94 roadmaster, on tehtaan tekemät erilliset tuplat.
     
  8. jaloter

    jaloter 1st gear

  9. jaloter

    jaloter 1st gear

    sinne se vaan meni pienten vastoin käymisten jälkeen
     
  10. max

    max Double Gearhead

    En ymmärrä edelleenkään mitä riemua vois olla tämän kaltaisessa moottorissa X tai H putkesta(tai missään).Kun peltisarjat ovat noin hienot,niin jatkaisin samalla linjalla rosteriputkesta,ja samalla tulee jännä kolina putkistosta.
    Varmaan makuasia laitatko 2.5 vai 3" putkesta.Toinen juttu haluaako pärinää suorien vaimentajien muodossa vai laittaako sitten Raptorit.
     
    Herje tykkää tästä.
  11. jaloter

    jaloter 1st gear

    no veit jalat suusta,niin määki sen aattelin tehdä,ku en ymmärrä miks ne pitäs yhdistää,siis mikä hyöty siit on,mut niin mää teen
     
  12. jaloter

    jaloter 1st gear

    työn alla on 3" tuuman vaimentimet,en tiedä jätänkö ne akselin eteen vai teenkö tänä kesänä sillan ylitykset viälä
     
  13. max

    max Double Gearhead

    No,kova jätkähän vetää pelkillä peltisarjoilla,kun noi kollektoritkin on kuin kalliimman puoleisesta trumpetista.
    Lievästi vappujuttuja!!!
     
    Muokattu: 29.4.2016
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Sillan etupuolella olevat putkenpäät saattaa kaiuttaa auton sisällä V-maisesti. Mulla ainakin kaiutti, vaikka olivat vaan takaluukun alla ja samaa olen huomannut muista jotka ovat jättäneet putkenpäät auton alle. Tee suorat vaan, kyllä 3" putki hengittää tarpeeksi ilman H- tai X-pipea.
     
  15. Juze86

    Juze86 2nd gear

    Makuasiota mutta mulla muuttui äänet paljon paremmiksi kun tein X-putken, pakoäänet vaimentui ja turha lätinä hävis, tuli semmonen "racempi" soundi.
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Noin just mullakin kävi. Tehon suhteen ei taida suht vakiossa koneessa olla väliä, onko suora, H- vai X- putkisto. Eniten vaikutusta on, jos kovin viritetyn koneen kanssa on ohuehko putkisto. Silloin X/H- putki lisää virtauskapasiteettia.
     
  17. jaloter

    jaloter 1st gear

    Tänään saatiin vihdoin kone tulille,mutta pieni vastoin käyminen edelleen vainosi meitä,nesteitä lisättäessä jakokopasta vuoti vähän nestettä,vuotokohdassa oli pieni hapettuma ja siitä vuosi,otettiin se irti ja lyötiin vähän liimaa ja sittenhän kun se saatiin kasaan ruvettiin käynnisteleen,hyvin saatiin käyntiin,mutta eka käynnistys piti keskeyttä kun öljynpaineanturi oli viallinen,mutta hyvää tässä päivässä oli et Makke oli tehnyt hyvää työtä ja kone kävi oikein nätisti,huomenna uudestaan.
     
  18. jaloter

    jaloter 1st gear

     
  19. jaloter

    jaloter 1st gear

    Pitkästä aikaa päivitystä,buick seisontaan,ku ei käy satkusti,mittasin puristukset ne oli ok,eli venapuoli prakaa,rautakannet työstöön tai alukannet,mut nekin maksaa ainakin tonnin kipale,tähän ei löydy osaa ihan noin vaan
     
  20. jaloter

    jaloter 1st gear

    Jos jollain on kansiin liityviä ratkaisuja,tänne vaan infoo
     

Kerro tästä muillekin!